  • 51. Data: 2017-07-02 18:22:53
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-02 o 18:18, Myjk pisze:
    > Sun, 2 Jul 2017 17:03:52 +0200, Janusz

    > Ale pierniczysz, przecież to lobby energetyczne karmi ludźmi bzdurami o NOx
    i jakichś tam węglowodorach śmierdzących

    Ty tak na serio czy zapomniałeś uśmieszka.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 52. Data: 2017-07-02 19:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Popatrz na globus, zobaczysz ze tam gdzie rownik tam przede wszystkim
    > woda. Ale jak popatrzysz na kontynenty to jest na nich duzo miejsca
    > wylaczonego z zycia przez niskie temperatury. I jak urosnie
    > temperatura na ziemi to jakies wieczne zmarzliny odmarzna i kartofle i
    > zboza bedzie mozna tam uprawiac. A na teranach na ktorych teraz rosna
    > kartofle i buraki cukrowe beda obok jablek rosly pomarancze, banany i
    > ananasy. A zbiory zboz beda dwa razy do roku. Jak Cie to martwi to
    > jestes na ziemi jedynym czlowiekiem ktorego martwi ze wszyscy ludzie

    Kurcze, jaka szkoda ze naukowcy maja zupełnie odmienne zdanie o tych
    pozytywnych skutkach ocieplenia.
    Ja wiem, moze byc tez tak, ze to oni się mylą :)

    http://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/o-co-chodzi-z-p
    rogiem-wzrostu-
    temperatury-o-2c-61

    itd itp

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 53. Data: 2017-07-02 19:39:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To z linku tez napisal profesor
    http://alexjones.pl/aj/aj-ekologia-i-srodowisko/aj-z
    jawiska-pogodowe/aj-globalne-ocieplenie/item/82904-g
    lobalne-ocieplenie-10-faktow-i-10-mitow
    Jak bys chcial poszukac to w necie znajdziesz kazda opinie. Lacznie z takimi ze
    globalne ocieplenie zagraza ziemi i takimi ze brak globalnego ocieplenia zagraza
    ziemi.

  • 54. Data: 2017-07-02 21:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > w Jak bys chcial poszukac to w necie znajdziesz kazda opinie. Lacznie
    > z takimi ze globalne ocieplenie zagraza ziemi i takimi ze brak

    Oczywiście.
    Problem polega na tym, ze jednak tych drugich jest duzo duzo wiecej.
    A jak podrązyc dokładniej to okazuje sie, że ci co twierdza ze globalne
    ocieplenie to mit sa tak naprawde w wiekszosci płatnymi lobbystami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 55. Data: 2017-07-02 22:13:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co oni lobbuja? Lobbysci sa po to zeby jakies dobre interesy robic. Robi sie kase
    na CO2, fotowoltaice, wyciaganiu kasy na nieustajace badania nad globalnym ociepeniem
    itp. Na co mieli by ciagnac kase ci co uwazaja ze globalne ocieplenie to sciema? Cos
    mi sie wydaje ze dokonales samozaorania.

  • 56. Data: 2017-07-02 23:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > badania nad globalnym ociepeniem itp. Na co mieli by ciagnac kase ci
    > co uwazaja ze globalne ocieplenie to sciema? Cos mi sie wydaje ze

    Dokładnie - wydaje ci sie.
    A tak bardziej merytorycznie - naprawde nie zdajesz sobie sprawy z tego
    komu nie wsmak jest mowienie o globalnym ociepleniu i o jego powodach?
    Bo ja rozumiem, ze mozesz sie nie zgadzac.
    Ale, jak rozumiem, Ty po prostu nie znasz argumentów drugiej strony?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 57. Data: 2017-07-02 23:17:21
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, July 3, 2017 at 1:37:49 AM UTC+10, Shrek wrote:
> [...]
    ze nie dotyczy PL wiec nie wolno :)

    > Ma swoje zalety, ale nie sądzę, żeby zakłady energetyczne ją dotowały po
    > dobroci. Zakłady żyją ze sprzedaży prądu i w ich interesie nie jest jej
    > ograniczanie.

    Troche uprosciles. Dostawca energii moze dotowac baterie przynajmniej z dwoch
    powodow:

    1. Podpisujac umowe pozwalajaca na czesciowe korzystanie ze zgromadzonej baterii
    dostawca zapewnia sobie narzedzie do dynamicznej redukcji popytu podczas skokow cen.
    W przeciwienstwie do normalnie stosowanych instrumentow pochodnych czy wolnostojacych
    malych elektrowni, tutaj mamy mozliwosc blyskawicznej reakcji nie tylko na ceny, ale
    tez zmiane popytu w miejscu odbioru pradu. Czyli dostawca moze nie tylko zredukowac
    ilosc pradu ktory musi kupic po wysokiej cenie, moze tez potencjalnie (poprzez
    obnizenie popytu) obnizyc cene rynkowa w danym momencie (ceny sa ustalane co 5 min na
    podstawie relacji popyt/podaz)

    2. Dostawca nie ma innego wyjscia :) Niezaleznie jak smiesznie to brzmi, to jedyna
    opcja zeby utrzymac udzial w rynku. Cena baterii Tesli to teraz jakies $10k, rachunki
    za kwartal wysokosci $400-$500 nie sa niczym niezwyklym - czyli bateria bardzo tania
    nie jest, ale przy wysokich (i ciagle rosnacych) cenach energii nie jest to juz cena
    zaporowa. Juz teraz ludzie zaczynaja baterie kupowac,nawet bez dotacji. I tak jak
    bylo z panelami slonecznymi, firmy ktore nie doplacaly do paneli zaczely tracic
    klientow na rzecz tych ktorzy doplacali.

    Wiec nie doplacajac do baterii domowych dostawca energii musi sie liczyc z tym, ze:
    a. ceny baterii spadna (a spadaja) i klient zainstaluje je na wlasna reke. Dostawca
    stracil nie tylko popyt ale i narzedzie do zarzadzania popytem.

    b. dotacje zaoferuje konkurencyjna firma, i tak jak z panelami slonecznymi, ludzie
    podpisza dluzsze umowy z dostawca oferujcym produkty pozwalajace na redukcje
    rachunkow. Dostawca nie oferujacy doplat stracil kilentow na rzecz konkurencji na
    przynajmniej kilka lat.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 58. Data: 2017-07-03 06:19:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.07.2017 o 23:17, Iguan_007 pisze:

> [...]
    dostawca zapewnia sobie narzedzie do dynamicznej redukcji popytu podczas skokow cen.

    Że niby co? Jak podrożeje energia, to ludzie sobie pozakładają
    powerwalle i przestaną ją kupować, a dostawca energii będzie zacierał
    ręcę, że nie musi energią handlować? Odważny wniosek ale bez sensu. To
    tak jakby supermarkety miały dotować osiedlowe sklepiki, żeby u nich
    kolejek przy kasach nie było;)

> [...]
    bylo z panelami slonecznymi, firmy ktore nie doplacaly do paneli zaczely tracic
    klientow na rzecz tych ktorzy doplacali.

    Już ci piasłem ile u nas kosztuje prąd. Dziwny model biznesowy macie a
    tej Australii. No chyba, że zakładasz że płacić za to będzie Musk
    pieniędzmi "inwestorów". W sumie nie nie pierwszy przykład jak dziwnie
    działa (do czasu) rynek nowoczesnych technologii.

> [...]
    stracil nie tylko popyt ale i narzedzie do zarzadzania popytem.

    Co jak ci, ale akurat na prąd jest popyt zawsze. Przynajmniej u nas w
    Polsce.

> [...]
    rachunkow. Dostawca nie oferujacy doplat stracil kilentow na rzecz konkurencji na

    A pieniądze na te dotacje weźmie skąd? Bo jak ma mi dorzucić 40 tysi $,
    to ja wolę, żeby mi dał 40k$ rabatu na prąd.

    Shrek

  • 59. Data: 2017-07-03 07:20:19
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

> [...]

    > ręcę, że nie musi energią handlować? Odważny wniosek ale bez sensu. To
    > tak jakby supermarkety miały dotować osiedlowe sklepiki, żeby u nich

    Bez urazy, ale zupelnie nie rozumiesz funkcjonowania rynku, chyba szkoda naszego
    czasu na taka dyskusje. Jesli jestes zainteresowany poszukaj sobie pod haslem "energy
    hedging". Nikt tutaj nic nie "zaciera rak" tylko ogranicza koszty. Dostawca energii
    kupuje energie po cenie zmiennej na rynku "spot", sprzedaje klientowi po cenie stalej
    (taryfa).Ograniczenie popytu w sytuacji gdy cena zmienna jest powyzej stalej jest na
    porzadku dziennymi i robi to chyba kazdy dostawca pradu, ale jeszcze nie na duza
    skale w przypadku malych odbiorcow prywatnych. Obecnie robi sie to np. kontraktujac
    klientow instytucjonalnych do przerwania odbioru energii podczas wysokich cen.
    Wyobraz sobie, ze sprzedajesz prad klientowi za $50/MWh a nagle musisz go kupic za
    $14000/MWh. Oplaca sie ograniczyc popyt czy nie?
    A przy pewnych cenach konsument sobie baterie I tak zalozy, czy to z pomoca dostawcy
    pradu czy bez. Dostawca pradu bedzie mial z niego jakis benefit tylko w pierwszym
    wypadku.

> [...]

    >pieniędzmi "inwestorów". W sumie nie nie pierwszy przykład jak dziwnie
    >działa (do czasu) rynek nowoczesnych technologii.

    Co jest dziwne? Ze klienci szukaja oszczednosci i albo sami zakladaja nowe
    technologie albo ida do takiego dostawcy ktory im to zapewni?

    Dostawca stracil nie tylko popyt ale i narzedzie do zarzadzania popytem.

    >Co jak ci, ale akurat na prąd jest popyt zawsze. Przynajmniej u nas w
    Polsce.

    I cena hurtowa energii w Polsce nigdy nie zmienia sie w zaleznosci od zmian popytu i
    podazy? Pewny jestes? Dostawca nigdy nie jest wystawiony na wysokie ceny
    zakupu/produkcji energii kiedy sprzedaje ja po cenie stalej klientowi?

> [...]
    rachunkow. Dostawca nie oferujacy doplat stracil kilentow na rzecz konkurencji na

    Z rachunkow ktore zaplaca klienci, z nizszych kosztow zakupu energii, z dostepu do
    rozproszonej elektrowni? Sugerujesz, ze firmy walczyly o klientow na rynku paneli
    slonecznych zeby stracic pieniadze? Mowimy przykladowo o 30% gospodarst domowych z
    panelami. Ile firm moze sobie odrzucic taka ilosc klientow? Jakos dziwnie nie
    zauwazasz,ze dostawca energii musi tez kupic/wyprodukowac prad. Nie jest on darmowy.
    Jesli moze zrobic to taniej z paneli/baterii u kogos w domu to dlaczego nie?

  • 60. Data: 2017-07-03 10:47:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 00:44, r...@k...pl pisze:

    > Rower nie spala benzyny.

    > Widziałeś kosę na paliwo?

    A nie widziałeś spalinowej kosy?
    A kombajn swoją drogą dużo pali, bo on nie tylko kosi ale i też młóci co
    wymaga sporo energii.

    --
    Pozdr
    Janusz