eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 145

  • 81. Data: 2018-12-03 22:39:21
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-03 18:40, Shrek wrote:
    > W dniu 03.12.2018 o 18:25, kk pisze:
    >
    >>> Problem w tym, że kostka wcale nie jest rozbieralna. Jest rozbieralna
    >>> warstwa wierzchnia, pod ktorą jest już nierozbieralna podbudowa. A
    >>> jak położysz na piachu to wodoa to wypłucze i samochody rozjadą (tak
    >>> zdażają się na ścieżkach). Kostka nie ma żadnych zalet.
    >>
    >> W porównaniu z czym?
    >
    > A jak myślisz szerloku? Z czego się teraz robi ściezki. Tak - z asfaltu.

    No nie wiem, u mnie jest z czegoś sypkiego fragment. Jakby miało być z
    asfaltu to oczywiście kostka jest leosza bo da się ją jednak zdjąć i
    założyć a z asfaltem byłoby jednak ciężko. Tak, że nie wiem o co Ci chodzi.


  • 82. Data: 2018-12-04 08:04:33
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 22:39, kk pisze:

    > Jakby miało być z
    > asfaltu to oczywiście kostka jest leosza bo da się ją jednak zdjąć i
    > założyć a z asfaltem byłoby jednak ciężko. Tak, że nie wiem o co Ci chodzi.

    Nie rokujesz. Kostka ma do 40% wieksze opory (link był) i o ile samą
    kostkę da się rozebrać i złożyc, to podbudowy pod nią już nie bardzo.

    Shrek


  • 83. Data: 2018-12-04 08:27:10
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: p...@g...com

    --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)

    max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)

    --i o ile samą kostkę da się rozebrać i złożyc, to podbudowy pod nią już nie bardzo.

    na luzie :-)

    Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg według
    rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z 1999r) gdzie do stosowania
    są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki rowerowej:

    a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
    b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego

    ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim powazaniu
    (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich kendach quick juz czulem
    drgania przesiadka na schwalbe allmotion i problem zniknal




  • 84. Data: 2018-12-04 09:04:32
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
    > --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
    >
    > max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)

    Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    zasadnicza.

    > Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg według
    rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z 1999r) gdzie do stosowania
    są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki rowerowej:
    >
    > a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
    > b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego

    To są minimalne wymagania. Ścieżki robione według punktu B rozpływały
    się po kilku latach o ile wczesniej nie przejejechała po nich choćby
    ciężarówka od konserwacji zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi
    obciążeń jest po prostu hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w
    praktyce. Dlatego w praktyce robi(ło) się to tak:

    http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Rys
    .-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bcie
    %C5%BCki-rowerowej.jpg

    http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi/
    .2015/15/rys_4.jpg

    Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już tak
    łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)

    > ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim powazaniu
    (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich kendach quick juz czulem
    drgania przesiadka na schwalbe allmotion i problem zniknal

    Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
    22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.

    Shrek


  • 85. Data: 2018-12-04 10:04:09
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: p...@g...com

    --Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    zasadnicza.

    do 40% oznacza tez 10%

    --Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już tak
    łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)

    polbruk ogarnie kazdy a polozyc asfalt tak zeby sladu nie bylo to juz wyzsza szkola
    jazdy

    --Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
    22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.

    wzruszyla mnie twoja historia :-)


  • 86. Data: 2018-12-04 10:07:30
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: p...@g...com

    https://gp24.pl/kostka-brukowa-jest-szkodliwa-dla-zd
    rowia-rowerzystow/ar/4724985

    Co więcej, drgania mogą szkodzić nie tylko rowerzystom, ale również dzieciom, które
    znajdują się w wózkach. Bardziej wrażliwe maluchy mogą po prostu zwymiotować, gdy
    rodzice będą przez dłuższy czas na spacerze szli po bruku.

    niech bedzie dla dobra dzieci glosuje jednak za asfaltem :-)


  • 87. Data: 2018-12-04 10:10:42
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pu5cee$lua$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
    >> --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
    >> max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)

    >Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    >zasadnicza.

    GD to w ogole bada ? Ona jest od drog samochodowych, nie rowerowych
    :-)

    >> Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg
    >> według rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z
    >> 1999r) gdzie do stosowania są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki
    >> rowerowej:
    >
    >> a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
    >> b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego

    >To są minimalne wymagania.

    A moze panstwowy zarzad drog zamowic lepsza, czy to bedzie
    nieuzasadniona rozrzutnosc ?

    No dobra, DDR to chyba w zakresie zarzadow miejskich, gminnych i
    powiatowych ..

    > Ścieżki robione według punktu B rozpływały się po kilku latach o ile
    > wczesniej nie przejejechała po nich choćby ciężarówka od konserwacji
    > zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi obciążeń jest po prostu
    > hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w praktyce. Dlatego w
    > praktyce robi(ło) się to tak:

    >http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Ry
    s.-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bci
    e%C5%BCki-rowerowej.jpg
    >http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi
    /.2015/15/rys_4.jpg

    >Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    >łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już
    >tak łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)

    a z czego ta podbudowa ?
    Bo jesli "z kruszywa łamanego" , to:
    -czym to sie rozni od "piasek" ?
    -dlaczego sie "nie sklada" ? Nasypac, ubic, i zrobione, przydatny
    wibrator bedzie ...

    >> ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim
    >> powazaniu (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich
    >> kendach quick juz czulem drgania przesiadka na schwalbe allmotion i
    >> problem zniknal

    >Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce
    >około 22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.

    A roznice w oporach da sie z tego jakosc oszacowac ?
    40%, 30, 20 ... poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej
    przeszkadzaja :-P

    J.



  • 88. Data: 2018-12-04 10:18:05
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: p...@g...com

    --poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej przeszkadzaja :-P

    tak jest ! stop wariatom sciezkowym :-)

    P.


  • 89. Data: 2018-12-04 11:20:04
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 10:04, p...@g...com pisze:
    > --Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    > zasadnicza.
    >
    > do 40% oznacza tez 10%

    Albo 40%. Kostka jest do dupy na DDR i koniec. Narszszcze pod dwóch
    dekadach badań i testów do tego doszli.

    > polbruk ogarnie kazdy a polozyc asfalt tak zeby sladu nie bylo to juz wyzsza szkola
    jazdy

    Albo i nie każdy.
    https://www.tvn24.pl/lodz,69/nowa-kostka-brukowa-fus
    zerka-budowlana-na-ulicy-jaracza-w-lodzi,889094.html

    Nówka sztuka.

    > --Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
    > 22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.
    >
    > wzruszyla mnie twoja historia :-)

    A mnie twoja. Dostałeś dane i co jeszcze chcesz? Możesz twierdzić, że
    wywalanie kasy na DDR których roweerzyści unikają jest rozsądne. Ja
    twierdzę, że nie.

    Shrek


  • 90. Data: 2018-12-04 11:45:03
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 10:10, J.F. pisze:

    >> Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    >> zasadnicza.
    >
    > GD to w ogole bada ? Ona jest od drog samochodowych, nie rowerowych :-)

    No bada - jak robią krajówki, to zapewne całość - z chodnikami,
    sygnalizacją, oświetleniem i DDR.

    > A moze panstwowy zarzad drog zamowic lepsza, czy to bedzie
    > nieuzasadniona rozrzutnosc ?

    Może - było w linkach, które cytowałeś. Powiem więcej - rozrzutność to
    jest zrobienie kostki na 5cm piachu. Już lepiej wogóle nie robić.


    >> http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Rys
    .-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bcie
    %C5%BCki-rowerowej.jpg
    >>
    >> http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi/
    .2015/15/rys_4.jpg
    >
    >> Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    >> łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już
    >> tak łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)
    >
    > a z czego ta podbudowa ?

    Z tego co powyżej - podsypka cemetowo pisakowa + tłuczeń.

    > Bo jesli "z kruszywa łamanego" , to:
    > -czym to sie rozni od "piasek" ?

    Grubością.

    > -dlaczego sie "nie sklada" ? Nasypac, ubic, i zrobione, przydatny
    > wibrator bedzie ...

    Chcesz coś odkrywać trzeci raz. Na początku zaobserwowali to Rzymianie,
    Potem pan McAdam i od tego czasu tak właśnie robi się drogi. W skróci z
    tego samego powodu dla którego nie kładzie się torów kolejowych na piasku.

    > A roznice w oporach da sie z tego jakosc oszacowac ?

    Nie trzeba szacowac - można sprawdzić w necie.

    > 40%, 30, 20 ... poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej
    > przeszkadzaja :-P

    Najbespieczniej więc robic z piasku bez kostki.

    Shrek

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: