-
21. Data: 2009-03-01 23:26:18
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Sun, 01 Mar 2009 23:54:55 +0100, K.M.C. <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
wrote:
[...]
> pytanie jakie ma to rzeczywiste obroty przy maks obciazeniu :-) prosti
> liczac przy tym pradzie maksymalna moc niech bedzie 100W przy pradzie
> ponad 6A, slimak jak musialby tam byc zastosowany daje nam kilkanascie
> obrotow na minute, zeby stworzyc taki moment - to wszystko IMO
Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą momentu
bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko magazynują go w
wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją z nasadką, stąd te
"momenty" to takie trochę teoretyzowanie, to nie jest tak że ma się tam
silnik o taki momencie, i jak się usiłuje przyłożyć ten moment do czegoś
elastycznego to już nie jest tak fajnie. :-)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
22. Data: 2009-03-02 00:27:08
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
Leszek Karlik pisze:
>
>
> Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą momentu
> bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko magazynują go w
> wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją z nasadką, stąd te
> "momenty"
ok ale skad wziac te mase przy takim pierdzipedzie co wazy kilkaset deko?
>to takie trochę teoretyzowanie, to nie jest tak że m>a się tam
> silnik o taki momencie, i jak się usiłuje przyłożyć ten moment do czegoś
> elastycznego to już nie jest tak fajnie. :-)
>
zdaje sobie sprawe, ze cos kosztem czegos, ale ta Makita z linka wazy
cale 3.4 kg razem z aku, wiec skad ta masa. Pneumat ktorego uzywam - od
ciezarowcow- ledwo podnosze jedna reka :-) tam jestem w stanie uwierzyc
w mase elementu wirujacego.
Tym nie mniej, zaprosze panow z IC - bo na pewno maja to w ofercie - na
prezentacje tego elektrycznego cudu, moze sie okaze, ze inwestycja w
kompresor byla nie potrzebna :-)
pozdr
--
Krzysiek Ciesielski K.M.C.
www.uarebeautiful.com
-
23. Data: 2009-03-02 06:43:42
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości
news:gof94u$kt$1@inews.gazeta.pl...
> Leszek Karlik pisze:
>>
>>
>> Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą
>> momentu
>> bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko magazynują go
>> w
>> wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją z nasadką, stąd te
>> "momenty"
>
> ok ale skad wziac te mase przy takim pierdzipedzie co wazy kilkaset deko?
>
>
>>to takie trochę teoretyzowanie, to nie jest tak że m>a się tam
>> silnik o taki momencie, i jak się usiłuje przyłożyć ten moment do czegoś
>> elastycznego to już nie jest tak fajnie. :-)
>>
>
> zdaje sobie sprawe, ze cos kosztem czegos, ale ta Makita z linka wazy cale
> 3.4 kg razem z aku, wiec skad ta masa. Pneumat ktorego uzywam - od
> ciezarowcow- ledwo podnosze jedna reka :-) tam jestem w stanie uwierzyc w
> mase elementu wirujacego.
> Tym nie mniej, zaprosze panow z IC - bo na pewno maja to w ofercie - na
> prezentacje tego elektrycznego cudu, moze sie okaze, ze inwestycja w
> kompresor byla nie potrzebna :-)
.com
Panowie:) zapraszam do mnie, wezcie te elektryczne i te pnematyczne i
odkrecajcie mi to - byle by skutek byl:D
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
24. Data: 2009-03-02 08:18:35
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: ARW <bigwitek@poczta_kropka_onet.pl>
Karambol pisze:
>
> Panowie:) zapraszam do mnie, wezcie te elektryczne i te pnematyczne i
> odkrecajcie mi to - byle by skutek byl:D
>
Jak masz oponiarnie w pobliżu, to zaprowadź sprzęta i Ci odkręcą za grosze.
--
Arek
-
25. Data: 2009-03-02 10:23:15
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
Karambol pisze:
>
>
>
> Panowie:) zapraszam do mnie, wezcie te elektryczne i te pnematyczne i
> odkrecajcie mi to - byle by skutek byl:D
>
i to jest najlepsza puenta tego wywodu :D
--
Krzysiek Ciesielski K.M.C.
www.uarebeautiful.com
-
26. Data: 2009-03-02 12:37:57
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Mon, 02 Mar 2009 01:27:08 +0100, K.M.C. <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
wrote:
[...]
>> Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą
>> momentu bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko
>> magazynują go w wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją
>> z nasadką, stąd te "momenty"
> ok ale skad wziac te mase przy takim pierdzipedzie co wazy kilkaset deko?
Moment obrotowy to energia (tylko nie podaje się go w dżulach), więc jak
brakuje
nam masy to zawsze można dowalić prędkości. :-) Podejrzewam że po prostu w
takim
elektrycznym ta masa jest rozkręcana do dużej prędkości zanim ją sprzęgnie.
[...]
> Tym nie mniej, zaprosze panow z IC - bo na pewno maja to w ofercie - na
> prezentacje tego elektrycznego cudu, moze sie okaze, ze inwestycja w
> kompresor byla nie potrzebna :-)
E, kompresor w warsztacie zawsze się przyda. :-) W sumie to z tego wynika
popularność narzędzi pneumatycznych, bo przecież silniki elektryczne są
dużo
bardziej wydajne. Ale jak się już ma porządny kompresor to czemu nie
skorzystać.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
27. Data: 2009-03-02 16:16:12
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: robertbig <r...@w...pl>
On 1 Mar, 20:04, Kuczu <p...@j...pl> wrote:
> Karambol pisze:
>
> > Najwazniejsze zeby swoje zdjac jak nalezy. Wyglada nato, ze sam nie dam
> > rady - trzeba miec jakis specjalny klucz do zablokowania kola zamachowego i
> > pomocnikow do trzymania motocykla bo sruba trzyma z momentem 150Nm;/
>
> Nie histeryzuj tylko zorganizuj sobie na piec minut porzadny klucz
> pneumatyczny i kompresor.
>
Nie histeryzuj... KTM to taki "wynalazek" , który nie potrzebuje
kluczy pneumatycznych. Bo ma blokade wału.
Tam z przodu karteru jest taka subka z podkladka . Trzeba wykrecic ,
zdjac podkladke i dokrecic ponownie. Tak aby trafic w wyciecie na
przeciwwadze. Latwo to zrobic , dokrecajac do pierwszego oporu te
srube. A potem obracac walem az "zaskoczy" i dokrecic do konca.
---
Big
-
28. Data: 2009-03-02 16:46:27
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Nie histeryzuj... KTM to taki "wynalazek" , który nie potrzebuje
kluczy pneumatycznych. Bo ma blokade wału.
Tam z przodu karteru jest taka subka z podkladka . Trzeba wykrecic ,
zdjac podkladke i dokrecic ponownie. Tak aby trafic w wyciecie na
przeciwwadze. Latwo to zrobic , dokrecajac do pierwszego oporu te
srube. A potem obracac walem az "zaskoczy" i dokrecic do konca.
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------
Myslalem o blokadzie walu juz wczesniej ale nie zrobilem tego.
W servisowkach, ktore mam nie ma slowa o blokowaniu walu podczas odkrencania
kola magnesowaego.
Mam tych servisowej kilka, i w kazdej pisza to samo -klucz blokujacy kolo
zamachowe a nie blokada walu.
No i oczywiscie sa zdjecia na ktorych cala ta operacja wyglada dziecinnie
prosto.
Wiec nie wiem czy blkowanie walu jest dobrym rozwiazaniem - chyba nie
podawali by innego, bardziej skomplikowanego sposobu jesli prosta blkoada
walu bylaby skuteczna?? Nie wiem czemu tak jest....
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
29. Data: 2009-03-02 17:15:29
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-03-02 17:46:27 +0100, "Karambol" <m...@w...pl> said:
> Wiec nie wiem czy blkowanie walu jest dobrym rozwiazaniem - chyba nie
> podawali by innego, bardziej skomplikowanego sposobu jesli prosta blkoada
> walu bylaby skuteczna?? Nie wiem czemu tak jest....
Możliwe, że moment za duży jak na blokadę, która jest na śrubie M8 i
nie wchodzi głęboko (na grubość podkładki). Zresztą na ile pamiętam z
serwisówki, ta blokada służy do zdejmowania rozrządu.
Tak się jeszcze zastanawiam - a nie możesz po prostu wrzucić na bieg,
skoro silnik masz w ramie? W serwisówkach pierwszą rzeczą którą robią,
jest wyjęcie silnika na stół, więc i szpecjalny przyrząd jest
niezbędny. Czy coś w ten sposób można spierdzielić?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
30. Data: 2009-03-02 17:24:47
Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
news:goh47h$k76$1@inews.gazeta.pl...
> On 2009-03-02 17:46:27 +0100, "Karambol" <m...@w...pl> said:
>
>> Wiec nie wiem czy blkowanie walu jest dobrym rozwiazaniem - chyba nie
>> podawali by innego, bardziej skomplikowanego sposobu jesli prosta blkoada
>> walu bylaby skuteczna?? Nie wiem czemu tak jest....
>
> Możliwe, że moment za duży jak na blokadę, która jest na śrubie M8 i nie
> wchodzi głęboko (na grubość podkładki). Zresztą na ile pamiętam z
> serwisówki, ta blokada służy do zdejmowania rozrządu.
> Tak się jeszcze zastanawiam - a nie możesz po prostu wrzucić na bieg,
> skoro silnik masz w ramie? W serwisówkach pierwszą rzeczą którą robią,
> jest wyjęcie silnika na stół, więc i szpecjalny przyrząd jest niezbędny.
> Czy coś w ten sposób można spierdzielić?
Wrzucenie biegu i zablkowanie kola hamucem nic nie daje, tam jest takie
przelozenie, ze krecisz i kolem na biegu i calym motocyklem.
Juz tego probowalem.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl