  • 11. Data: 2009-07-07 20:54:02
    Temat: Re: Dwa nowe, tanie monitory z PVA od Samsunga
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Ktokolwiek produkuje.

    Mój NEC 2190UXi ustawiony na 0% osiąga jaskrawość na poziomie 26cd/
    m^2, myślę, że jest to w pełni satysfakcjonujący zakres regulacji.
    Gamut tego monitora jest zbliżony raczej do sRGB, ale jego koloranty
    czerwony i zielony są lekko dosycone, dzięki czemu nieźle kryje
    offsetowego CMYK-a, przy zachowaniu niewielkich dystansów
    kolorymetrycznych monitora normalnogamutowego, zapewniających bardziej
    precyzyjną obróbkę subtelnych walorów barwnych i lepszą ciągłość
    tonalną. Obok Eizo CG211 to jeden z ostatnich paneli tego typu. Z
    podobnych używanych warto zapolować na ładne Eizo CG210-N, L997 lub -
    w najbardziej ekonomicznej wersji - Eizo CG21, NEC 2180UXi

    > "podłączam się" do pytania...
    > W 2002 kupiłem za kosmiczne dla mnie pieniądze 15 calowy  EIZO. Swiecił jak
    > ubecki reflektro, bolaly oczy, poszedłem do okulisty, złapałem tam  zapalenie
    > rogówki=wyleciało mi z życiorysu 6 miesięcy na L4. Teraz muszę kupić jakiś
    > monitor, najlepiej PVA, pewnie EIZO, ale żeby tak nie świecił.....
     czyhttp://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=6801209
    65spełni ten warunek ?

    Eizo S1921 być może nie jest w stanie zejść do równie absurdalnych
    wartości, ale do 80-100cd/m^2 schodzi bez najmniejszych problemów.

    Wszystkie cywilizowane monitory - tj. Eizo serii S, CE i CG, oraz NEC
    serii 90 oraz P221W dają się nakłonić do pracy na niskich wartościach
    luminancji.

  • 12. Data: 2009-07-07 21:33:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > na ludzkim poziomie czyli max jakies 150cd/m2 a lepiej ze 100cd/m2?
    >
    > Czy tez idac po LCD do sklepu nalezy zabierac okulary spawalnicze? ;)

    Raczej na śmietnik po filtr antyradiacyjny na monitor crt.
    A swoją drogą jest to problem...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-07-07 21:46:35
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message
    > A to ciekawostka - na ile kojarzę to bodaj pierwsze monitory stacjonarne
    > (przynajmniej z nazwijmy to main-streamowych) z rozdziałką telewizyjną
    > 16:9, a nie przyjętą niejako za standard w komputerach 16:10. Trochę
    > szkoda tych paru pikselków w pionie.

    Masz spore braki w znajomosci obecnych monitorow. Teraz powoli ciezko juz
    kupic np. 24'' 16:10, a sporo jest 23-24'' 16:9 niestety.
    Ja tez zaluje i uwazam, ze strata w pionie jest wieksz, niz brak
    rozdzielczosci poziomej, bo ciagle jednak strony internetowe przewijane sa
    raczej pionowo, niz poziomo...
    Na szczescie mam pivot :D

    MARC

  • 14. Data: 2009-07-07 21:56:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 23:46:35 +0200, "Marek Grochocki" <m...@g...pl> said:

    > Masz spore braki w znajomosci obecnych monitorow. Teraz powoli ciezko juz
    > kupic np. 24'' 16:10, a sporo jest 23-24'' 16:9 niestety.

    Śmiem się nie zgodzić - w półce jaką obserwuję (czyli nie-TN, nadające
    się do jakiejśtam pracy z kolorem), nie widziałem ani pół sztuki z
    rozdziałkami telewizyjnymi. Marketowy szajs za pięć stów z definicji
    interesuje mnie tyle, co obuwie taneczne (czyli wcale) ;-)

    > Na szczescie mam pivot :D

    Z raz se obróciłem, żeby sprawdzić jak to jest i czym prędzej wróciłem
    do normalnego ustawienia. Brrr, zgroza. IMHO oczywiście.

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-07-07 21:58:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 22:08:37 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Sądzę, że 1600x900 jest fajniejsze od 1440x900, a właśnie przed
    > takim wyborem teraz stoję. Żeby było fajniej, to ten o wyższej
    > rozdzelczości jest 13.1", a to drugie to 15.4".

    W życiu nie spotkałem kogoś, kto by z własnej woli podłączył 13 calowy
    monitor do kompa i się jeszcze z tego cieszył. Baaa, od dawna nie
    widziałem żeby można było taki maleństwa kupić. Musisz mieć strasznie
    małe biurko.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-07-07 22:12:34
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

> [...]
    > rozdziałkami telewizyjnymi. Marketowy szajs za pięć stów z definicji
    > interesuje mnie tyle, co obuwie taneczne (czyli wcale) ;-)

    Tutaj raczej mowa wlasnie o tych tanszych byla. A jak na PVA to juz zupelnie
    tanich chyba.
    Wiekszosc marketowych juz od dawna ma proporcje 16:9 i nalezy sie
    spodziewac, ze do wyzszych polek tez to dojdzie. Choc mnie cieszy, ze
    jeszcze niedawno kupowalem dla klienta 21'' 4:3 :)

    > Z raz se obróciłem, żeby sprawdzić jak to jest i czym prędzej wróciłem do
    > normalnego ustawienia. Brrr, zgroza. IMHO oczywiście.

    Ja mysle, ze przy odpowiednim marketingu mozna by to sprzedac masom. Np.
    "Caly Onet bez przewijania!" Mysle, ze wrecz niedocenilibysmy
    zainteresowania ;)

    MARC

  • 17. Data: 2009-07-07 22:30:40
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > monitor do kompa i się jeszcze z tego cieszył. Baaa, od dawna nie
    > widziałem żeby można było taki maleństwa kupić. Musisz mieć strasznie

    A o laptopach slyszales?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 18. Data: 2009-07-07 22:35:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-08 00:30:40 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > A o laptopach slyszales?

    Bo przecież o nich od początku jest ten wątek, nie?

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-07-08 07:21:02
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh56sug.sp0.barmierz@gimli.mierzwiak.com...
    > http://technowinki.onet.pl/1,350,1986328,1,wiadomosc
    .html

    > Monitory mają stosunkowo cienką
    > ramkę wokół ekranu, mającą zaledwie 15 mm szerokości.

    Mój 2-letni syncmaster 940BW (najtańsze co wtedy było)
    ma ramkę 13mm. Skąd ten zachwyt w reklamie?

    JD

  • 20. Data: 2009-07-08 07:24:39
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 8 Jul 2009 09:21:02 +0200, JD <j...@g...com> wrote(a):
> [...]
    .html
    > Mój 2-letni syncmaster 940BW (najtańsze co wtedy było)
    > ma ramkę 13mm. Skąd ten zachwyt w reklamie?

    "stosunkowo cienką" - to zachwyt, powiedziałbym, dość umiarkowany...

    Mnie jednak chodziło głównie o to czy ktoś wie jak one świecą, pal
    licho grubość ramek.

    B.