  • 31. Data: 2009-03-31 13:13:47
    Temat: Re: [Go Oly Go!] - Olympus E-450
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 10:00:42 +0000 (UTC), Dariusz W. napisał(a):

    > System m4/3 nie jest maly gabarytowo co widac w porownaniu
    > do E-410 czy E-420.

    no nie jest wiele mniejszy ale jednak jest - zarówno waga, grubość jak i
    wielkość obiektywu. Jak to zebrać do kupy to różnica staje sie widoczna.

    > Dla mnie jest to wiele szumu o niewiele mniej.
    >
    > Poza tym cena tego m4/3 jest za wysoka.
    > Widzialem wczoraj zestaw E-420 + kit za okolo 1000 zl
    > a zestaw m4/3 za 1/2 drozsza cene ;)

    no ale to co innego. I nowość i wizjer i stabilizacja i odchylany ekran. Z
    drugiej strony teraz LX3 i g10 też prawie 2000 kosztują wiec chyba nie jest
    tak zle...

    > Natomiast lepiej mi pasuje SIGMA DP1 ktora jest bardziej
    > porecznym kompaktem z APS-C i stalka na pokladzie.
    >
    > Moze firmy powinny pojsc w tym kierunku robiac
    > kompakty z wymiennymi stalkami o grubosci placka.
    >
    > W sumie mi by to lepiej pasowalo.

    Mi w sumie też. ALE :)
    DP1 wcale taka mała nie jest. Do kieszeni raczej ciężko go włożyć.
    Wiec tak naprawde jesli chodzi o gabaryty aparatu to:
    1- aparat ma byc tak mały ze sie go nosi w kieszeni,
    2- ma nie ciążyć i mało miejsca w torbie/plecaku/bagażu zajmować,
    3- w zasadzie to już wszystko jedno :)

    No i wszelkie hybrydy, wieksze kompakty, PD1, m4/3 wraz najmniejszymi
    lustrzankami to tak naprawde kategoria 2.

    --
    www.warszawski.info

  • 32. Data: 2009-03-31 13:23:06
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 15:13:47 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > Mi w sumie też. ALE :)
    > DP1 wcale taka mała nie jest. Do kieszeni raczej ciężko go włożyć.
    > Wiec tak naprawde jesli chodzi o gabaryty aparatu to:

    coś mi sie pozajączkowało - jest dość mała :) wydwawało mi sie ze ma jakieś
    60 mm grubości podczas gdy tyle ma chyba z wysuniętym obiektywem.

    --
    www.warszawski.info

  • 33. Data: 2009-03-31 13:54:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@b...nos>,
    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > Aparat ze stabilizacją to E-5xx, E-4xx z założenia stabilizacji nie ma
    > by był 1) jak najmniejszy 2) jak najtańszy.

    OK, a ten E-620?
    To w koncu blizej mu do E-4xx czy E-5xx? Objetosciowo znaczy sie...

    TA

  • 34. Data: 2009-03-31 13:56:32
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@b...nos>,
    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > Aparat ze stabilizacją to E-5xx, E-4xx z założenia stabilizacji nie ma
    > by był 1) jak najmniejszy 2) jak najtańszy.

    Co do E-450 to on po prostu zastepuje E-420. Czy musza sie za tym kryc
    jakies nowosci i rewelacje?

    Nie wiem, o co tyle szumu...

    TA

  • 35. Data: 2009-03-31 14:26:06
    Temat: Re: - Olympus E-450
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > A jak żałosna jest konieczność płacenia za stabilizację w każdym
    > obiektywie?

    Nie chodzi mi o to, ze zalosny jest brak stabilizacji (matrycy).
    Po prostu nie rozumiem wypuszczania na rynek nowego modelu, ktory rozni sie
    od poprzednika tyle co nic.
    Oczywiscie firma moze robic sobie co chce, jednak wydawalo mi sie, ze zwykle
    producenci staraja sie wychodzic na przeciw oczekiwaniom rynku, a nie wiem
    jakim oczekiwaniom uczyniono zadosc wypuszczajac ten model - chodzilo tylko
    o oczekiwanie nowego modelu - tak, zeby bylo, ze jest "cos" nowego?

    Czy moze to sposob na radzenie sobie z kryzysem? AFAIR Olympus obiecywal, ze
    nie bedzie podnosil cen aparatow, tak wiec wypuscil nowy model, ktory nie
    wiele wnosi nowego poza pewnie cena (pewnie minimalnie, ale zawsze jednak
    wyzsza od E-420).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 36. Data: 2009-03-31 14:31:24
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    Dla mnie wielkosciowa E-620 jest pomiedzy E-5xx, a E-4xx, ale
    energonomicznie (uchwyt) sprawia wrazenie blizszego temu z E-4xx, z tymze
    moge sie mylic, bo niestety bazuje tylko na danych liczbowych i zdjeciach.

    > Co do E-450 to on po prostu zastepuje E-420. Czy musza sie za tym kryc
    > jakies nowosci i rewelacje?

    IMHO jesli najwieksza roznica polega na zmianie numeru modelu, to jest w tym
    cos dziwnego.
    Ale ja sie nie znam.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 37. Data: 2009-03-31 14:32:00
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Aparat ze stabilizacj? to E-5xx, E-4xx z za?o?enia stabilizacji nie ma
    >by by? 1) jak najmniejszy 2) jak najta?szy.

    Jak by chcieli to i E-4xx mialby stabilizacje.

    Nie przesadzajmy, ze nie daloby sie tam tego wcisnac.

    W sumie nie jest to az tak cienki gabarytowo korpus.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 38. Data: 2009-03-31 14:32:01
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Ale tu masz stabilizacje i odchylany ekran.
    >
    >TA

    dodam... ze jeszcze o 2 Mpix wiecej punktow ;)

    Tylko, ze jeden wyda 1000 zl a drugi 1500 i beda
    wykonywali rownie dobre zdjecia ;)

    Malo tego ten pierwszy zaoszczedzi 500 zl i po dolozeniu
    200 zl bedzie mial na lampe FL-36 ;) i w rezultacie

    ten pierwszy bedzie mial znacznie lepiej ;)

    Albo... ten pierwszy zamiast lampy nic nie doklada
    i kupuje za niecale 450 zl srednie tele do zestawu i
    znowu ma lepiej ;) tym bardziej, ze za okolo pozostale 50 zl kupuje
    filtr UV na 1 szklo ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 39. Data: 2009-03-31 14:53:05
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    T...@s...in.the.world napisał:

    > Co do E-450 to on po prostu zastepuje E-420. Czy musza sie za tym kryc
    > jakies nowosci i rewelacje?
    >
    > Nie wiem, o co tyle szumu...

    Też nie rozumiem. Dużo ludzi na forach ma pretensje do Olympusa jakby im
    firma przystawiała pistolet do głowy i kazała wymieniać 420 na 450 :)

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 40. Data: 2009-03-31 15:01:31
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Dariusz W. napisał:
    > Witaj !

    > Jak by chcieli to i E-4xx mialby stabilizacje.

    Ale wtedy kosztowałby więcej i nie pasowałby do niszy. Jak chcesz mały
    i ze stabilizacją to kupuj E-620. IMO linia E-4xx będzie się miała
    dobrze - raczej E-5xx zniknie. Po co duży korpus z matrycą 4/3
    i stabilizacją jeśli istnieje mały?

    m.
    --
    In Googlis non est, ergo non est.