  • 1. Data: 2013-10-30 17:10:30
    Temat: benczmarkowanie HDD / SSD
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    witajcie,

    zmieniam sobie dyski, przekladam, dzialaja pod roznymi systemami windows
    glownie, od xp do 8.1 - ogolnie "majsterkuje".

    poradzcie czym robic testy szybkosci dyskow hdd/ssd, tak, zeby sobie
    robic jakas wlasna baze co i jak szybko gdzie dziala np. ten sam dysk
    hdd pod win xp na pc1 i pod win 8.1 na pc2.

    najfajniej, zeby to bylo cos dajacego prosty, czytelny wynik
    total, read, write

    zeby do porownywania bylo minimum cyferek :)

    fut: pl.comp.pecet

  • 2. Data: 2013-10-30 22:14:24
    Temat: Re: benczmarkowanie HDD / SSD
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 17:10:30 +0100, Mr. Misio napisał(a):

> [...]
    >
    > najfajniej, zeby to bylo cos dajacego prosty, czytelny wynik
    > total, read, write
    >
    > zeby do porownywania bylo minimum cyferek :)

    HDTach.

    [ Na słońcu jest rzeczywiście mniej cienia... wiesz? ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 3. Data: 2013-10-30 23:29:54
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

    > HDTach.

    No nie wiem ;) Napisal, ze wymaga Windows 2000 lub XP ;)

  • 4. Data: 2013-10-31 07:24:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 23:29:54 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > No nie wiem ;) Napisal, ze wymaga Windows 2000 lub XP ;)

    Testowałem nim dyski pod XP, testowałem pod Windows 7, pod 8-mką trochę
    wierzgał, ale też działa. IMVHO jeden z solidniejszych testerów. :)

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]

  • 5. Data: 2013-10-31 20:04:00
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-30 23:29, Mr. Misio pisze:

    > No nie wiem ;) Napisal, ze wymaga Windows 2000 lub XP ;)

    Ale działa. Mam z niego bazę i wykresy z kilu lat od parogigowych,
    wolnych HDD do nowych SSD - od Win2k do Win 8.1. Wystarczy uruchomić w
    trybie zgodności nawet na Win 8.1 PRO x64 i po zakończeniu testu ubić
    task managerem, bo zostaje w pamięci i zabiera dla siebie cały 1 rdzeń.

    --
    /MB

  • 6. Data: 2013-10-31 21:35:44
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No nie wiem ;) Napisal, ze wymaga Windows 2000 lub XP ;)

    HD Tune. Co prawda jest płatny, ale starsza wersja (ale i tak nowsza od
    najnowszego HD Tacha) jest free. Oficjalnie działa również z Win7 i Vistą
    (więc z Win8 w praktyce pewnie też).

  • 7. Data: 2013-11-01 12:22:53
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 30.10.2013 22:14, Przemysław Ryk pisze:
    > HDTach.

    Ale on - o ile dobrze pamiętam - nie daje porządnego pojęcia
    o wydajności dysku, a tylko o transferze sekwencyjnym oraz o
    czasie dostępu. Na realną wydajność dysku wcale nie musi się
    to idealnie przekładać.

    Najlepsze testy to testy aplikacyjne, niestety.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 8. Data: 2013-11-03 17:53:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 01 Nov 2013 12:22:53 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Ale on - o ile dobrze pamiętam - nie daje porządnego pojęcia
    > o wydajności dysku, a tylko o transferze sekwencyjnym oraz o
    > czasie dostępu. Na realną wydajność dysku wcale nie musi się
    > to idealnie przekładać.

    Idealnie i owszem - nie musi, wobec czego warto się też posłużyć kilkoma
    innymi testerami. Niemniej jednak jest całkiem przydatnym narzędziem.

    > Najlepsze testy to testy aplikacyjne, niestety.

    Jak wszędzie chyba. :)

    [ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be ]
    [ paralyzed for life. House: Well, luckily, at this rate that should only ]
    [ last about a week. ("House M.D. 1x13 Cursed") ]