eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHonda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznikaHonda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
    Date: Sat, 25 Apr 2009 06:41:32 -0500
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 43
    Message-ID: <g...@p...onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1240659728 27475 204.248.56.195 (25 Apr 2009 11:42:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 11:42:08 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V12.0.1606
    X-Priority: 3
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-User: pszemol
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 12.0.1606
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562404 pl.misc.samochody:2168736
    [ ukryj nagłówki ]

    Gdy startuję moją Hondę Accord 2004 słyszę dosyć wyraźne iskrzenie
    gdy kluczykiem w stacyjce przekręcę ciut za wolno... Niepokoi mnie to
    bo auto wciąż na przedłużonej gwarancji i chciałbym zawczasu zapobiec
    problemom zanim się gwarancja wyczerpie :-) Serwis mówi że to
    normalne u hond więc zrobiłem małe "dochodzenie" na własną rękę...

    Wiadomo, że rozrusznik potrzebuje sporo prądu przy rozruchu,
    prąd idący w setki amperów, więc zawsze jest podłączony do akumulatora
    grubym kablem i włączany/wyłączany "zdalnie" za pomocą elektromagnesu.

    Cewka tego elektromagnesu w rozruszniku nie tylko załącza obwód
    setek amperów zasilający rozrusznik ale często też przesuwa zębatki
    samego napędu rozrusznika na silnik... Elektromagnes ten jest dosyć
    mocny, i mimo iż potrzebuje do pracy nieporównywalnie mniejszy
    prąd niż sam rozrusznik to jednak prądy są wciąż bardzo duże...

    Zwykle styki wyłączników w stacyjce, aktywowane przekręcaniem
    kluczyka w stacyjce w pozycję START nie sterują bezpośrednio tym
    elektromagnesem rozrusznika tylko mam jeszcze jeden pośredniczący
    mały przekaźnik. Tak jest np. w mojej toyocie camry z 1995 toku...
    Tu jest schemat elektryczny układu rozrusznika z toyoty (strona ST3):
    http://www.turboninjas.com/camry/st.pdf
    Widzimy z tego schematu że stacyjka steruje tylko małym prądem
    cewki przekaźnika (starter relay), który dopiero załącza obwód
    zasilania elektromagnesu w rozruszniku (terminal 50).

    Okazuje się, że w hondzie accord ten układ okablowania jest rozwiązany
    zupełnie innaczej, moim zdaniem bardzo dziwnie. Popatrzcie na
    schemat: http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=1
    Biało-czarny (BLK-WHT) przewód zasila nie tylko cewkę przekaźnika
    ale również jego własne styki! W efekcie przez stacyjkę płynie duży
    prąd elektromagnesu załączającego rozrusznik (kontakt S rozrusznika).

    Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
    puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
    Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
    a wręcz same wady...

    Co o tym myślicie?

    Bo ja mam ochotę przerobić to okablowanie w taki deseń:
    http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=2

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: