  • 1. Data: 2011-05-23 08:28:43
    Temat: Pogięte felgi
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Zastanawiam się co zrobić z felgami w mojej Fabii II. Po 3 latach
    eksploatacji oryginalne 15" felgi wymagały by kosmetycznego prostowania.
    Trudno mi określić co/kto jest przyczyną pogięcia felg - żona, której
    zdarza si podjeżdżać pod krawężniki przy parkowaniu, czy też gumiarze,
    którzy przy zmianie opon na zimowe *zawsze* narzekali na wyjątkowo
    ciasno siedzące i twarde opony letnie ( jakieś Micheliny 195/55R15 ).
    Najchętniej te 15" felgi przeznaczyłbym na zimę pod komplet gum które
    mam od niedawna i które kilka sezonów zapewne jeszcze pojeżdżą. Teraz
    pytanie, co zrobić z kołami na lato. Teoretycznie mogę Fabię postawić na
    felgach 14" ( opcja dobra na miasto ) ale wówczas trzeba się będzie
    pozbyć obecnych letnich opon 15" - szkoda, one mają <30 kkm. Jeśli
    pozostać przy felgach 15", to jakich szukać, aby nie mieć problemów w
    przyszłości. A może, jeśli obecnie używane opony nie będą przekładane,
    nie będzie problemów z gięciem felg ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-05-23 09:14:10
    Temat: Re: Pogięte felgi
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 08:28, PeJot pisze:
    > przyszłości. A może, jeśli obecnie używane opony nie będą przekładane,
    > nie będzie problemów z gięciem felg ?

    Zmienić gumiarzy, nauczyć żonę, żeby wjeżdżała delikatnie na krawężniki
    i będzie OK - nie ma cudów.

  • 3. Data: 2011-05-23 09:31:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-05-23 09:14, Olo pisze:

    > Zmienić gumiarzy,

    Zrobione.

    > nauczyć żonę, żeby wjeżdżała delikatnie na krawężniki
    > i będzie OK -

    Zrobione ( chyba ).

    > nie ma cudów.

    Toteż nie liczę na to że felgi się wyprostują, tylko coś muszę kupić do
    letniego ogumienia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2011-05-23 10:00:02
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 23 Maj, 09:31, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    > Zrobione.

    No i dobrze, na pewno tak rzucali qrwami w te felgi ("narzekali"), że
    je pogieli ot co...
    Zagadka z cyklu "nie do wiary" - wyjaśniona, bravo.