  • 21. Data: 2009-03-31 09:46:44
    Temat: Re: [Go Oly Go!] - Olympus E-450
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-03-31, wto o godzinie 10:42 +0200, ...::QRT::... pisze:

    > dokladnie. Wiec na to iz kiedykolwiek m4/3 bedą aparatami
    kieszonkowymi jak
    > to sie niektórym marzy bym nie liczył. Nawet plaskie stałki (o ile
    > powstaną) beda wystawać jakieś 2 cm poza korpus.

    Te maleństwa m4/3 mają w sumie tylko sens z naleśnikami, które tanie nie
    będą. Wtedy mamy coś w rodzaju małego, cyfrowego dalmierza.
    Chodzą plotki, że 20/1.7 od panasa będzie kosztowało jakieś $500. To
    sporo pieniędzy, chociaż będzie to chyba najjaśniejszy naleśnik, więc
    cena też odpowiednia. Może Olek wypuści jakiś ciemniejszy ale tańszy
    naleśnik?
    Jak dla mnie to chyba LX3 będzie kolejnym zakupem, aby wymienić S3 IS,
    jako aparat na imprezy czy plażę i kręcenia krótkich filmików. Mały,
    jasne szkło, bardzo przyzwoita jakość zdjęć (już nie trzeba będzie
    żałować, że się nie ma przy sobie normalnego aparatu, a tutaj takie
    piękne okoliczności przyrody), no i kręci filmiki. Więcej mi sumie nie
    trzeba. Tylko trzeba poczekać aż cena spadnie bo teraz jest lekko
    chora.
    A jak pojawi się w sprzedaży body GH1 w rozsądnej cenie to zawsze można
    będzie wymienić G1 na nowe body.
    Albo po prostu poczekać na kolejne ruchy w dziedzinie evila.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 22. Data: 2009-03-31 09:49:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    gietrzy pisze:

    > W dniu, w którym Oly czy Panas ogłosi LX-3 (rozmiar, features, szkło:
    > zakres/światło) z sensorem m4/3 robie preorder.

    Znaczy, hmm, szkło 5.1 - 12.8mm?

  • 23. Data: 2009-03-31 10:00:42
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >dokladnie. Wiec na to iz kiedykolwiek m4/3 beda aparatami kieszonkowymi
    >jak to sie niektórym marzy bym nie liczyl. Nawet plaskie stalki (o ile
    >powstana) beda wystawac jakies 2 cm poza korpus.

    System m4/3 nie jest maly gabarytowo co widac w porownaniu
    do E-410 czy E-420.

    Dla mnie jest to wiele szumu o niewiele mniej.

    Poza tym cena tego m4/3 jest za wysoka.
    Widzialem wczoraj zestaw E-420 + kit za okolo 1000 zl
    a zestaw m4/3 za 1/2 drozsza cene ;)

    Natomiast lepiej mi pasuje SIGMA DP1 ktora jest bardziej
    porecznym kompaktem z APS-C i stalka na pokladzie.

    Moze firmy powinny pojsc w tym kierunku robiac
    kompakty z wymiennymi stalkami o grubosci placka.

    W sumie mi by to lepiej pasowalo.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 24. Data: 2009-03-31 10:17:54
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    0.asp

    > To jakis zart Olympusa?
    >
    > Na pierwszy rzut oka wyglada to tak:
    > Zmiana z E-400 na E-410 troszke wniosla - przede wszystkim "upragnione
    > przez wszystkich" LV.
    > Zmiana z E-410 na E-420 wniosla juz mniej - zmiana trybu dzialania AF w LV
    > (z detekcji fazy na detekcje kontrastu).
    > Zmiana z E-420 na E-450 wniosla 3 filtry 'artystyczne'. (tak tak, jest
    > jeszcze zmiana w procesorze przetwarzania obrazu z TruePic III na TruePic
    > III+ - juz sama nazwa wskazuje jak milowa to zmiana)

    Zauważ, że zmiana jest aż o trzy numery! Widać taki target. "Ciemny lud to
    kupi". :-)))
    Przecież teraz nie pokażesz sięw towarzystwie z e-420 jeśli ktoś obok ma
    e-450 bo każdy pomyśli, ze masz aparat z poprzedniej epoki :-)

    > Czekamy az za rok ukaze sie E-460, ktory bedzie sie roznil kolejnoscia
    > pozycji w menu.

    Przeczytaj wywiad z przedstawicielami Olka na dpreview. Pół-otwarcie
    przyznają, ze olali 4/3 na rzecz u4/3. Wątpię by Olek jeszcze kiedyś
    wypuścił e-4xx.

