  • 21. Data: 2009-03-14 14:30:08
    Temat: Re: Do speców od 4/3
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > Rzecze Maciek:

    > Hmmmmmmm... Żebym wiedział gdzie ja o tym czytałem... Jak znajdę to podeślę.

    Najwyraźniej pomyliło mi się z D5000...

  • 22. Data: 2009-03-14 15:45:15
    Od: j...@a...at

    On 14 Mrz., 00:55, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał
    >
    > 3 - z przejsciowkami otwiera sie swiat obiektywow manulanie
    > ostrzonych  m 39 , m 42 . i oczywiscie 4/3
    > Dziękuję bardzo - temat ręcznie domykanych szkieł mam już przechorowany i
    > jestem na to dożywotnio uodporniony ; )
    > Manualnie to tylko Nikon i Pentax.
    >
    > adam

    manualnie to tylko nikon f6
    practica , leica r8 itp

    z cyfrowych to aktualnie tylko G1 - jasne ze sie nie kupuje z tego
    powodu , ale taka mozliwosc istnieje.

    zobacz nap na stalke do g1 20/1,7 jest wielkosci przykrywki tylnej do
    obiektywu canona.
    ja do podobnego celu jak Ty piszesz uzywalem i nadal uzywam hybrydy i
    srednio daje wiecej sukcesu niz dslr - tzn zdjecia technicznie
    nieudane ( ostrosc , naswietlenie , poruszenie ) naleza do rzadkosci .
    w 80% przypadkow jakosc w wielkosci monitora nie jest gorsza a w 20%
    moze nawet i lepsza.
    i wygoda - pod pache miesci sie to co na dla aps-c potrzebujesz
    rzeczywiscie plecaka.
    przy jakosci praktycznie porownywalnej.

  • 23. Data: 2009-03-14 16:53:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik jansal napisa
> [...]

    manualnie to tylko nikon f6
    practica , leica r8 itp

    z cyfrowych to aktualnie tylko G1 - jasne ze sie nie kupuje z tego
    --------------------------------------

    No i na tym stanęło.
    Jak pomacałem G1 tak wiedziałem, że to jest to czego szukam. Nieco większe
    niż miałem nadzieję ale lekkie i w miarę poręczne.
    Teraz pozostaje pojeździć z nim trochę i zdecydować kto zostaje - G1 czy 40D
    ; )))
    Ale widzę, że szybko nic innego do niego nie przypnę bo ta przejściówka na
    4/3 to jakieś widmo jest - nikt tego na oczy nie widział.
    Nawet na eBayu, najbliżej na Tajwanie.

    Przy okazji - pierwszy raz w życiu zobaczyłem, że coś w MM ma sensowną
    cenę - 1999 zł. Dotąd cokolwiek sprawdzałem było dużo droższe niż w sieci.

    adam

  • 24. Data: 2009-03-14 16:53:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

    > ME-1 za 150 zł wyraźnie poprawia wielkość wizjera.

    Dla wizjera to wezmę OM ; )
    A co się opierdzielać ; )))))

    adam

  • 25. Data: 2009-03-14 18:12:27
    Od: j...@a...at

    On 14 Mrz., 17:53, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    >
    > Przy okazji - pierwszy raz w życiu zobaczyłem, że coś w MM ma sensowną
    > cenę - 1999 zł. Dotąd cokolwiek sprawdzałem było dużo droższe niż w sieci.

    no i gratuluje szczerze.
    nawet troche zazdroszcze :-)
    i ew na przyszlosc rzeczywiscie olbrzymi zakres optyki wymiennej od
    obiektywoww najtanszych do najdrozszych. mysle ze ten aparat bedzie
    prawdziwym hitem co zmobilizuje panasonica i mam nadzieje leice do
    rozbudowywania asortymentow obiektywow choc i na dzisiaj juz moznaby
    wybrac cos interesujacego.

    XXX

  • 26. Data: 2009-03-14 18:40:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:

    > No właśnie to widzę. Pentax też dałby radę bo ma parę interesujących
    > naleśnikowatych obiektywów.

    Pentax Km (poprawiony autofokus) i 3 naleśniki - 21/3.2, 40/2.8 i
    70/2.4. Sam mam 40/2.8, ale manualnego - ledwie wystaje poza wbudowaną
    lampę błyskową. Do tego Km jest praktycznie wielkości Panasonica G1.
    Ktoś kiedyś pokazywał zdjęcie, na którym oba były ustawione.
    Tylko, że Pentaksy to aparaty, które potrafią tylko robić zdjęcia. Nie
    ma udogodnień w stylu LV a o kręceniu filmów można zapomnieć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 27. Data: 2009-03-14 19:49:07
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    adam pisze:
    [...]]

    > Przy okazji - pierwszy raz w życiu zobaczyłem, że coś w MM ma sensowną
    > cenę - 1999 zł. Dotąd cokolwiek sprawdzałem było dużo droższe niż w sieci.

    Chyba w każdym MM jest inna cena? Dzisiaj widziałem w moim (W-wa
    Górczewska) za 1888, ale tylko czerwone. Wersji dual-kit ani obiektywu
    tele luzem nie mieli.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 28. Data: 2009-03-14 23:58:53
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

> [...]
    > Tylko, że Pentaksy to aparaty, które potrafią tylko robić zdjęcia. Nie ma
    > udogodnień w stylu LV a o kręceniu filmów można zapomnieć.

    W G1 o tym drugim też można zapomnieć ; )

    adam

  • 29. Data: 2009-03-14 23:58:53
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik jansal napisał
> [...]
    > Ale widzę, że szybko nic innego do niego nie przypnę bo ta przejściówka na
    > 4/3 to jakieś widmo jest - nikt tego na oczy nie widział.

    ----------------------------
    No to myk do sklepu ; )

[...]
    To może wogóle zamieszać na rynku.
    Pojawienie się tego u4/3 klajstruje sporą lukę pomiędzy kompaktami a
    lustrami. Ci którzy oparli się na SLRowej spuściźnie mają dwa wyjścia -
    szybko nadrobić ten format albo liczyć, że u4/3 za jakichś powodów wyciągnie
    kopyta.
    Tak czy tak opłaci się wszystkim bo wszyscy będą musieli się postarać.

    adam

  • 30. Data: 2009-03-14 23:58:53
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał

    > Chyba w każdym MM jest inna cena? Dzisiaj widziałem w moim (W-wa
    > Górczewska) za 1888, ale tylko czerwone. Wersji dual-kit ani obiektywu
    > tele luzem nie mieli.

    Na Okęciu jest jedna cena na każdy kolor, zwróciłem uwagę bo w kilku
    miejscach porozkładali trzy występujące kolory, nawet się zastanawiałem po
    cholerę tak i rzuciłem okiem czy ceny są te same.
    Dual-kit też nie ma ale to chyba dotyczy ogólnie rynku u nas bo w sieci też
    różnie z tym zestawem.

    adam