    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Date: Mon, 3 Jul 2017 06:19:37 +0200
    <ojb40a$rc9$3@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>

    W dniu 02.07.2017 o 23:17, Iguan_007 pisze:

    > Troche uprosciles. Dostawca energii moze dotowac baterie przynajmniej z dwoch
    powodow:

    > 1. Podpisujac umowe pozwalajaca na czesciowe korzystanie ze zgromadzonej baterii
    dostawca zapewnia sobie narzedzie do dynamicznej redukcji popytu podczas skokow cen.

    Że niby co? Jak podrożeje energia, to ludzie sobie pozakładają
    powerwalle i przestaną ją kupować, a dostawca energii będzie zacierał
    ręcę, że nie musi energią handlować? Odważny wniosek ale bez sensu. To
    tak jakby supermarkety miały dotować osiedlowe sklepiki, żeby u nich
    kolejek przy kasach nie było;)

    > 2. Dostawca nie ma innego wyjscia :) Niezaleznie jak smiesznie to brzmi, to jedyna
    opcja zeby utrzymac udzial w rynku. Cena baterii Tesli to teraz jakies $10k, rachunki
    za kwartal wysokosci $400-$500 nie sa niczym niezwyklym - czyli bateria bardzo tania
    nie jest, ale przy wysokich (i ciagle rosnacych) cenach energii nie jest to juz cena
    zaporowa. Juz teraz ludzie zaczynaja baterie kupowac,nawet bez dotacji. I tak jak
    bylo z panelami slonecznymi, firmy ktore nie doplacaly do paneli zaczely tracic
    klientow na rzecz tych ktorzy doplacali.

    Już ci piasłem ile u nas kosztuje prąd. Dziwny model biznesowy macie a
    tej Australii. No chyba, że zakładasz że płacić za to będzie Musk
    pieniędzmi "inwestorów". W sumie nie nie pierwszy przykład jak dziwnie
    działa (do czasu) rynek nowoczesnych technologii.

    > Wiec nie doplacajac do baterii domowych dostawca energii musi sie liczyc z tym, ze:
    > a. ceny baterii spadna (a spadaja) i klient zainstaluje je na wlasna reke. Dostawca
    stracil nie tylko popyt ale i narzedzie do zarzadzania popytem.

    Co jak ci, ale akurat na prąd jest popyt zawsze. Przynajmniej u nas w
    Polsce.

    > b. dotacje zaoferuje konkurencyjna firma, i tak jak z panelami slonecznymi, ludzie
    podpisza dluzsze umowy z dostawca oferujcym produkty pozwalajace na redukcje
    rachunkow. Dostawca nie oferujacy doplat stracil kilentow na rzecz konkurencji na
    przynajmniej kilka lat.

    A pieniądze na te dotacje weźmie skąd? Bo jak ma mi dorzucić 40 tysi $,
    to ja wolę, żeby mi dał 40k$ rabatu na prąd.

    Shrek