  • 1. Data: 2013-10-31 17:33:44
    Temat: Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Pada mi dysk Samsunga 2TB, musze go zastapic. Dysk moze byc w wersji 5400,
    sluzy jako storage.
    Jaki warto dzis kupic, zeby mial dobra gwarancje (dluga) i nie byl z jakiejs
    felernej, padajacej serii?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2013-10-31 20:52:22
    Temat: Re: Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@N...net>

    Dnia 31.10.2013 R.e.m.e.K <g...@d...null> napisał/a:
> [...]
    > sluzy jako storage.
    > Jaki warto dzis kupic, zeby mial dobra gwarancje (dluga) i nie byl z jakiejs

    Ja polecam Reda z WD. Mam dwa, dzialaja w NASie, bez problemow.
    Niedlugo dolaczy do nich trzeci. :)

  • 3. Data: 2013-10-31 22:35:52
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Lukasz Olesiejuk napisał:

    > Ja polecam Reda z WD. Mam dwa, dzialaja w NASie, bez problemow.
    > Niedlugo dolaczy do nich trzeci. :)

    W nasie tez mam reda 2TB
    Zastanawiam sie czy do PC, gdzie chodzi 24/24 tez by sie red nadawal
    zamiast grina?

  • 4. Data: 2013-10-31 23:05:12
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-10-31 22:35, Mr. Misio pisze:

    > W nasie tez mam reda 2TB
    > Zastanawiam sie czy do PC, gdzie chodzi 24/24 tez by sie red nadawal
    > zamiast grina?

    Nadaje, RED są dostosowane do pracy 24h na dobę.
    Co do padaki RED to tylko pierwsza partia zaraz na starcie była jakaś
    wadliwa potem już raczej spokojnie, oczywiście wszystkie statystki
    realnie można liczyć po min 2 latach od wypuszczenia żeby określić jakie
    jest zwrot. Ogólnie mam już parę RED-ów w firmowych NAS-ach a domowy
    czeka na zmianę z Samsunga 5400 też na RED-a.

  • 5. Data: 2013-10-31 23:05:14
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > sluzy jako storage.
    > Jaki warto dzis kupic, zeby mial dobra gwarancje (dluga) i nie byl z jakiejs

    Polecam Seagate SV35. Tanszy od WD RED, cichy, 3 lata gwarancji, szybki.
    Ponoc targetowany do obslugi monitoringu, ale w PC sprawuje sie
    perfekcyjnie.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2013-10-31 23:21:21
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

> [...]
    > jest zwrot. Ogólnie mam już parę RED-ów w firmowych NAS-ach a domowy
    > czeka na zmianę z Samsunga 5400 też na RED-a.

    JA mam w NASie od... ponad pol roku musi byc :) Albo od dluzej nawet. I
    poki co jest dobrze.

  • 7. Data: 2013-11-01 12:21:55
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 31.10.2013 17:33, R.e.m.e.K pisze:
    > Jaki warto dzis kupic, zeby mial dobra gwarancje (dluga) i nie byl z jakiejs
    > felernej, padajacej serii?

    Tego się nigdy nie dowiesz.

    W momencie, gdy dyski zaczynają "padać" już dawno nie ma tej
    serii na rynku, a nowe są jeszcze niezbadane.

    Ja ostatnio "pochowałem" na przykład w serii dwa Seagate i
    dwa Samsungi. Obecnie stosuję głównie WD, ale to nie ozna-
    cza, że są bezawaryjne.

    Podstawowa zasada: zawsze robić kopie zapasowe, a przy waż-
    nych danych i większych pojemnościach obowiązkowo stosować
    co najmniej RAID 1.

    PS. A jako magazyn danych brałbym dwa WD Green spięte w RAID 1.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 8. Data: 2013-11-05 11:55:34
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    G Nowak wrote:

    > Polecam Seagate SV35. Tanszy od WD RED, cichy, 3 lata gwarancji, szybki.
    > Ponoc targetowany do obslugi monitoringu, ale w PC sprawuje sie
    > perfekcyjnie.

    A do NASa się nadaje?

  • 9. Data: 2013-11-07 09:32:03
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Dyski do obsługi monitoringu (zapisu bardzo długich plików strumieniowych) maja
    elektronikę, która zapisuje dane w różnych miejscach
    dysku (wymuszone ruchy głowicy po różnych scieżkach), żeby nie rzeźbić cały czas
    prawie w tym samym miejscu.
    No i charakter strumienia jest inny, jesli stracisz kilka bajtów video to nic
    wielkiego się nei stanie.
    Reasumując nie umiem odpowiedzieć na Twoje pytanie: dysk działać będzie w PC lub może
    i w NAS (rejestrator to w sumie także rodzaj
    komputera zwykle na jakimś linuksie/uniksie), ale jak? Niekoniecznie optymalnie. No i
    niektóre NAS nie przyjmuja niektórych dysków w
    ogóle (trzeba sprawdzić listę zgodnego sprzętu).

    -----

  • 10. Data: 2013-11-07 10:02:32
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 07/11/2013 08:32, 666 wrote:
> [...]
    i niektóre NAS nie przyjmuja niektórych dysków w
    > ogóle (trzeba sprawdzić listę zgodnego sprzętu).

    W obecnych czasach uszkodzenie kilku bajtow moze oznaczac uszkodzona
    ramke kluczowa, i co za tym idzie, utrate czesci materialu wideo.
    Rejestratory wideo i tak ustawione sa na zapetlanie po wyczerpaniu
    miejsca, nie zapisuja ciagle w jednym obszarze dysku. Dyski dedykowane
    raid ponoc nie ponawiaja nieudanej proby zapisu, co nie dyskwalifikuje
    ich do zastosowan domowych czy NAS.