-
Data: 2009-04-25 11:41:32
Temat: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Gdy startuję moją Hondę Accord 2004 słyszę dosyć wyraźne iskrzenie
gdy kluczykiem w stacyjce przekręcę ciut za wolno... Niepokoi mnie to
bo auto wciąż na przedłużonej gwarancji i chciałbym zawczasu zapobiec
problemom zanim się gwarancja wyczerpie :-) Serwis mówi że to
normalne u hond więc zrobiłem małe "dochodzenie" na własną rękę...
Wiadomo, że rozrusznik potrzebuje sporo prądu przy rozruchu,
prąd idący w setki amperów, więc zawsze jest podłączony do akumulatora
grubym kablem i włączany/wyłączany "zdalnie" za pomocą elektromagnesu.
Cewka tego elektromagnesu w rozruszniku nie tylko załącza obwód
setek amperów zasilający rozrusznik ale często też przesuwa zębatki
samego napędu rozrusznika na silnik... Elektromagnes ten jest dosyć
mocny, i mimo iż potrzebuje do pracy nieporównywalnie mniejszy
prąd niż sam rozrusznik to jednak prądy są wciąż bardzo duże...
Zwykle styki wyłączników w stacyjce, aktywowane przekręcaniem
kluczyka w stacyjce w pozycję START nie sterują bezpośrednio tym
elektromagnesem rozrusznika tylko mam jeszcze jeden pośredniczący
mały przekaźnik. Tak jest np. w mojej toyocie camry z 1995 toku...
Tu jest schemat elektryczny układu rozrusznika z toyoty (strona ST3):
http://www.turboninjas.com/camry/st.pdf
Widzimy z tego schematu że stacyjka steruje tylko małym prądem
cewki przekaźnika (starter relay), który dopiero załącza obwód
zasilania elektromagnesu w rozruszniku (terminal 50).
Okazuje się, że w hondzie accord ten układ okablowania jest rozwiązany
zupełnie innaczej, moim zdaniem bardzo dziwnie. Popatrzcie na
schemat: http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=1
Biało-czarny (BLK-WHT) przewód zasila nie tylko cewkę przekaźnika
ale również jego własne styki! W efekcie przez stacyjkę płynie duży
prąd elektromagnesu załączającego rozrusznik (kontakt S rozrusznika).
Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
a wręcz same wady...
Co o tym myślicie?
Bo ja mam ochotę przerobić to okablowanie w taki deseń:
http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=2
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.09 12:10 Jacek Maciejewski
- 25.04.09 12:16 Jd.
- 25.04.09 12:38 Pszemol
- 25.04.09 12:43 Pszemol
- 25.04.09 14:01 Piotrek
- 25.04.09 14:25 Irek
- 25.04.09 14:43 Slv
- 26.04.09 03:51 Pszemol
- 26.04.09 11:14 Piotrek
- 27.04.09 20:11 Pszemol
- 27.04.09 20:11 Pszemol
- 27.04.09 20:27 J.F.
- 28.04.09 16:22 Pszemol
- 28.04.09 20:49 J.F.
- 28.04.09 21:00 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=