  • 31. Data: 2010-02-09 09:26:07
    Temat: Re: Fotografia nieruchomości
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 9 Feb 2010 03:05:21 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nikt nie kupi mieszkania/domu/etc. wyłącznie na podstawie zdjęcia i
    > datego nie ma najmniejszej potrzeby aby takie zdjęcie coś sobą więcej
    > reprezentowało. Wystarczy aby niosło pewną informację na poziomie
    > podstawowym.

    To oczywiste że zdjęcie nie sprzeda - ono ma tylko przyciągnąć klienta.
    Zauważ, że boom mieszkaniowy się wypalił, ofert jest bardzo dużo, niektóre
    wiszą od długich miesięcy, a wystawienie mieszkania w allegro (czy
    gdziekolwiek w serwisach z jakąś oglądalnością) też nie jest darmowe.

    Mając dajmy 100 interesujących ofert, siłą rzeczy będę je w jakiś sposób
    sortować, bo obejrzenie 100 mieszkań na żywo będzie naprawdę zajmujące.
    Ludzie są leniwi, kolega kupił mieszkanie pierwsze które zobaczył, bo mu
    się spodobało... dziwne, ale tak właśnie było :)
    Koszty utrzymania nieruchomości też są wymierne - czynsz, ogrzewanie
    niezamieszkanego obiektu, do tego ostatnio spadek cen mieszkań...
    Przyspieszenie sprzedaży nawet o 1 miesiąc daje wymierną korzyść (już samo
    ulokowanie kwoty pozyskanej ze sprzedaży mieszkania za 200 000 na lokacie
    da nam jakieś 600-800 zł odsetek miesięcznie!).

    Co ciekawe, w takim allegro widzę całkiem sporo ofert w ogóle bez
    fotografii. Samo telefonowanie i oglądanie takich mieszkań "w ciemno"
    kosztować może paręset zł... sam po pierwszej wizycie w takim obiekcie
    zrezygnowałem w ogóle z oglądania mieszkań bez zdjęć.

    Ja ogółem rozumiem Waszą argumentację, ale wciąż nie mogę się nadziwić, że
    - biorąc powyższe - ludzie sprzedają tak drogie produkty w tak amatorski
    sposób...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 32. Data: 2010-02-09 11:35:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > - biorąc powyższe - ludzie sprzedają tak drogie produkty w tak amatorski

    masz racje , tylko ze zrobienie zdjec nieruchomosci , mieszkania jest
    czynnoscia tak trywialna , latwiejsza od wystwienia faktury , ze
    jesli posrednik potrafi wystwic fakture to i bedzie potrafil zrobic
    sobie sam zdjecie i je wydrukowac.
    Byc moze ze jest wiele ludzi starszych chcacych wynajac mieszkanie ,
    nie posiadajacych aparatu ani komputera , ale oni pewnie nie pomysla ,
    zeby do sprzedazy / oferty zaangazowac fotografa. I pewnia cena uslugi
    pareset zlotych wydalaby sie odstraszajaca.
    W wielu czasopismach/dziennikach oglaszajacych wynajem nie ma wogole
    mozliwosci zamieszczenia zdjecia.

    oczywiscie wolalbym przegladac oferty mieszkan ze zdjeciami niz bez ,
    aby miec choc wstepny poglad n.t. polozenia , wygladu i na tej
    podstawie dokonac wstepnej selekcji , z tym ze nie jest dla potrzeb
    takiego zdjecia konieczna obecnosc fotografa zawodowego .

  • 33. Data: 2010-02-09 12:08:41
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 9 Feb 2010 03:35:41 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > W wielu czasopismach/dziennikach oglaszajacych wynajem nie ma wogole
    > mozliwosci zamieszczenia zdjecia.

    Mówiłem raczej o sieci, ogłoszenia w prasie itp. są chyba obecnie
    marginesem w branży?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 34. Data: 2010-02-09 12:16:16
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Bo przeglądając oferty sprzedaży/wynajmu nieruchomości, to jakieś 95%
    > zdjęć, które są przecież kluczowym elementem oferty, jest krótko mówiąc do
    > dupy :]

    Do tego co napisał Qba trzeba dopisać, że zdjęcia są robione do dupy bo tak ma być.
    Widok z okna ma być przepalony tak, by uniemożliwić lokalizację i dogadać się
    "poza biurem".
    Reszta (na zewnątrz) się nie liczy bo Ixusy tak są zaprogramowane, że widoczki
    wychodzą OK a i tak nic nie zastąpi wizji lokalnej.

