eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowychRe: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.1
    2.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futt
    er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ptphih$2n3$1@node2.news.atman.pl>
    <5c010b78$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c0128d2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5c016dea$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <ptsdt2$c5o$1@node1.news.atman.pl> <ptsfgn$f42$1@node1.news.atman.pl>
    <ptt8qs$d64$1@node2.news.atman.pl> <ptuenm$d4m$1@node1.news.atman.pl>
    <ptuh96$j8q$3@node1.news.atman.pl> <pu0an0$3hc$1@news.icm.edu.pl>
    <pu0bae$ps9$4@node1.news.atman.pl> <pu3036$98u$1@news.icm.edu.pl>
    <pu39vo$p41$3@node2.news.atman.pl> <pu3ots$gr2$4@news.icm.edu.pl>
    <pu3pq6$bf0$2@node2.news.atman.pl> <pu47qh$490$1@news.icm.edu.pl>
    <pu58tv$lua$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pu5cee$lua$3@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pu5cee$lua$3@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek
    rowerowych
    Date: Tue, 4 Dec 2018 10:10:42 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 62
    Message-ID: <5c0644c7$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.21.120
    X-Trace: 1543914695 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 499 83.26.21.120:55499
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4302
    X-Received-Body-CRC: 2260008657
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645313
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pu5cee$lua$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
    >> --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
    >> max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)

    >Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    >zasadnicza.

    GD to w ogole bada ? Ona jest od drog samochodowych, nie rowerowych
    :-)

    >> Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg
    >> według rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z
    >> 1999r) gdzie do stosowania są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki
    >> rowerowej:
    >
    >> a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
    >> b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego

    >To są minimalne wymagania.

    A moze panstwowy zarzad drog zamowic lepsza, czy to bedzie
    nieuzasadniona rozrzutnosc ?

    No dobra, DDR to chyba w zakresie zarzadow miejskich, gminnych i
    powiatowych ..

    > Ścieżki robione według punktu B rozpływały się po kilku latach o ile
    > wczesniej nie przejejechała po nich choćby ciężarówka od konserwacji
    > zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi obciążeń jest po prostu
    > hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w praktyce. Dlatego w
    > praktyce robi(ło) się to tak:

    >http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Ry
    s.-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bci
    e%C5%BCki-rowerowej.jpg
    >http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi
    /.2015/15/rys_4.jpg

    >Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    >łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już
    >tak łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)

    a z czego ta podbudowa ?
    Bo jesli "z kruszywa łamanego" , to:
    -czym to sie rozni od "piasek" ?
    -dlaczego sie "nie sklada" ? Nasypac, ubic, i zrobione, przydatny
    wibrator bedzie ...

    >> ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim
    >> powazaniu (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich
    >> kendach quick juz czulem drgania przesiadka na schwalbe allmotion i
    >> problem zniknal

    >Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce
    >około 22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.

    A roznice w oporach da sie z tego jakosc oszacowac ?
    40%, 30, 20 ... poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej
    przeszkadzaja :-P

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: