-
1. Data: 2011-01-27 03:26:41
Temat: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
http://moto.wp.pl/gid,12690815,title,Peugeot-EX1-ele
ktryczny-bolid,galeriazdjecie.html
Ciekawe na ilu metrach ze 100km/h się zatrzymuje?
-
2. Data: 2011-01-27 10:57:53
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Filip KK wrote:
> http://moto.wp.pl/gid,12690815,title,Peugeot-EX1-ele
ktryczny-bolid,gal
> eriazdjecie.html
>
> Ciekawe na ilu metrach ze 100km/h się zatrzymuje?
Mnie bardziej zastanawia jak im się udało uzyskać masę 750 kg i
jednocześnie zasięg 450 km.
Superkondensatory jak w tej elektrycznej wersji już nie pamiętam, nsx-a
czy supry?
Ale superkondensatory dające zasięg 450 km to by się chyba w tym całym
body nie zmieściły ;-)
--
Pozdro
Massai
-
3. Data: 2011-01-27 12:25:46
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> http://moto.wp.pl/gid,12690815,title,Peugeot-EX1-ele
ktryczny-bolid,galeriazdjecie.html
Dobrze widzę, że fotele "otwierają się" razem z drzwiami ?
WOJO
-
4. Data: 2011-01-27 12:26:46
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy vmax=120, o
zasiegu na jednym ladowaniu 300km i cenie pozwalajacej sredniej klasie go
kupic i IMHO bardzo szybko zaczna te autka sie spredawac w duzych ilosciach.
wtedy rodziny beda mialy jeden samochod do dlugich tras jesli potrzebuja a
drugi do codziennej jazdy ktorym sie trzaska wiekszosc przebeigu. idealna
wydaje mi sie jednak hybryda - elektryczny z silnikiem spalinowym ale tylko
do ladowania akumulatorow gdy brakuje pradu.
-
5. Data: 2011-01-27 13:26:50
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 27 Jan 2011 12:26:46 +0100, Michał Gut wrote:
>tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy vmax=120, o
>zasiegu na jednym ladowaniu 300km i cenie pozwalajacej sredniej klasie go
>kupic i IMHO bardzo szybko zaczna te autka sie spredawac w duzych ilosciach.
>wtedy rodziny beda mialy jeden samochod do dlugich tras jesli potrzebuja a
Raz na jakis czas kazdy potrzebuje - i co wtedy - nocleg z ladowaniem
po 300km ? Choc w sumie akumulatory mozna naladowac w godzine-dwie,
to moze wystarczy dobry obiad (ale jakze tak - bez wina ?)
Poza tym akumulatory sie degraduja i z 300km sie zrobi kiedys 150 ..
>drugi do codziennej jazdy ktorym sie trzaska wiekszosc przebeigu.
Ale jako drugi to nie musi miec az 300km.
No i to ogranicza sprzedaz do tych ktorych stac na dwa.
>idealna
>wydaje mi sie jednak hybryda - elektryczny z silnikiem spalinowym ale tylko
>do ladowania akumulatorow gdy brakuje pradu.
Owszem. Ale nie obecny prius, gdzie akumulatorek symboliczny i nie da
sie doladowac z gniazdka.
Poza tym trzeba by sprawdzic czy straty na tym hybrydowym napedzie nie
sa wieksze niz oszczednosci.
Prius niby ogolnie malo pali, wiec moze nie.
J.
-
6. Data: 2011-01-27 13:27:00
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "Massai" <t...@w...pl>
WOJO wrote:
>
> > http://moto.wp.pl/gid,12690815,title,Peugeot-EX1-ele
ktryczny-bolid,g
> > aleriazdjecie.html
>
> Dobrze widzę, że fotele "otwierają się" razem z drzwiami ?
> WOJO
Ano, jeśli jest jakiś patent chroniący przed przytrzaśnięciem nóg - to
nawet fajne rozwiązanie ;-)
--
Pozdro
Massai
-
7. Data: 2011-01-27 13:37:14
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:ihrkpn$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy vmax=120,
> o zasiegu na jednym ladowaniu 300km i cenie pozwalajacej sredniej klasie
> go kupic i IMHO bardzo szybko zaczna te autka sie spredawac w duzych
> ilosciach.
Zapewne w najbliższych latach tak się stanie
http://www.samochodyelektryczne.org/volkswagen_londo
n_taxi.htm
-
8. Data: 2011-01-27 13:47:39
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Michał Gut wrote:
> tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy
> vmax=120,
Jak narazie połączenie tego:
> o zasiegu na jednym ladowaniu 300km
i tego:
> i cenie pozwalajacej
> sredniej klasie go kupic
Nie jest wykonalne.
Sensowne baterie dające zasięg 300 km kosztują ze 250 tysięcy pln.
Tesla za baterię starczająca na 120 km woła 30 tysięcy dolarów.
To małe mitsu z zasięgiem 100 km kosztuje 150k pln.
Nawet jak reszta samochodu będzie kosztowała 20 tysięcy pln, to nadal
nie jest to kwota akceptowalna dla wiekszości klientów, jeśli to ma być
cena za drugi samochód.
> i IMHO bardzo szybko zaczna te autka sie
> spredawac w duzych ilosciach. wtedy rodziny beda mialy jeden
> samochod do dlugich tras jesli potrzebuja a drugi do codziennej jazdy
> ktorym sie trzaska wiekszosc przebeigu. idealna wydaje mi sie jednak
> hybryda - elektryczny z silnikiem spalinowym ale tylko do ladowania
> akumulatorow gdy brakuje pradu.
Elektryczny z range extenderem w postaci silnika spalinowego to
niestety pomysł również kosztowny (opel ampera, odpowiednik volta, ma
kosztować 160-170 tysięcy pln), i zabierający sporo miejsca w
samochodzie.
Ja obstawiam że dobrym kierunkiem są ogniwa DEFC jako range extender.
Jak na razie osiągają małą moc, 0,15 W/cm2, więc żeby takie ogniwo było
efektywne, trzeba by z 10m2. 15 kW to już coś.
Teoretycznie takie ogniwo mogłoby być wielkości circa 18 calowego koła
zapasowego (choć oczywiście można by ogniwo upchnąć w dawnej komorze
silnika - silniki elektryczne są małe.
DEFC powinny być względnie tanie, bo nie wymagają drogich metali na
elektrodach. A i etanol dużo łatwiej magazynować niż np. wodór ;-)
--
Pozdro
Massai
-
9. Data: 2011-01-27 13:49:26
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "Massai" <t...@w...pl>
gri wrote:
>
> Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
> napisał w wiadomości news:ihrkpn$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> > tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy
> > vmax=120, o zasiegu na jednym ladowaniu 300km i cenie pozwalajacej
> > sredniej klasie go kupic i IMHO bardzo szybko zaczna te autka sie
> > spredawac w duzych ilosciach.
>
> Zapewne w najbliższych latach tak się stanie
>
> http://www.samochodyelektryczne.org/volkswagen_londo
n_taxi.htm
45 kWh ma starczyć na 300 km? Chyba to tak jak z tymi danymi o zużyciu
paliwa w spalinowych. ;-)
Tesla z 53 kWh, daje realny zasięg około 120-150km.
--
Pozdro
Massai
-
10. Data: 2011-01-27 13:55:57
Temat: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Od: "Massai" <t...@w...pl>
J.F. wrote:
> On Thu, 27 Jan 2011 12:26:46 +0100, Michał Gut wrote:
> > tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy
> > vmax=120, o zasiegu na jednym ladowaniu 300km i cenie pozwalajacej
> > sredniej klasie go kupic i IMHO bardzo szybko zaczna te autka sie
> > spredawac w duzych ilosciach. wtedy rodziny beda mialy jeden
> > samochod do dlugich tras jesli potrzebuja a
>
> Raz na jakis czas kazdy potrzebuje - i co wtedy - nocleg z ladowaniem
> po 300km ? Choc w sumie akumulatory mozna naladowac w godzine-dwie,
> to moze wystarczy dobry obiad (ale jakze tak - bez wina ?)
>
> Poza tym akumulatory sie degraduja i z 300km sie zrobi kiedys 150 ..
>
> > drugi do codziennej jazdy ktorym sie trzaska wiekszosc przebeigu.
>
> Ale jako drugi to nie musi miec az 300km.
> No i to ogranicza sprzedaz do tych ktorych stac na dwa.
>
> > idealna
> > wydaje mi sie jednak hybryda - elektryczny z silnikiem spalinowym
> > ale tylko do ladowania akumulatorow gdy brakuje pradu.
>
> Owszem. Ale nie obecny prius, gdzie akumulatorek symboliczny i nie da
> sie doladowac z gniazdka.
Z takich to obecnie jest chyba tylko Chevy Volt, i ma być Ampera.
Prius, Insight to zwykłe hybrydy.
A, i nowy prius ma mieć opcję doładowywania z gniazdka i większy zasięg
w trybie ZEV.
>
> Poza tym trzeba by sprawdzic czy straty na tym hybrydowym napedzie nie
> sa wieksze niz oszczednosci.
> Prius niby ogolnie malo pali, wiec moze nie.
Hybrydy pokazują pazury w miastach.
W jakims teście bardzo ładnie wypadł Insight, w mieście wykręcił
średnią coś koło 4l/100km, gdy prius oscylował w okolicy 5l/100km
Aktualnie to chyba najbardziej ekonomiczna hybryda, bo i tani (cos koło
70k pln) i to spalanie... Tyle że brzydki jak noc ;-)
Ciekawe że ten Insight wyciąga takie spalnie przy użyciu skrzyni CVT,
która jak wiadomo - sporo pożera.
Zresztą, prius chyba też ma CVT, nie?
--
Pozdro
Massai