    > Wydaje mi sie, ze E-450 niezle wpisalby sie w rynek, gdyby zawieral
    > stabilizacje matrycy, a tak zaczyna byc to zalosne.

    Zaczyna?

    Linia e-4xx to jedyne body dostępne na rynku które nie mają stabilizacji, a
    jego producent nie robi stabilizowanych obiektywów.

    Dobra już kończę - zapomniałem, ze nie kopie sięleżącego. :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 25. Data: 2009-03-31 11:00:57
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Dariusz W." napisał
> [...]
    >
    > Dla mnie jest to wiele szumu o niewiele mniej.
    >
    > Poza tym cena tego m4/3 jest za wysoka.
    > Widzialem wczoraj zestaw E-420 + kit za okolo 1000 zl

    Ta cena jak zwykle zawiera niemały sucker tax - czyli haracz ciągnięty za
    nowości.
    Jak standard się spopularyzuje to będzie taniej, ale nie będzie też miejsca
    dla dzisiejszych lowendowych dSLRów.
    Mówisz, że prawie 2x drożej, fakt ale G1 w przeciwieństwie do tych maleńkich
    Olków ma wizjer przez który coś widać ; )
    Gdyby nie to już dawno bym miał taki jeden kompaktowy zestaw dSLR obok 40D.

    adam

  • 26. Data: 2009-03-31 11:03:22
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-31 12:17:54 +0200, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> said:

    > Przeczytaj wywiad z przedstawicielami Olka na dpreview. Pół-otwarcie
    > przyznają, ze olali 4/3 na rzecz u4/3. Wątpię by Olek jeszcze kiedyś
    > wypuścił e-4xx.

    To ja chyba jakiś inny wywiad czytałem.

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-03-31 11:46:28
    Temat: Re: - Olympus E-450
    Od: j...@g...pl

    On 31 Mar, 12:17, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
> [...]
    450.asp

    > Zauważ, że zmiana jest aż o trzy numery! Widać taki target. "Ciemny lud to

    A dla jeszcze ciemniejszego ludu robi się puszki ze zmianą o aż 5
    numerów.

    > Przecież teraz nie pokażesz sięw towarzystwie z e-420 jeśli ktoś obok ma
    > e-450 bo każdy pomyśli, ze masz aparat z poprzedniej epoki :-)

    Ooooo to dokładnie tak samo jak z 300/350/400/450/500 ...

    > Zaczyna?

    A jak żałosna jest konieczność płacenia za stabilizację w każdym
    obiektywie?

    > Linia e-4xx to jedyne body dostępne na rynku które nie mają stabilizacji, a
    > jego producent nie robi stabilizowanych obiektywów.

    Jak ktoś chce mieć puszkę rozmiarów E-4xx ze stabilizacją to kupi
    sobie E-620 ...

    > Dobra już kończę - zapomniałem, ze nie kopie sięleżącego. :-)

    Dobra już kończę - zapomniałem, że nie kopie się ignoranta ...

  • 28. Data: 2009-03-31 12:52:21
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <9...@1...0.0.1>,
    d...@z...pl (Dariusz W.) wrote:

    > Poza tym cena tego m4/3 jest za wysoka.
    > Widzialem wczoraj zestaw E-420 + kit za okolo 1000 zl
    > a zestaw m4/3 za 1/2 drozsza cene ;)

    Ale tu masz stabilizacje i odchylany ekran.

    TA

  • 29. Data: 2009-03-31 13:01:49
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    gietrzy napisał:

    > W dniu, w którym Oly czy Panas ogłosi LX-3 (rozmiar, features, szkło:
    > zakres/światło) z sensorem m4/3 robie preorder.

    Podobno Olympus planuje wypuścić coś takiego w czerwcu-lipcu a Panasonic
    w grudniu. Z kolei Olympus w grudniu ma ogłosić swój odpowiednik G1.

    m.
    --
    Sufficiently advanced satire is indistinguishable from reality.

  • 30. Data: 2009-03-31 13:04:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Dariusz Gasior napisał:
    > Wydaje mi sie, ze E-450 niezle wpisalby sie w rynek, gdyby zawieral
    > stabilizacje matrycy, a tak zaczyna byc to zalosne.

    Aparat ze stabilizacją to E-5xx, E-4xx z założenia stabilizacji nie ma
    by był 1) jak najmniejszy 2) jak najtańszy.

    m.
    --
    "Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive,
    but what they conceal is vital" - Aaron Levenstein