  • 11. Data: 2009-07-03 10:23:31
    Temat: Re: Ile za zdjęcie :) wiem było ale mimo wszystko...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A za 100 zł można spokojnie kupić takie zdjęcie na stocku.

    Byc moze, tyle ze zaden duzy producent np. sokow nie
    wezmie zdjecia ze stocka, ktore moze kazdy kupic.
    Przynajmniej nie na glowna, identyfikowalna fotografie.

    Jak kaprysi to placi wiecej niz 100zl ;)

  • 12. Data: 2009-07-03 10:25:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-03 09:47:12 +0200, Ariusz <a...@p...onet.pl> said:

    > Wychodzi mi około 2 tys.

    Za coś takiego - podle tanio. Zakładając oczywiście, że znasz się na
    tej robocie.

    > I tu pytanie czy czegoś nie pominąłem?

    Praw do wykorzystania zdjęcia, za które płaci się dodatkowo.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-07-03 10:30:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-03 12:19:17 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > A za 100 zł można spokojnie kupić takie zdjęcie na stocku.

    Jak się trafi w royalkach. Bo w normalnym stocku, z prawami na
    wykorzystanie tu i ówdzie, to ze 2 zera na końcu Ci się zgubiły. Plus
    parę tysi na obróbkę, żeby pasowało do wizji, a w efekcie będzie to i
    tak rzeźba w kale.

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-07-03 10:44:40
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    Ariusz wrote:
    > Wiem, że było wiele razy ale moja sprawa jest trochę inna
    >
    > ciach

    może to ci pomoże

    2. Wykonanie zdjęć na zlecenie

    Przy omawianiu wykonania konkretnego zlecenia jeszcze przed zawarciem
    pisemnej umowy
    obie strony (autor i zleceniodawca) powinny wspólnie ustalić:

    a) Kwotę za wykonanie zlecenia - w tym:

    * wynagrodzenie za czas pracy przy wykonaniu zdjęć,
    * koszty materiałów i opracowania technicznego,
    * koszty przejazdów, ubezpieczeń, noclegów, diet, itp.

    b) Późniejszy zakres wykorzystania wykonanych fotografii.

    Oryginały zdjęć pozostają własnością autora (Ustawa o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych)
    chyba, że strony w pisemnej umowie ustalą inaczej.

    Odwołanie zlecenia z winy zleceniodawcy na 24 godz. przed planowanym
    rozpoczęciem pracy
    wymaga wypłacenia autorowi 50% ustalonego honorarium.

    Sugerowane stawki za czas pracy:

    * Zwykła produkcja w plenerze ze standardowym wyposażeniem
    małoobrazkowym
    Czas pracy do 1 godz. od 300 zł
    do 2,5 godz. od 400 zł
    pół dnia do 4,5 godz. od 600 zł
    cały dzień do 9 godz. od 800 zł
    * Fotosy przy filmie i produkcji TV ze standardowym wyposażeniem
    małoobrazkowym
    dzień produkcji TV do 9 godz. od 420 zł
    dzień planu filmowego do 9 godz. od 530 zł
    * Produkcja w studio lub na planie we wnętrzu, zawierająca
    standardową technikę studyjną
    i asystenta ze standardowym wyposażeniem małoobrazkowym lub
    średnioformatowym
    pół dnia do 4,5 godz. od 1.500 zł
    cały dzień do 9 godz. od 2.500 zł

    za wyposażenie standardowe przyjmuje się:
    aparaty małoobrazkowe, aparaty średnioformatowe, obiektywy 24-200 mm, flesz,
    oświetlenie studyjne 3 szt. o sumie mocy 3000 Ws, lub lampy
    fotograficzne, oraz normalnie wymagane tła.
    Za wyposażenie ponadstandardowe liczy się koszt wynajęcia sprzętu:
    pierwszy dzień: 2%, od drugiego dnia: 1% wartości nowego sprzętu,
    użycie sprzętu cyfrowego powinno być uzgodnione oddzielnie.

  • 15. Data: 2009-07-03 10:50:50
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 03 Jul 2009 11:36:52 +0200, b...@n...pl napisał(a):
    009 01:01:40 -0700 (PDT), Usjwo napisał(a):

    > 1 zł - za naciśnięcie spustu migawki
    > 2999 zł - za to, że wiedziałem kiedy nacisnać

    Myślę, że to może być jednak zniechęcająca dla klienta lista.
    Mnie chodzi o to, że ludzie się nie orientują w kosztach i logistyce
    takiego zlecenia, stąd trzeba im conieco wyjaśnić, żeby się nie czuli
    nabijani w butelkę.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2009-07-03 11:01:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    jian pisze:

> [...]
    > pierwszy dzień: 2%, od drugiego dnia: 1% wartości nowego sprzętu,
    > użycie sprzętu cyfrowego powinno być uzgodnione oddzielnie.

    Dzięki to co piszesz bardzo pomoże mi kalkulacji.

    Ariusz

  • 17. Data: 2009-07-03 11:11:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ariusz napisał(a):

    > Mam zrobić zdjęcie np. starszy pan w sadzie przy skrzynkach z jabłkami -
    > ot scenka jak z bajki.

    Moim zdaniem wyceń to na ok 1/77 ceny samochodu ;)

    j.

  • 18. Data: 2009-07-03 11:42:35
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > Moim zdaniem wyceń to na ok 1/77 ceny samochodu ;)
    >
    > j.
    Zapłacę ci 1/3 wartości MOJEGO samochodu :) robisz?

    Ariusz

  • 19. Data: 2009-07-03 11:58:50
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 12:19:17 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > A za 100 zł można spokojnie kupić takie zdjęcie na stocku.

    a tam
    Na stoku można kupić tylko typowe banały. A na dodatek to takie przyzwoite
    których nie wstyd potem używać to można na palcach jednej ręki policzyć.
    I wszystkie mają wiecej niż 1000 pobrań :)

    --
    www.warszawski.info

  • 20. Data: 2009-07-03 12:22:54
    Od: Maciek <i...@w...pl>

> [...]
    > których nie wstyd potem używać to można na palcach jednej ręki policzyć.
    > I wszystkie mają wiecej niż 1000 pobrań :)

    Przesadzasz - na stockach nie jest az tak zle.
    Z tym ze akurat sensownego staruszka z jablonka nie znalazlem.