    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Filtr (nie)połówkowy (było: połówkowy szary...)
    Date: Thu, 9 Apr 2009 23:20:27 +0200

    On Thu, 9 Apr 2009, ziemo wrote:

    > Obrotowy ma jedną zasadniczą wadę, podział w połowie

    Z rzeczy które mnie dziwią to brak powszechnie dostępnych filtrów
    o podziale 1/2 (albo jak kto woli 1/3 : 2/3) albo w okolicy, np.
    2/3 (czyli 2/5 : 3/5).
    Jak dla mnie jest *oczywiste*, że takie filtry miałyby wzięcie.

    Może mi ktoś objaśnić, dlaczego od jakichś 50 lat takie filtry
    nie występują na rynku?

    pzdr, Gotfryd