    Z życia:

    "przyjechał pan z panią na warszawskich numerach i obejrzawszy bajoro na łące
    oraz plany inwestycji powiedział:

    - mogę wziąć wszystko.
    + jak to wszystko?
    - tu ma pan moją wizytówkę, jak pan się zdecyduje to proszę zadzwonić, ja
    przyjadę i kupię od pana cały blok

    EOT :)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 35. Data: 2010-02-10 00:17:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-09, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > W programie (który też oglądałem gościnnie) pokazywali jak można dobrze
    > sprzedać mieszkanie, w którym się posprząta i poprzestawia kilka mebli.
    > Nie ważne, że w większości wypadków po kupnie przychodzi brygada i robi
    > rewolucję pod nowego właściciela.

    No ale to, że można tak zrobić niekoniecznie ma się w dowolny sposób do
    tego jak faktycznie się robi i czym się ludzie kierują. Pewnie, że
    fajniej jak jest łądnie obfotografowany, ale ja tu tylko udowadniam
    tezę, że w w znakomitej większości przypadku ma to bardzo niewielki
    wpływ na decyzję kupna.

    > A co do folderów - wystarczy spojrzeć jak kupuje się domy do budowy. Nie
    > ważny rozkład, planów i tak prawie nikt nie rozumie; najważniejsza jest
    > ta makietka u architekta i żeby miał ładne kolumny :)
    > I potem mieszkają ludzie w 250 metrach, z czego 100 to część użytkowa.

    Nie byłbym aż takim pesymistą, a przykład o tyle taki se, ze wygląd się
    przecież liczy (samej nieruchomości, nie jak wygląda na fotografii) a na
    czym mają się oprzeć skoro budynek nie istnieje?

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2010-02-10 00:28:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-09, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Ludzie są leniwi, kolega kupił mieszkanie pierwsze które zobaczył, bo mu
    > się spodobało... dziwne, ale tak właśnie było :)

    Chyba się nie rozumiemy. Ja nie twierdzę, że zdjęcie nie jest potrzebne,
    ja twierdzę, że to co jest wystarczy i nie trzeba żadnych artystycznych
    fiu-bździu odstawiać ani nawet takich zbyt poprawnych technicznie.
    Wystarczy, że zdjęcie UDOKUMENTUJE stan rzeczywisty (przynajmniej
    częściowo). Nie ma znaczenia czy będzie to komórka, czy Phaseone. Po
    prawdzie możesz się wręcz spodziewać odwrotnego efektu, bo wiadomo jak
    to wygląda - ludzie lubią upiększać i nie jest to bynajmniej przypadłość
    wyłącznie polska.

> [...]
    > kosztować może paręset zł... sam po pierwszej wizycie w takim obiekcie
    > zrezygnowałem w ogóle z oglądania mieszkań bez zdjęć.

    Tu się zgadzam bez zatrzeżeń. Takich bez zdjęć w ogóle bym nie ruszał.

    > Ja ogółem rozumiem Waszą argumentację, ale wciąż nie mogę się nadziwić, że
    > - biorąc powyższe - ludzie sprzedają tak drogie produkty w tak amatorski
    > sposób...

    Podstawy psychologii klasy średniej (jako dominującej) dla rynku
    drogiego produktu o charakterze nieekskluzywnym :-)

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2010-02-10 07:03:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Feb., 01:17, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > fajniej jak jest łądnie obfotografowany, ale ja tu tylko udowadniam
    > tezę, że w w znakomitej większości przypadku ma to bardzo niewielki

    i b fajnie
    na pozostalych 150 m mozna urzadzic studio fotografczne wraz z ciemnia
    lub studiem cyfrowej obrobki obrazu :-)))

  • 38. Data: 2010-02-10 19:18:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > A podobno TVN-u nie oglądasz...
    > :-)

    Ale u ciotki bywam na święta :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 39. Data: 2010-02-10 19:19:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > masz racje , tylko ze zrobienie zdjec nieruchomosci , mieszkania jest
    > czynnoscia tak trywialna , latwiejsza od wystwienia faktury

    Idź, rób :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl