eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowychRe: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek
    rowerowych
    Date: Tue, 4 Dec 2018 09:04:32 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <pu5cee$lua$3@node2.news.atman.pl>
    References: <ptphih$2n3$1@node2.news.atman.pl>
    <5c010b78$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c0128d2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5c016dea$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <ptsdt2$c5o$1@node1.news.atman.pl> <ptsfgn$f42$1@node1.news.atman.pl>
    <ptt8qs$d64$1@node2.news.atman.pl> <ptuenm$d4m$1@node1.news.atman.pl>
    <ptuh96$j8q$3@node1.news.atman.pl> <pu0an0$3hc$1@news.icm.edu.pl>
    <pu0bae$ps9$4@node1.news.atman.pl> <pu3036$98u$1@news.icm.edu.pl>
    <pu39vo$p41$3@node2.news.atman.pl> <pu3ots$gr2$4@news.icm.edu.pl>
    <pu3pq6$bf0$2@node2.news.atman.pl> <pu47qh$490$1@news.icm.edu.pl>
    <pu58tv$lua$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1543910670 22474 83.142.196.21 (4 Dec 2018 08:04:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Dec 2018 08:04:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.2
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645310
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
    > --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
    >
    > max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)

    Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    zasadnicza.

    > Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg według
    rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z 1999r) gdzie do stosowania
    są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki rowerowej:
    >
    > a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
    > b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego

    To są minimalne wymagania. Ścieżki robione według punktu B rozpływały
    się po kilku latach o ile wczesniej nie przejejechała po nich choćby
    ciężarówka od konserwacji zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi
    obciążeń jest po prostu hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w
    praktyce. Dlatego w praktyce robi(ło) się to tak:

    http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Rys
    .-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bcie
    %C5%BCki-rowerowej.jpg

    http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi/
    .2015/15/rys_4.jpg

    Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już tak
    łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)

    > ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim powazaniu
    (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich kendach quick juz czulem
    drgania przesiadka na schwalbe allmotion i problem zniknal

    Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce około
    22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: