    From: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Date: Mon, 4 May 2009 10:04:27 +0200

    Użytkownik "kugel" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:op.utd8htncfeq3pb@janusz...
    > Cześć
    > Czy wykonywanie fotografii policjantów i antyterrorystów w akcji jest
    > zabronione? W ubiegłym tygodniu miałem okazję natknąć się na wypadek
    > samochodowy spowodowany przez uciekającego gościa ściganego przez policję.
    > Korek był jak cholera , więc mogłem wyciągnąć aparat i zrobić kilka zdjęć
    > (samochodom). Dopiero po chwili spostrzegłem , że wokół samochodów chodzą
    > goście w kominiarkach i z kałachami. W pewnym momencie dobiega do mojego
    > samochodu jakiś gość (z lekkim obłędem w oczach ) i mówi żebym przestał bo
    > mi mogą zabrać aparat. I co wy na to?

    Skorzystaj z googli zanim zaczniesz kolejny temat o tym samym. Co lepsze
    sprowokujesz zbiorowy popis myślicieli.

    Dodam, że lepiej było by skierować pytanie na pl.soc.prawo ale tam w
    odpowiedzi pewnie dostał byś "było!"

    Fotografować możesz z publikacją bym był ostrożny. Jeśli który z
    funkcjonariuszy zastrzega fotografowania to lepiej się podporządkować. Mogą
    zatrzymać cię do wyjaśnienia. Jak już zatrzymają to i paragraf się znajdzie.
    ;) (ochrona wizerunku, zakłócanie działań operacyjnych itd itd.)

    Jednego tylko nie mogę zrozumieć - po co Tobie, do cholery, te zdjęcia
    wypadków, policjantów itp. Proszę nie bredzić, że prasówka bo żaden "pan
    redaktor" tutaj by pytania nie zadawał. Trzeba poczuć się jak papparazzi co?
    Takie dowartościowanie? Adrenalinka? To nie pytaj tylko fotografuj i
    publikuj na plakatach z napisami "kolesie". I tak ci nic nie zrobią, bo to
    prawda. ;)

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."