  • 11. Data: 2009-04-09 08:18:46
    Temat: Re: Filtr połówkowy szary -czy ma znaczenie jaki?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Nie chce sie madrzyc, ale taki filtr powinien miec
    > dosc ostra granice miedzy ciemnia i przezroczystoscia.
    > Łagodne przelewanie sie szarosci po calym filtrze
    > jest mniej pozadane, choc znajdzie sie scena, do której
    > akurat pasuje.

    Pytanie jak wybrać taki przez Internet ;)
    Ze zdjeć na Allegro niewiele widać. W sklepach nie internetowych zwykle
    ceny znacznie wyższe lub towaru brak :(

  • 12. Data: 2009-04-09 21:20:27
    Temat: Filtr (nie)połówkowy (było: połówkowy szary...)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Apr 2009, ziemo wrote:

    > Obrotowy ma jedną zasadniczą wadę, podział w połowie

    Z rzeczy które mnie dziwią to brak powszechnie dostępnych filtrów
    o podziale 1/2 (albo jak kto woli 1/3 : 2/3) albo w okolicy, np.
    2/3 (czyli 2/5 : 3/5).
    Jak dla mnie jest *oczywiste*, że takie filtry miałyby wzięcie.

    Może mi ktoś objaśnić, dlaczego od jakichś 50 lat takie filtry
    nie występują na rynku?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-04-10 05:13:36
    Temat: Re: Filtr (nie)połówkowy (było: połówkowy szary...)
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Jak dla mnie jest *oczywiste*, że takie filtry miałyby wzięcie.
    >
    > Może mi ktoś objaśnić, dlaczego od jakichś 50 lat takie filtry

    A te dostępne to jakie są?

  • 14. Data: 2009-04-10 09:45:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemolo pisze:

    > A te dostępne to jakie są?

    No jak to jakie - jak nazwa wskazuje - szary połówkowy - podział jest w
    połowie. Z tym, że można kupić szarą połówkę z gradientowym przejściem i
    praktycznie jest jak 1/3:2/3. I chyba ma wzięcie. Ja kupiłem. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2009-04-10 10:31:55
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-10, pią o godzinie 10:45 +0100, "Paweł W." pisze:

    > No jak to jakie - jak nazwa wskazuje - szary połówkowy - podział jest w
    > połowie. Z tym, że można kupić szarą połówkę z gradientowym przejściem i
    > praktycznie jest jak 1/3:2/3. I chyba ma wzięcie. Ja kupiłem. :)

    Przecież filtr połówkowy możesz sobie dowolnie przesuwać góra-dół i
    umieszczać granicę tam gdzie chcesz. Ba, możesz go nawet obracać razem z
    holderem. W czym więc problem?
    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 16. Data: 2009-04-10 11:10:21
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    grzybu pisze:

    > Przecież filtr połówkowy możesz sobie dowolnie przesuwać góra-dół i
    > umieszczać granicę tam gdzie chcesz. Ba, możesz go nawet obracać razem z
    > holderem. W czym więc problem?

    Szczególnie jeśli jest to filtr okrągły nakręcany na obiektyw - możesz
    przesuwać co najwyżej z aparatem :D

  • 17. Data: 2009-04-10 11:34:20
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-10, pią o godzinie 13:10 +0200, Przemolo pisze:

    > Szczególnie jeśli jest to filtr okrągły nakręcany na obiektyw - możesz
    > przesuwać co najwyżej z aparatem :D

    Ale po co kupować taką połówkę i się tak ograniczać? Tym bardziej, że
    zestaw pierścień+holder cokin p + tani filtr połówkowy szary kosztuje
    67zł z przesyłką kurierem.
    Filtr można sobie kupić lepszy jak tani się nie sprawdzi.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 18. Data: 2009-04-10 13:18:10
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 9 Apr 2009 23:20:27 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > 2/3 (czyli 2/5 : 3/5).
    > Jak dla mnie jest *oczywiste*, że takie filtry miałyby wzięcie.

    gradientowa polowka Hitecha powinna Ci się spodobac (nie wiem jak cokin,
    hitech nie są kwadratowe -- wdluz gradientu jest pare cm wiecej), wiec
    spokojnie mozesz sobie dziwne podzialy uskuteczniac :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 19. Data: 2009-04-10 17:38:01
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > 2/3 (czyli 2/5 : 3/5).
    > Jak dla mnie jest *oczywiste*, że takie filtry miałyby wzięcie.

    Zdecydowanie tak.
    Konieczne by tylko byly jeszcze takie z podzialem 3/8, 5/8, 7/8
    I dodatkowo wszystkie w wersja - przekrecony w lewo o 10, 20, 30st
    w prawo o 10, 20, 30 st itd

    > Może mi ktoś objaśnić, dlaczego od jakichś 50 lat takie filtry
    > nie występują na rynku?

    Bo nikt (statystyka;)) by ich nie kupil.

    Jak ktos robi zdjecia bezmyslnie kupuje taki podzielony na pol.
    Jak ktos kombinuje kupuje Cokina. I to by bylo na tyle :)

  • 20. Data: 2009-04-10 20:21:52
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    grzybu pisze:

> [...]
    > 67zł z przesyłką kurierem.
    > Filtr można sobie kupić lepszy jak tani się nie sprawdzi.

    Filtr o którym piszesz jest zdecydowanie mniej poręczny.