  • 11. Data: 2009-09-29 19:44:59
    Temat: Re: Fuji miażdży system
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > http://photorumors.com/2009/09/27/fujis-upcoming-mic
    ro-four-thirds-camera/

    > Po prostu - niebo!

    Każdą najbardziej nawet głupią plotę z photorumors będziesz tu
    przedstawiał jako prawdę objawioną? Chłopie, opanuj się, idź na spacer,
    zrób jakiejś mrówce zdjęcie, bo wyciągasz byle śmieci na wierzch i
    niezdrowo się podniecasz czymś co nie jest jakkolwiek potwierdzone i nie
    ma nawet najmniejszych przesłanek by było prawdą.

    d.

  • 12. Data: 2009-09-29 19:57:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J. pisze:

    > Może i tak, ale jak na razie chyba producenci mają kłopot z minimalizacją
    > gabarytów tego systemu, sadząc po dziwacznych kompromisach z wizjerem i lampą
    > w EP-1 czy GF-1

    Ależ to nie jest problem wielkości tylko focha producenta.
    Przecież w kurduplastych komórkach nawet lampę ksenonową da się wsadzić
    nie mówiąc o af.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-09-29 21:24:10
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 10:48:28 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > ?

    > Co mają do tego kompakty?

    A ja się pytam: kto lubi budyń?!

    P.S. MSPANC, rotfl oczywiście... ;)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 14. Data: 2009-09-30 06:38:38
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 10:49:18 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Dla mnie aparat do którego można podpiąć dowolny manual, z LV i matrycą Fuji to
    > po prostu ideał.

    niby tak ale jest pewno ale -
    w takim 4/3 czy m4/3 z dowolnych manuali IMO jest sens stosować szkła o
    ogniskowej wiekszej i równej 50mm. Podpinanie manualna nawet 20mm by
    uzyskać eq 40 raczej nie ma sensu bo w tym zakresie kity bąda sie
    sprawdzały równie dobrze/lepiej.
    Ma to sens jak sie chce podłączyć 50 1,4 albo coś dłuższego. Faktycznie
    można wtedy z tego wykrzesać niezłe, tanie i jasne tele czy porterówkę.
    Ale IMO w takich wypadkach też najczesciej nie jest potrzeba wielka
    dynamika matrycy.
    Tak dynamika jest przydatna gdy sie strzela szerokie katy/krajobrazy. A
    tutaj po przeliczeniu wybór szerokich manuali jest już żaden.

    --
    www.warszawski.info

  • 15. Data: 2009-09-30 10:34:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "Mateusz Ludwin" napisal
    > http://photorumors.com/2009/09/27/fujis-upcoming-mic
    ro-four-thirds-camera/

    W 4/3 ponoc tez.

    adam

  • 16. Data: 2009-09-30 13:40:24
    Temat: Re: Fuji mia?d?y system
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    adam wrote:
    > Uzytkownik "Mateusz Ludwin" napisal
    ro-four-thirds-camera/

    > W 4/3 ponoc tez.

    Praise the Lord!!!

  • 17. Data: 2009-09-30 13:50:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał
    >>> http://photorumors.com/2009/09/27/fujis-upcoming-mic
    ro-four-thirds-camera/

    > Praise the Lord!!!

    No nie wiem, to by mogło oznaczać, że Fuji skończy współpracę z Nikonem -
    chyba, że już skończyło ?
    Trochę szkoda puszek Sx Pro.

    adam

  • 18. Data: 2009-09-30 14:15:52
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 16:51, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    e16.asp

    > ?
    >
    > Niestety nie rozumiem.
    > Co to ma wspólnego z Fuji w m4/3?

    Skoro na tym samym ISO F31 z matrycą HR daje lepsze efekty niż F200 z
    matrycą EXR to ta cała EXR nie jest taka super i nie się czym
    podniecać.

    Do czasu EXR Fuji miało dwa typy matryc SR (duże i małe foto dtektory)
    i HR (takie same detektory). Tej samej powierzchni SR miał np 6mln
    dużych i 6 mln małych pikseli - mniejsza rodzielczość, słabsze wysokie
    ISO. HR ma natomiast 12 mln pikseli - większa rozdzielczość, lepsze
    ISO po przeskalowaniui do 6 mln, gorsza dynamika.

    EXR ma na tej samej powierzchni też 12 mln takich samych pikseli,
    czyli rozdzielczość jak w matrycy HR (i każdej innej z 12 mln
    pikseli), wysokie ISO takie samo jak w HR ale lepsz jak w SR po
    przeskalowaniu do 6 mln (ogólnie iso takie samo jak w każdej innej 12
    mln pikselowej o takim samym upakowaniu). Dynamika - tu EXR robi myk i
    połowa pikseli może słabiej reagować na światło - DR taka sama jak w
    SR (z 6 mln pikseli). I jedynie tu jest lepsza w stosunku do zwykłej
    matrycy, Bo przy zwykłej matrycy trzeba by dokonać dwóch naświetleń
    raz na cienie raz na światła i robić HDR w locie.

    Podsumowując EXR do każdej innej matrycy:
    ISO takie same
    Rozdzielczość taka sama
    Dynamika lepsza (ale dla obrazka z połową ilości pikseli)

  • 19. Data: 2009-09-30 16:41:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Nieznajomy:

    > Skoro na tym samym ISO F31 z matrycą HR daje lepsze efekty niż F200 z
    > matrycą EXR to ta cała EXR nie jest taka super i nie się czym
    > podniecać.

    Przepraszam gdzie daje lepsze efekty?

    Wiesz co pokazałeś w linku? Porównanie normalnego HR z EXR w trybie
    "przeksaluj w dół dwa razy". Ten tryb działa do niczego i nie bardzo
    rozumiem co to ma mieć wspólnego z prawdziwymi zaletami EXR jakimi są
    dynamika i możliwość jej poświęcenia na rzecz normalnej rozdzielczości.

    Poza tym co ty chcesz porównywać, odszumione jpgi??? Jaja sobie robisz?

    I co ma malutka matryca w kompakcie wspólnego z dużą matrycą w 4/3? Może S5
    też mam sprzedać, bo mam gorsze wysokie ISO niż w 50D?

  • 20. Data: 2009-09-30 16:41:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

    > No nie wiem, to by mogło oznaczać, że Fuji skończy współpracę z Nikonem -
    > chyba, że już skończyło ?
    > Trochę szkoda puszek Sx Pro.

    A wiesz że Sony dostarcza matryc Nikonowi i Pentaksowi?