  • 1. Data: 2010-02-06 14:14:22
    Temat: czy da się naprawić?
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam aparat canon A640. Niedawno zauważyłem że nie zawsze działa wajcha od
    zoomu (zbliżanie).
    Tzn: przekręcam wajchę a tam jakby coś nie stykało.
    Chciałbym przeczyścić styki które ewentualnie tam są. Czy jestem w stanie
    zrobić
    to sam? Czy dużo będzie rozbierania i czy mogę przy tym uszkodzić coś
    delikatnego?
    Czy potrzebne są warunki hermetyczne?

    Dzięki za pomoc.
    Paweł

    4841 (20100206) __________

  • 2. Data: 2010-02-06 15:06:07
    Temat: Re: czy da się naprawić?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    pawel wrote:
    > Chciałbym przeczyścić styki które ewentualnie tam są. Czy jestem w
    > stanie zrobić to sam?

    A pewnie. Kup izopropanol i uzywajac zakraplacza lub lepiej atomizera
    zaaplikuj go w szczeline przy dzwigni. Po kilku ruchach, gdy plyn sie
    rozplynie wszystko powinno zaczac idealnie dzialac. Nie zartuje -
    dokladnie w taki sposob radze sobie z podobnymi mechanizmami, np.
    pokretlem w lustrzance albo spustem migawki.

    --
    KILu

  • 3. Data: 2010-02-06 16:20:40
    Od: eman <e...@g...com>

    On 6 Lut, 15:14, "pawel" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    4841 (20100206) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Gdyby nie pomogło, wklejam link do strony gdzie wszystko jest ładnie
    na zdjęciach pokazane.

    http://heliodorj.blogspot.com/2008/05/disassembling-
    canon-powershot-a650.html

    O uszkodzenia się nie martw, miałem okazje wymieniać matryce i lutować
    bezpieczniki w kilku moich PS, działają do dzisiaj.To bardzo solidne
    maszynki.