  • 1. Data: 2009-07-07 16:12:03
    Temat: Dwa nowe, tanie monitory z PVA od Samsunga
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    http://technowinki.onet.pl/1,350,1986328,1,wiadomosc
    .html

    "Firma Samsung poinformowała o rozpoczęciu sprzedaży dwóch nowych
    monitorach komputerowych z serii Navy, wyposażonych w panele LCD typu
    cPVA o proporcjach boków 16:9 i korzystnych kątach widzenia po 178
    stopni w kierunkach poziomym i pionowym.
    Według danych producenta 20-calowy SyncMaster F2080 o rozdzielczości
    1600x900 pikseli i 23-calowy SyncMaster F2380 o pełnej rozdzielczości HD
    1920x1080 pikseli wyświetlają obraz z maksymalnym kontrastem statycznym
    3000:1 (deklarowany kontrast dynamiczny do nawet 100 000:1) i jasnością
    odpowiednio 250 i 300 cd/m2. Oba urządzenia wyposażono w dwa cyfrowe
    złącza typu DVI-D oraz jedno analogowe złącze VGA.

    Producent akcentuje atrakcyjną linię wzorniczą nowych urządzeń. Smukłe
    obudowy, pozbawione zbędnych ozdobników, z dyskretnie umieszczonymi
    przyciskami, wykonane w technologii Touch of Color, nadają ekranom
    eleganckiego i biznesowego charakteru. Monitory mają stosunkowo cienką
    ramkę wokół ekranu, mającą zaledwie 15 mm szerokości.

    Wyświetlacze oferowane będą w bardzo przystępnych cenach. Sugerowana
    cena modelu F2080 to 900 zł, natomiast modelu F2380 . 1180 zł."

    Nius jest sprzed miesiąca, czy ktoś już zetknął sie z tymi monitorami i
    podzieli się wrażeniami? Cenowo niewątpliwie będą atrakcyjne.

    pozdrawiam, B.

  • 2. Data: 2009-07-07 16:20:43
    Temat: Re: Dwa nowe, tanie monitory z PVA od Samsunga
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > statycznym 3000:1 (deklarowany kontrast dynamiczny do nawet 100
    > 000:1) i jasnością odpowiednio 250 i 300 cd/m2.

    Taaa, a czy ktokolwiek produkuje LCDki pod obrobke zdjec (niekoniecznie
    odrazu przenoszace Adobe1998, wypasione sRGB wystarczy ;)) o jasnosci
    na ludzkim poziomie czyli max jakies 150cd/m2 a lepiej ze 100cd/m2?

    Czy tez idac po LCD do sklepu nalezy zabierac okulary spawalnicze? ;)

  • 3. Data: 2009-07-07 16:58:57
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > na ludzkim poziomie czyli max jakies 150cd/m2 a lepiej ze 100cd/m2?
    >
    > Czy tez idac po LCD do sklepu nalezy zabierac okulary spawalnicze? ;)

    Ktokolwiek produkuje.

  • 4. Data: 2009-07-07 17:58:49
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Ktokolwiek produkuje.

    Dzieki :)

  • 5. Data: 2009-07-07 18:51:45
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 18:12:03 +0200, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

    > Według danych producenta 20-calowy SyncMaster F2080 o rozdzielczości
    > 1600x900 pikseli i 23-calowy SyncMaster F2380 o pełnej rozdzielczości HD
    > 1920x1080 pikseli

    A to ciekawostka - na ile kojarzę to bodaj pierwsze monitory
    stacjonarne (przynajmniej z nazwijmy to main-streamowych) z rozdziałką
    telewizyjną 16:9, a nie przyjętą niejako za standard w komputerach
    16:10. Trochę szkoda tych paru pikselków w pionie.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-07-07 18:54:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 18:20:43 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Taaa, a czy ktokolwiek produkuje LCDki pod obrobke zdjec (niekoniecznie
    > odrazu przenoszace Adobe1998, wypasione sRGB wystarczy ;)) o jasnosci
    > na ludzkim poziomie czyli max jakies 150cd/m2 a lepiej ze 100cd/m2?

    A po co miałyby mieć aż tak niską jasność maksymalną? Wystarczy że mogą
    spokojnie zjechać choćby do 70 cd/m2 i nie jest to w zakresach
    minimalnych. I takie można znaleźć bez większego problemu, ale nie
    kupisz ich za 400 zł, więc raczej dalej bańka rulez.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-07-07 18:56:47
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h305g1$ar6$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:
> [...]
    > telewizyjną 16:9, a nie przyjętą niejako za standard w komputerach
    > 16:10. Trochę szkoda tych paru pikselków w pionie.

    Szkoda pikselków to było przy przejściu z 4:3 do 16:10.
    16:9 to krok w dobrą stronę - mieszczenia dwóch edytorów obok siebie.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 8. Data: 2009-07-07 19:15:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-07 20:56:47 +0200, l...@l...localdomain said:

    > W poście <h305g1$ar6$1@inews.gazeta.pl>,
    > de Fresz nabazgrał:
    >
    > Szkoda pikselków to było przy przejściu z 4:3 do 16:10.

    Zwłaszcza przy 24" :-P

    > 16:9 to krok w dobrą stronę - mieszczenia dwóch edytorów obok siebie.

    Znaczy 1600x900 jest fajniejsze od 1680x1050, a 1920x1080 od
    1920x1200? Baaardzo ciekawe wnioski...

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-07-07 19:51:10
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > na ludzkim poziomie czyli max jakies 150cd/m2 a lepiej ze 100cd/m2?
    > Czy tez idac po LCD do sklepu nalezy zabierac okulary spawalnicze? ;)

    "podłączam się" do pytania...
    W 2002 kupiłem za kosmiczne dla mnie pieniądze 15 calowy EIZO. Swiecił jak
    ubecki reflektro, bolaly oczy, poszedłem do okulisty, złapałem tam zapalenie
    rogówki=wyleciało mi z życiorysu 6 miesięcy na L4. Teraz muszę kupić jakiś
    monitor, najlepiej PVA, pewnie EIZO, ale żeby tak nie świecił..... czy
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=680120965 spełni ten warunek ?

  • 10. Data: 2009-07-07 20:08:37
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h306s8$hlc$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Znaczy 1600x900 jest fajniejsze od 1680x1050, a 1920x1080 od
    > 1920x1200? Baaardzo ciekawe wnioski...

    Sądzę, że 1600x900 jest fajniejsze od 1440x900, a właśnie przed
    takim wyborem teraz stoję. Żeby było fajniej, to ten o wyższej
    rozdzelczości jest 13.1", a to drugie to 15.4".

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )