  • 41. Data: 2010-06-16 12:31:41
    Temat: Re: Idzie nowe - HDR w aparacie - patent Canona
    Od: Krzysiek Luczak <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 13:50:25 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > I znowu, jak to zawsze bez wyjątku przy wchodzeniu czegoś nowego, kilka
    > mentalnych grupowych starców narzeka bez grama refleksji. A może po
    > prostu nareszcie otrzymamy najnormalniejsze zdjęcia, ale z czystymi
    > cieniami i szczegółami w światłach?

    Też tak na to patrzę. To jakby rozszerzyć rozpiętość tonalną matrycy, bez
    faktycznego jej rozszerzania. Ciekawa perspektywa, IMO, i całkiem nowe
    pole do działania :)

    Kibicuję. Oby się tylko z tego nie zrobił jakiś auto-mode dla
    pstrykaczy ;)

    K.

  • 42. Data: 2010-06-16 12:36:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > tak sobie spekuluje, że objętość takiego RAWa będzie chyba spooora.

    Wystarczy niewielka rozdzielczość tej informacji - kilka bitów...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2010-06-16 12:42:55
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Roger from Cracow wrote:
    > tak sobie spekuluje, że objętość takiego RAWa będzie chyba spooora.

    Pomiar będzie mógł się składać z mantysy i wykładnika a więc RAW będzie co
    najwyżej 1.5 razy większy.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 44. Data: 2010-06-16 13:08:50
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > Alternatywa jest raw o nowym formacie - z doidana informacja o czasie
    > ekspozycji dla kazdego piksela. I oczywiście nowe programy do jego
    > obróbki...

    Wystarczyłby chyba standardowy format, tyle że np 20-bitowy. I
    przeliczanie danych przez zapisem, z uwzględnieniem różnic w czasie
    naświetlania.

    Gorzej, że w EXIF-ie zaczną się pojawiać miliony pól, czas ekspozycji
    dla każdego pixela oddzielnie. :-)

    --
    Mirek

  • 45. Data: 2010-06-16 14:09:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

    > Myślę, że tak można to najprościej zrealizować, przed matryca umieścić
    filtr
    > jaki jest w panelach LCD.
    > 1. Pierwsze naświetlanie normalne.
    > 2. Wyznaczenie współczynników.
    > 3. Przy pomocy filtra, zmniejszenie dopływu światła dla poszczególnych
    > pikseli.
    > 4. Pomiar właściwy.
    > 5. Korekta pomiaru o wyznaczone współczynniki.

    Tylko czy taki filtr nie będzie psuł jakości obrazu? W monitorze LCD
    rozproszenie części światła pzrez filtr nie ma znaczenia (wręcz moze być
    porządane ze względu na katy widzenia), w przypadku matrycy aparatu będzie
    przeszkadzało. Poza tym - światło w kadrze bywa spolaryzowane - i wtedy taka
    matryca będzie przekłamywać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2010-06-16 14:15:11
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku poruszających sie obiektów zniekształcenia będą mniejsze, ale
    > będą. Gdy obiekt się przemieści, wyznaczone wcześniej współczynniki będą
    > niepoprawne. Jeżeli ciemny obiekt przemieszczać sie będzie na jasnym tle,
    po
    > przemieszczeniu obiektu, jasne tło gdzie jeszcze przed chwilą był obiekt,
    > zostanie prześwietlone.

    Precież to właśnie pisałem. Ale w przypadku kilku kolejnych ekspozycji
    będzie jeszcze gorzej - ruchomy obiekt będzie na każdej z nich w innym
    miejscu. I co teraz, jeśli ma on zróżnicowaną jasnosć i poszczególne jego
    partie powinniśmy wziąć z różnie wyeksponowanych klatek? A może być tak, ze
    obiekt jeszcze zmienia na dodatek kształt (np. biegnący człowiek). Tło
    przesłaniane przez obiekt też zresztą pstrokate bywa...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 47. Data: 2010-06-16 14:17:32
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał:

    > tak sobie spekuluje, że objętość takiego RAWa będzie chyba spooora.
    >[...]

    Pewnie tak, ale... karty pamięci tanieją, a i szybkosć zapisu jest coraz
    wyższa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2010-06-16 17:00:55
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Nie wyobrażam sobie realizacji czegoś takiego przez układ matrycy.

    Kluczem jest tranzystor pod kazdym pikselem. Wzmocnienie
    regulowane automatycznie, odwrotnie proporcjonalnie do
    zgromadzonego ladunku. Daje to zróznicowane
    powierzchniowo ISO.
    pozdro
    --
    A S

  • 49. Data: 2010-06-16 18:31:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4c189656$0$17083$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przepraszam, ale w szklanej kuli u wróżki widziałeś sample, że tak
    > twierdzisz?
    >
    > A dobrze skalibrowana była ta szklana kula aby?

    Howk zrobił swoje (nawet jego mail zaczyna się bezczelnie od "praca" :) i
    poszedł na piwo z innymi trollami, a wy rozwijacie bezproduktywny wątek :)
    Dokładnie o to mu chodziło :)

  • 50. Data: 2010-06-16 18:55:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Precież to właśnie pisałem. Ale w przypadku kilku kolejnych ekspozycji
    > będzie jeszcze gorzej - ruchomy obiekt będzie na każdej z nich w innym
    > miejscu.

    Ale przecież z tym poradził sobie Sony robiąc bardzo ładne HDRy
    (niestety z żalem przyznaję, że ładniejsze od tych z Pentaksa) z 2
    ekspozycji, zamiast z 3. I do tego można wybierać spośród kilku stopni HDR.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/