  • 11. Data: 2010-09-08 21:27:57
    Temat: Re: HDR software - Wasze referencje
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 2, 3:45 pm, Konrad L <p...@o...pl> wrote:
    > Ja bym dorzucil jeszcze EasyHDR. Tez sie nastawialem na Photomatixa, ale
    > sprobowalem Easy HDR PRO (demo mozna pobrac) i jest znacznie
    > subtelniejszy od Photomatixa. Interfejs tez lepszy, szybciej dziala i
    > mniej toporny, do tego masz do dyspozycji krzywe jak w Photoshopie.
    >
    > Pozdr.

    Polemizowałbym co do subtelnosci - wszystko zalezy od ustawien -
    photomatix to lata doswiadczzen i marka sama w sobie. Wole mercedesa
    niz syrenkę
    Ale kwestia gustu

    pozdr, li

  • 12. Data: 2010-09-08 21:34:49
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 2, 8:35 am, "slawmir" <s...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > Potrzebuję zakupić oprogramowanie do tworzenia HDR. Zastanawiam się nad
    > wyborem:
    > 1) Photomatix
    > 2) SNS-HDR
    > 3) Machinery
    > Który z w/w używacie i jakie wrażenia ? A może inny ?
    >
    > Pozdrawiam, Sławek

    photomatix ma najdłuższą traycje i dopracowane algorytmy. Obecnie w
    rozsądnej cenie to jedyny profesjonalny soft tego rodzaju
    oczywiscie jak chcesz kupic super progrm do hdr to wydasz ok. 1000$
    lub wiecej
    SNS to totalne nieporozumienie

    dynamic photo hdr f-my mediachance jest dosc przyjemny, ale jest na
    wpół amatorski w porównaniu z dynamic ....

    We wszystkich testach photomatix ma mniejsza bądż wieksza przewagę nad
    "rywalami".
    Polecalbym photomatixa - nie ryzykuj z pseudo-wynalazkami

    pozdr, li

  • 13. Data: 2010-09-08 22:04:08
    Od: limies <l...@g...com>

> [...]
    > 2) SNS-HDR
    > 3) Machinery
    > Który z w/w używacie i jakie wrażenia ? A może inny ?

    dodam jeszcze, ze jak zwykle diabel tkwi w szczegółach. photomatix ma
    swietną obróbke wsadową - niezmiernie uzyteczna funkcja w tworzeniu
    panoram hdr
    możliwe formaty zapisu/odczytu
    easyhdr nie zapisywal ostatecznego wyniku w formacie hdr, tylko go
    mapował i przetwarzal - klapa (chyba, że cos sie zmieniło)
    photomatix ma najlepiej opracowane algorytmy wyrównywania obrazów
    (translacja, rotacja, reczne punkty kontroli),
    transformacje panoramiczne (przetwarzanie na potrzeby panoram!)

    Składanie zdjęć w ruchu np prepływajaca woda, usuwanie duchów - nie ma
    nic lepszego niz photomatix pro
    Na pierwszy rzut oka wiele programow wydaje sie byc porównywalnych,
    ale robiac hdry w trudnych warunkach, do rozych, celow photomatix
    zawsze wychodzi obronną ręką

    Ja bym nie eksperymentował tylko kupował photomatixa - przejzalem
    rowniez wiele ksiazek angielskojezycznych w tej materii.
    nie widziałem ani jednego zawodowca, który suma sumarum wybralby co
    innego, chyba, że ...

    najlepszym obecnie na rynku softem do hdrów jest chyba Lucis Pro
    ($600) Photomatix = ok. 80$

    Pozdr, li

  • 14. Data: 2010-09-08 22:56:11
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    tak, tak...

  • 15. Data: 2010-09-09 06:44:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 09.09.2010 00:04, limies wrote:
    > najlepszym obecnie na rynku softem do hdrów jest chyba Lucis Pro
    > ($600) Photomatix = ok. 80$

    SNS Hdr = 0$
    wersja batch oczywiscie
    Marx

  • 16. Data: 2010-09-09 07:34:42
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    najlepszym obecnie na rynku softem do hdrów jest chyba Lucis Pro
    ($600) Photomatix = ok. 80$
    */
    z ciekawości zajrzałem. koszmar. oglądać się tego nie da. przecież ten hdr
    jest tak nienaturalny że aż w oczy kole.

  • 17. Data: 2010-09-09 09:37:20
    Od: limies <l...@g...com>

  • 18. Data: 2010-09-09 09:49:10
    Od: limies <l...@g...com>

    > SNS Hdr = 0$
    > wersja batch oczywiscie
    > Marx

    sns to nieporoumienie amatorszczyzna skladana syrenka w stodole, a w
    najlepszym razie próba sklecenia porche.
    Autor zasypał nas przez rok 300 postami z których wynika, że
    zaczynając od wersji:

    0.000001 dzisiaj osiagnal wersje 0.1000 - produkt domoroslego
    programisty (i chwała mu za próby) jak go zatrudnia w HDRSoft bedzie z
    tego pozytek
    fajnie mozna sobie sklecac syrenke w stodole prawie za darmo ja wole
    jednak nieskleconego w stodole mercedesa ZA PIENIĄDZE !!!
    A jesli juz cos darmowego to na pewno nie sns - jest wiele darmowych
    produktów teg typu - powstają jak grzyby po deszczu.
    Photomatix jeszcze ma ta zalete, że ma pluginy do Aperture 3 (MAC OSX)
    Photoshop csx (MAC, WIN)
    Spróbuj przetarzac duze pliki za pomoca sns albo wsadowo wybierajac
    dziesiatki opcji, mapowan tak jak w photomatixie
    Ale z gustami nie bede polemizowal - badz co badz jak ktos lubi
    sklecone syrenki w wersji 0.001 a za dziesiec lat po kolejnych 10000
    ostach dowiemy sie ze mamy wersje 1.1
    co z tego ze produkt jest darmowy ? jak nie ma nawet 10%
    funkcjonalnosci która powinien miec - tylko ja udaje ?.
    Ma blache wyprofilowana na porche, a pod spodem syrenka - ja sie na to
    nie nabieram

  • 19. Data: 2010-09-09 09:51:17
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 9, 9:34 am, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > z ciekawości zajrzałem. koszmar. oglądać się tego nie da. przecież ten hdr
    > jest tak nienaturalny że aż w oczy kole.

    mozesz manewrowac suwakami jak chcesz - jak bys przeczytal o co chodzi
    to bys zrozumial, ze chodzi miedzy innymi o odzyskiwanie szczegółów ze
    zdjec - ogladales ekstremalne sytuacje.
    Tym programem mozesz zrobic wszystko od bardzo delikatnych do
    wydobywajacych szzegóły w miejscach w których inne programy nie
    potrafia tego zrobic

  • 20. Data: 2010-09-09 09:52:24
    Od: limies <l...@g...com>

> [...]
    > subtelniejszy od Photomatixa. Interfejs tez lepszy, szybciej dziala i
    > mniej toporny, do tego masz do dyspozycji krzywe jak w Photoshopie.

    zapisuje juz w formacie hdr czy tylko mapowane obrazy ?