  • 31. Data: 2009-06-08 21:36:17
    Temat: Re: Dylematy canoniera - jaki szeroki kąt?
    Od: mt <t...@i...pl>

    j...@u...at pisze:
    [...]
    > w tej klasie ogniskowych zoomy rysuja marnie.
    [...]
    > ale jesli potrzebujesz szerokiego kata to rozwaz zakup stalki.

    Tutaj masz te marne rysowanie zooma i ostrą stałkę
    http://www.16-9.net/lens_tests/canon14l2_nikon1424/n
    ikon1424_canon14l2_a.html

    --
    marcin

  • 32. Data: 2009-06-09 05:51:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Jun 2009 19:13:17 +0100, f1969 wrote:

    > Najszerzej będziesz miał na Sigmie 10-20 , to całkiem dobre szkło.
    > 12-24 warto wziąć, jeśli myślisz docelowo o pełnej klatce.

    Albo jesli ma kaprys zapiac UWA do tego kliszanego EOSa :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 33. Data: 2009-06-09 07:12:21
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    "Wojtek" <w...@o...pl> wrote in message news:h0j5gv$89d$1@news.onet.pl...
    > Jako użyszkodnik Eos'a 30 w wersji analogowej przymierzam się do zakupu
    > EOS'a 50D.
    > Na początek ujeżdżać bedę szkiełko jakie pozostanie mi po analogu EF
    > 28-135 IS USM.
    > A może coś czego nie brałem pod uwagę?

    A moze poszukaj uzywanego 5D, zamiast 50D i bedziesz mogl zostac przy swoim
    szkle, a o czyms szerszym pomyslec w przyszlosci.

    MARC

  • 34. Data: 2009-06-09 08:54:42
    Od: j...@u...at

    On 8 Jun., 23:29, Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

    > czuje sie dziwnie argumentujac razem z ludwinem, ale ja tez zapytam:
    >
    > czy moglbys zaproponowac jakas stalke w zakresie 10-13 mm?
    > cena ani system nie graja roli, zeby ci bylo latwiej
    >
    > jezeli nie to wybacz glupcze, ale bede musial uznac ze bredzisz
    >
    > i nie, nie moge odsunac sie o kilka krokow bo akurat robie zdjecia na
    > jachcie a 14 mm nie obejmuje mi sceny ktora MUSZE sfotografowac
    > --http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    > W tablicę kluczyk raz i dwa
    > I spalin kłąb i silnik gra...

    qrwa rece opadaja jak sie czasami przez pomylke czyta takich idiotow
    jak niejaki ludwin albo kombajn cos tam jakies gowno,
    to jest dopiero super glupek
    a czytac nie umiecie ?
    a co napisal autor ?
    -ze szuka obiektywu w zakresie od 10 - 24 mm

    a co ja mowie ?
    zeby sie zastanowil nad stalka z tego zakresu .
    czyli od 10 -24 mm

    kto powiedzial ze to musi byc stalka 10 mm ?
    a moze 24 ?

    a kto powiedzial ze to musi byc 13 mm?

    he ?

    czy wy qrwa maslec nie umiecie.
    pyskowac to i owszem potraficie , ale na sekunde wlaczyc mozgowie to
    sie nie da.
    czego nie znajdziecie w jakims linku to juz nie wiecie.

    POdsuwam jedynie mysl autorowi , czy aby ze wzgedu na swietna jakosc
    stalek w tym zakresie i marna zoomow (canon , albo trza bulic jak za
    zboze )nie zastanowil sie nad wyborem stalki.

    ja mam tylko jedna stalke w tym zakresie i zaden zoom nie podskoczy ,
    nie ma szans.
    wole waska i ostro niz szeroko i miekko - a do tego i taniej .
    na pelnej dziurze 2,8 osiaga 160 l/mm - znajdz takiego zooma za
    ludzkie pieniadze.

    nie mam tak szerokiego ale np l-ka 24-70 na pelnej dziurze dla 24
    mm daje 74 !! linie na milimetr - 3 razy drozej i 2,5 razy gorzej.

  • 35. Data: 2009-06-09 08:56:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-08 22:52:32 +0200, "Rakan" <n...@p...fm> said:

    > w tym zakresie jesli chcesz miec jakosc to cudow nie ma - trzeba
    > bulic.
    >
    > zgadza sie...a przy dzisiejszych cenach to juz masa kasy... mowie tu o 14

    I zupełnie niepowalająca jakość to raz, a ogniskowa ekw. ~23 mm na
    kropie to dwa. Faktycznie, doskonale ulukowane 9k zł. Normalnie mądrość
    półrocza.

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-06-09 08:59:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-08 20:08:48 +0200, j...@u...at said:

    > tutaj masz testowe zdjecia:
    >
    > http://www.dpreview.com/lensreviews/tokina_12-24_4_n
    15/

    > po co komu takie nieostre zdjecia ?

    Idź do okulisty albo zmień monitor.

    > w szczegolnosci amatorowi , ktory jest milosnikiem.
    > moze zawodowiec upcha taki kit komus kto nie widzial w zyciu ostrego
    > zdjecia.

    Miałeś podać jakieś propozycje stałek UWA na Canonowego cropa i poza
    dość przęciętną 14L za worek kasy nie udało Ci się nic sensownego
    napisać, oprócz ogólnikowego bełkotu. Może już czas przestać się
    ośmieszać?

    de Fresz

  • 37. Data: 2009-06-09 09:01:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-08 23:06:51 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > "Sharpness results are very good indeed, especially for an ultrawide zoom.
    > The lens is generally very sharp wide open, improving slightly on stopping
    > down, with F5.6 - F8 the optimum apertures."

    Polecam zwłaszcza porównanie z Sigmą i Tamronem, które dpreview ma w
    swojej bazie. Chociaż patrząc na testy tego obiektywu (Tokiny) gdzie
    indziej, mam nieodparte wrażenie, że trafił im się wybitny egzemplarz.

    de Fresz

  • 38. Data: 2009-06-09 09:10:52
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > I zupełnie niepowalająca jakość to raz, a ogniskowa ekw. ~23 mm na kropie
    > to dwa. Faktycznie, doskonale ulukowane 9k zł. Normalnie mądrość półrocza.

    az taki zly? nie mialem w lapkach
    hm?

  • 39. Data: 2009-06-09 09:19:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-09 10:54:42 +0200, j...@u...at said:

    > qrwa rece opadaja jak sie czasami przez pomylke czyta takich idiotow
    > jak niejaki ludwin albo kombajn cos tam jakies gowno,
    > to jest dopiero super glupek

    Nie dość że pseuomerytorycznie pierdolisz jak potłuczony, to jeszcze Ci
    słoma z butów zaczyna wychodzić.

> [...]
    > -ze szuka obiektywu w zakresie od 10 - 24 mm
    >
    > a co ja mowie ?
    > zeby sie zastanowil nad stalka z tego zakresu .

    Pytanie do Ciebie o propozycję konkretnej stałki padło już tu
    wielokrotnie, jedyna odpowiedź jaką masz, to bełkot. Napiszesz w końcu
    co masz na myśli, czy tak tylko tradycyjnie wpadłeś potrollować?

    > kto powiedzial ze to musi byc stalka 10 mm ?
    > a moze 24 ?
    >
    > a kto powiedzial ze to musi byc 13 mm?
    >
    > he ?

    A ile ma być?

    > POdsuwam jedynie mysl autorowi , czy aby ze wzgedu na swietna jakosc
    > stalek w tym zakresie i marna zoomow (canon , albo trza bulic jak za
    > zboze )nie zastanowil sie nad wyborem stalki.

    Czyli komuś szukającemu rodzinnego kombi, proponujesz roadstera. Ba!
    Nawet nie potrafisz podać konkretnego modelu, poza powtarzaniem w kółko
    jakie to roadstery są szybkie i zajebiste. I kto tu ma problemy z
    myśleniem?

    > ja mam tylko jedna stalke w tym zakresie i zaden zoom nie podskoczy ,
    > nie ma szans.

    Zwłaszcza pod względem kąta widzenia.

    > wole waska i ostro niz szeroko i miekko - a do tego i taniej .
    > na pelnej dziurze 2,8 osiaga 160 l/mm - znajdz takiego zooma za
    > ludzkie pieniadze.

    Śmiało, pochwal się co to za obiektyw.

    de Fresz

  • 40. Data: 2009-06-09 09:21:23
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-09 11:10:52 +0200, "Rakan" <n...@p...fm> said:

    > az taki zly? nie mialem w lapkach
    > hm?

    Nie miałeś, a polecasz twierdąc że "jakość musi kosztować" (~9000 zł -
    przyp. red.). Ciekawe...

    de Fresz