-
81. Data: 2018-12-03 22:39:21
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: kk <k...@o...pl>
On 2018-12-03 18:40, Shrek wrote:
> W dniu 03.12.2018 o 18:25, kk pisze:
>
>>> Problem w tym, że kostka wcale nie jest rozbieralna. Jest rozbieralna
>>> warstwa wierzchnia, pod ktorą jest już nierozbieralna podbudowa. A
>>> jak położysz na piachu to wodoa to wypłucze i samochody rozjadą (tak
>>> zdażają się na ścieżkach). Kostka nie ma żadnych zalet.
>>
>> W porównaniu z czym?
>
> A jak myślisz szerloku? Z czego się teraz robi ściezki. Tak - z asfaltu.
No nie wiem, u mnie jest z czegoś sypkiego fragment. Jakby miało być z
asfaltu to oczywiście kostka jest leosza bo da się ją jednak zdjąć i
założyć a z asfaltem byłoby jednak ciężko. Tak, że nie wiem o co Ci chodzi.
-
82. Data: 2018-12-04 08:04:33
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.12.2018 o 22:39, kk pisze:
> Jakby miało być z
> asfaltu to oczywiście kostka jest leosza bo da się ją jednak zdjąć i
> założyć a z asfaltem byłoby jednak ciężko. Tak, że nie wiem o co Ci chodzi.
Nie rokujesz. Kostka ma do 40% wieksze opory (link był) i o ile samą
kostkę da się rozebrać i złożyc, to podbudowy pod nią już nie bardzo.
Shrek
-
83. Data: 2018-12-04 08:27:10
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: p...@g...com
--Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)
--i o ile samą kostkę da się rozebrać i złożyc, to podbudowy pod nią już nie bardzo.
na luzie :-)
Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg według
rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z 1999r) gdzie do stosowania
są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki rowerowej:
a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego
ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim powazaniu
(szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich kendach quick juz czulem
drgania przesiadka na schwalbe allmotion i problem zniknal
-
84. Data: 2018-12-04 09:04:32
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
> --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
>
> max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)
Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
zasadnicza.
> Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg według
rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z 1999r) gdzie do stosowania
są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki rowerowej:
>
> a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
> b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego
To są minimalne wymagania. Ścieżki robione według punktu B rozpływały
się po kilku latach o ile wczesniej nie przejejechała po nich choćby
ciężarówka od konserwacji zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi
obciążeń jest po prostu hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w
praktyce. Dlatego w praktyce robi(ło) się to tak:
http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Rys
.-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bcie
%C5%BCki-rowerowej.jpg
http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi/
.2015/15/rys_4.jpg
Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już tak
łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)
> ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim powazaniu
(szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich kendach quick juz czulem
drgania przesiadka na schwalbe allmotion i problem zniknal
Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.
Shrek
-
85. Data: 2018-12-04 10:04:09
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: p...@g...com
--Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
zasadnicza.
do 40% oznacza tez 10%
--Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już tak
łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)
polbruk ogarnie kazdy a polozyc asfalt tak zeby sladu nie bylo to juz wyzsza szkola
jazdy
--Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.
wzruszyla mnie twoja historia :-)
-
86. Data: 2018-12-04 10:07:30
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: p...@g...com
https://gp24.pl/kostka-brukowa-jest-szkodliwa-dla-zd
rowia-rowerzystow/ar/4724985
Co więcej, drgania mogą szkodzić nie tylko rowerzystom, ale również dzieciom, które
znajdują się w wózkach. Bardziej wrażliwe maluchy mogą po prostu zwymiotować, gdy
rodzice będą przez dłuższy czas na spacerze szli po bruku.
niech bedzie dla dobra dzieci glosuje jednak za asfaltem :-)
-
87. Data: 2018-12-04 10:10:42
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pu5cee$lua$...@n...news.atman.pl...
W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
>> --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
>> max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)
>Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
>zasadnicza.
GD to w ogole bada ? Ona jest od drog samochodowych, nie rowerowych
:-)
>> Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg
>> według rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z
>> 1999r) gdzie do stosowania są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki
>> rowerowej:
>
>> a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
>> b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego
>To są minimalne wymagania.
A moze panstwowy zarzad drog zamowic lepsza, czy to bedzie
nieuzasadniona rozrzutnosc ?
No dobra, DDR to chyba w zakresie zarzadow miejskich, gminnych i
powiatowych ..
> Ścieżki robione według punktu B rozpływały się po kilku latach o ile
> wczesniej nie przejejechała po nich choćby ciężarówka od konserwacji
> zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi obciążeń jest po prostu
> hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w praktyce. Dlatego w
> praktyce robi(ło) się to tak:
>http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Ry
s.-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bci
e%C5%BCki-rowerowej.jpg
>http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi
/.2015/15/rys_4.jpg
>Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
>łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już
>tak łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)
a z czego ta podbudowa ?
Bo jesli "z kruszywa łamanego" , to:
-czym to sie rozni od "piasek" ?
-dlaczego sie "nie sklada" ? Nasypac, ubic, i zrobione, przydatny
wibrator bedzie ...
>> ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim
>> powazaniu (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich
>> kendach quick juz czulem drgania przesiadka na schwalbe allmotion i
>> problem zniknal
>Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce
>około 22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.
A roznice w oporach da sie z tego jakosc oszacowac ?
40%, 30, 20 ... poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej
przeszkadzaja :-P
J.
-
88. Data: 2018-12-04 10:18:05
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: p...@g...com
--poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej przeszkadzaja :-P
tak jest ! stop wariatom sciezkowym :-)
P.
-
89. Data: 2018-12-04 11:20:04
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.12.2018 o 10:04, p...@g...com pisze:
> --Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
> zasadnicza.
>
> do 40% oznacza tez 10%
Albo 40%. Kostka jest do dupy na DDR i koniec. Narszszcze pod dwóch
dekadach badań i testów do tego doszli.
> polbruk ogarnie kazdy a polozyc asfalt tak zeby sladu nie bylo to juz wyzsza szkola
jazdy
Albo i nie każdy.
https://www.tvn24.pl/lodz,69/nowa-kostka-brukowa-fus
zerka-budowlana-na-ulicy-jaracza-w-lodzi,889094.html
Nówka sztuka.
> --Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
> 22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.
>
> wzruszyla mnie twoja historia :-)
A mnie twoja. Dostałeś dane i co jeszcze chcesz? Możesz twierdzić, że
wywalanie kasy na DDR których roweerzyści unikają jest rozsądne. Ja
twierdzę, że nie.
Shrek
-
90. Data: 2018-12-04 11:45:03
Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.12.2018 o 10:10, J.F. pisze:
>> Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
>> zasadnicza.
>
> GD to w ogole bada ? Ona jest od drog samochodowych, nie rowerowych :-)
No bada - jak robią krajówki, to zapewne całość - z chodnikami,
sygnalizacją, oświetleniem i DDR.
> A moze panstwowy zarzad drog zamowic lepsza, czy to bedzie
> nieuzasadniona rozrzutnosc ?
Może - było w linkach, które cytowałeś. Powiem więcej - rozrzutność to
jest zrobienie kostki na 5cm piachu. Już lepiej wogóle nie robić.
>> http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Rys
.-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bcie
%C5%BCki-rowerowej.jpg
>>
>> http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi/
.2015/15/rys_4.jpg
>
>> Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
>> łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już
>> tak łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)
>
> a z czego ta podbudowa ?
Z tego co powyżej - podsypka cemetowo pisakowa + tłuczeń.
> Bo jesli "z kruszywa łamanego" , to:
> -czym to sie rozni od "piasek" ?
Grubością.
> -dlaczego sie "nie sklada" ? Nasypac, ubic, i zrobione, przydatny
> wibrator bedzie ...
Chcesz coś odkrywać trzeci raz. Na początku zaobserwowali to Rzymianie,
Potem pan McAdam i od tego czasu tak właśnie robi się drogi. W skróci z
tego samego powodu dla którego nie kładzie się torów kolejowych na piasku.
> A roznice w oporach da sie z tego jakosc oszacowac ?
Nie trzeba szacowac - można sprawdzić w necie.
> 40%, 30, 20 ... poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej
> przeszkadzaja :-P
Najbespieczniej więc robic z piasku bez kostki.
Shrek