  • 111. Data: 2013-10-14 14:54:29
    Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 05:47:58 -0700 (PDT), p...@g...com

    > faktycznie, brzmi przerazajaco:

    O dziękuję, sam to pisałem heheheh ;P

    > i w ciagu 5-ciu lat nie dolewales plynu

    W M6 nie ma płynu.

    > czy moze masz wersje bezobslugowa DPF,
    > ktora niezbyt przystaje do sytuacji
    > z tym konkretnym Volvo ?

    Przystaje jeszcze bardziej, bo w DPFach z płynem katalitycznym przybywa
    mniej paliwa w oleju -- EOLYS obniża temperaturę spalania sadzy, przez co
    faza wtrysku paliwa jest mniejsza i krótsza.

    --
    Pozdor Myjk

  • 112. Data: 2013-10-14 15:13:40
    Od: p...@g...com

    --Przystaje jeszcze bardziej, bo w DPFach z płynem katalitycznym przybywa mniej
    paliwa w oleju -- EOLYS obniża temperaturę spalania sadzy, przez co faza wtrysku
    paliwa jest mniejsza i krótsza. -- Pozdor Myjk

    byc moze ale pod warunkiem ze plyn jest ... tutaj go zabraklo, DPF nie zasygnalizowal
    wypelnienia, wypalanie nie zaszlo i Volvo wyzionelo ducha ... moj koles mial farta ze
    pojechal do serwisu i mu tego plynu dolali inaczej jego P307 mogl skonczyc jak Volvo,
    bo tez oleju nie sprawdza ...

    ps kwestia wymiany DPF po 120tkm (wg producenta) byc moze wplynie na odpowiedzialnosc
    sprzedawcy, o ile sprzedal auto przy przebiegu 170 tkm z pierwszym, fabrycznym DPF-em

    P.

  • 113. Data: 2013-10-14 15:26:22
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 15:13, p...@g...com pisze:
> [...]
    odpowiedzialnosc sprzedawcy, o ile sprzedal auto przy przebiegu 170 tkm z pierwszym,

    Dlatego moj post,ale jak na razie same dobre rady:)
    Ale widze ze sa ludzie ktory maja inne podejscie i doswiadczenia,ja
    niestety nier, moj pierwszy DPF i juz taka wtopa.
    Mam nadzieje ze jakos sie to uda zalatwic bez ciagania sie po sadach,
    ale raczej bedzie ciezko.

  • 114. Data: 2013-10-14 15:31:47
    Od: p...@g...com

    --Dlatego moj post,ale jak na razie same dobre rady:) Ale widze ze sa ludzie ktory
    maja inne podejscie i doswiadczenia,ja niestety nier, moj pierwszy DPF i juz taka
    wtopa.

    Myjk IMHO blednie przyklada swoja miarke do tego przypadku, tego nie mozna wprost
    porownywac ale co do zaniedban uzytkownika jestesmy zgodni

    --Mam nadzieje ze jakos sie to uda zalatwic bez ciagania sie po sadach, ale raczej
    bedzie ciezko.

    para pojdzie w gwizdek, producent zabezpieczyl sie instrukcja serwisowa no chyba ze
    capniesz sprzedawce na ewidentnym klamstwie np lewa ksiazka serwisowa w ktorej stoi
    120tkm wymiana DPF ...

    P.

  • 115. Data: 2013-10-14 15:50:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 06:13:40 -0700 (PDT), p...@g...com

> [...]
    > ... moj koles mial farta ze pojechal do serwisu i mu tego plynu dolali
    > inaczej jego P307 mogl skonczyc jak Volvo, bo tez oleju nie sprawdza ...

    Wszystko to faza domysłów. Fakt jest natomiast taki, że do rozbiegania
    silników diesla dochodziło na długo zanim wsadzono do nich DPFy.

    > ps kwestia wymiany DPF po 120tkm (wg producenta) byc moze wplynie na
    > odpowiedzialnosc sprzedawcy, o ile sprzedal auto przy przebiegu 170 tkm
    > z pierwszym, fabrycznym DPF-em ...

    To jest czas zalecany przy bardzo niekorzystnym użytkowaniu pojazdu. Kiedy
    go trzeba wymienić/przepłukać to już do sprawdzenia w serwisie. Jeśli auto
    latało spokojnie w trasie, to i 200 tys. ujedzie i filtr będzie bardziej
    czysty niż auto jeżdżące po mieście po 120 tkm. Więc nawet wtedy nic nie
    ugra. Nie ugra także jeśli będzie chciał się powołać na brak płynu, bo to
    są elementy eksploatacyjne. Równie dobrze mógłby się ciskać, że mu
    sprzedawca nie wymienił klocków czy tarcz na nowe i ten po 10 tys. km wpadł
    na ścianę, bo mu hamulców zabrakło.

    --
    Pozdor Myjk

  • 116. Data: 2013-10-14 15:56:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 06:31:47 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Myjk IMHO blednie przyklada swoja miarke do tego przypadku,

    Przy czym znam obydwa systemy. 4 lata temu temat przeorałem dosyć mocno. W
    Mazdzie3 dla przykładu jest montowany silnik 1.6 HDI właśnie z PSA, tylko
    nazwę ma mazdowską czyli MZR-CD. ;)

    > tego nie mozna wprost porownywac ale co do zaniedban uzytkownika jestesmy zgodni

    Myślę, że wprost nie. Ale ja właśnie nie zakładam ignorancji użytkownika.

    > para pojdzie w gwizdek, producent zabezpieczyl sie instrukcja serwisowa
    > no chyba ze capniesz sprzedawce na ewidentnym klamstwie np lewa ksiazka
    > serwisowa w ktorej stoi 120tkm wymiana DPF ...

    Nawet to niewiele zmieni, bo te 120tkm nie jest regułą a zaleceniem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 117. Data: 2013-10-14 19:20:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 13:21:29 +0200, wchpikus

    > NIE MA INFORMACJI O stanie filtra, to gdzie jest szukasz?

    Jest informacja. Nawet w tym wątku jest opisane, że jest.

    > Poczytaj troche i dowiedz sie, ze sa takie modele.

    Najwyżej dowiem się ponownie, że są na tym świecie ignoranci.

    --
    Pozdor Myjk

  • 118. Data: 2013-10-14 19:21:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 04:42:28 -0700 (PDT), p...@g...com

    > wyrzucalo ogolny komunikat o bledzie silnika itd

    Więc informacja była. Zapewnne po podłączeniu diagnostyki wszystko stawało
    się jasne. Gorzej jak ktoś to ignorował i se jeździł z choinką na desce --
    a takich wcale jest niemało.

    --
    Pozdor Myjk

  • 119. Data: 2013-10-14 20:51:06
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    W dniu 2013-10-14 19:20, Myjk pisze:
    > ę ponownie, że są na tym świecie ignoranci
    To sprawdz, chetnie sie dowiem.

  • 120. Data: 2013-10-14 22:06:24
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-14 13:35, wchpikus pisze:

    > Przed chwila napisales:
    >
    > "Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
    > jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
    > ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika."
    >
    > Wiec juz zmieniasz zdanie?

    Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Czym innym jest zatarcie się silnika
    przez złe smarowanie w trakcie normalnej pracy od rozbiegania się
    silnika, które to powoduje "zniknięcie smarowidła" z miski i tym samym
    zatarcie silnika pracującego na sucho.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl