-
X-Received: by 10.36.82.8 with SMTP id d8mr742782itb.7.1499030241404; Sun, 02 Jul
2017 14:17:21 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.36.82.8 with SMTP id d8mr742782itb.7.1499030241404; Sun, 02 Jul
2017 14:17:21 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!m54no1987517qtb.1!news-out.google.com!s132ni812itb.0!nntp.
google.com!v202no678010itb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups
.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 2 Jul 2017 14:17:21 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <ojb40a$rc9$3@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=144.138.66.66;
posting-account=GzlsrgoAAADhf_fDTarmkI6gkGNw9skn
NNTP-Posting-Host: 144.138.66.66
References: <1...@g...com>
<2...@g...com>
<ojadhe$t2q$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<ojag3t$t2q$2@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<ojal7i$rc9$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<ojari1$rc9$2@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<ojb40a$rc9$3@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: Ekologiczne elektryki;)
From: Iguan_007 <i...@g...com>
Injection-Date: Sun, 02 Jul 2017 21:17:21 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2609441
[ ukryj nagłówki ]On Monday, July 3, 2017 at 1:37:49 AM UTC+10, Shrek wrote:
> > Niekoniecznie. Bateria u klienta ma swoje zalety, ale nie bede pisal bo powiesz
ze nie dotyczy PL wiec nie wolno :)
>
> Ma swoje zalety, ale nie sądzę, żeby zakłady energetyczne ją dotowały po
> dobroci. Zakłady żyją ze sprzedaży prądu i w ich interesie nie jest jej
> ograniczanie.
>
Troche uprosciles. Dostawca energii moze dotowac baterie przynajmniej z dwoch
powodow:
1. Podpisujac umowe pozwalajaca na czesciowe korzystanie ze zgromadzonej baterii
dostawca zapewnia sobie narzedzie do dynamicznej redukcji popytu podczas skokow cen.
W przeciwienstwie do normalnie stosowanych instrumentow pochodnych czy wolnostojacych
malych elektrowni, tutaj mamy mozliwosc blyskawicznej reakcji nie tylko na ceny, ale
tez zmiane popytu w miejscu odbioru pradu. Czyli dostawca moze nie tylko zredukowac
ilosc pradu ktory musi kupic po wysokiej cenie, moze tez potencjalnie (poprzez
obnizenie popytu) obnizyc cene rynkowa w danym momencie (ceny sa ustalane co 5 min na
podstawie relacji popyt/podaz)
2. Dostawca nie ma innego wyjscia :) Niezaleznie jak smiesznie to brzmi, to jedyna
opcja zeby utrzymac udzial w rynku. Cena baterii Tesli to teraz jakies $10k, rachunki
za kwartal wysokosci $400-$500 nie sa niczym niezwyklym - czyli bateria bardzo tania
nie jest, ale przy wysokich (i ciagle rosnacych) cenach energii nie jest to juz cena
zaporowa. Juz teraz ludzie zaczynaja baterie kupowac,nawet bez dotacji. I tak jak
bylo z panelami slonecznymi, firmy ktore nie doplacaly do paneli zaczely tracic
klientow na rzecz tych ktorzy doplacali.
Wiec nie doplacajac do baterii domowych dostawca energii musi sie liczyc z tym, ze:
a. ceny baterii spadna (a spadaja) i klient zainstaluje je na wlasna reke. Dostawca
stracil nie tylko popyt ale i narzedzie do zarzadzania popytem.
b. dotacje zaoferuje konkurencyjna firma, i tak jak z panelami slonecznymi, ludzie
podpisza dluzsze umowy z dostawca oferujcym produkty pozwalajace na redukcje
rachunkow. Dostawca nie oferujacy doplat stracil kilentow na rzecz konkurencji na
przynajmniej kilka lat.
Pozdrawiam,
Iguan
--
Tu i tam:
https://sites.google.com/site/iguan007/
Następne wpisy z tego wątku
- 03.07.17 06:19 Shrek
- 03.07.17 07:20 Iguan_007
- 01.07.17 00:44 r...@k...pl
- 03.07.17 10:47 Janusz
- 03.07.17 11:31 J.F.
- 03.07.17 17:30 Shrek
- 03.07.17 19:47 nadir
- 03.07.17 21:40 Kris
- 03.07.17 22:48 Iguan_007
- 03.07.17 23:13 Iguan_007
- 03.07.17 23:17 Iguan_007
- 04.07.17 00:27 nadir
- 04.07.17 00:54 Pszemol
- 04.07.17 01:21 nadir
- 04.07.17 01:44 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A