-
1. Data: 2018-11-28 13:05:12
Temat: Elektryczne klopoty
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/sam
ochody-elektryczne-są-za-ciche-więc-co-logiczne-unia
-europejska-wymusi-montowanie-generatorów-odgłosów-s
ilnika/ar-BBPRnDp
"Samochody elektryczne poruszające się poniżej prędkości około 20 km/h
są bowiem praktycznie całkowicie niesłyszalne. Dopiero powyżej tej
prędkości auto ,,wytwarza" hałas związany z aerodynamiką i odgłosem
opon na asfalcie. Silnik samochodu słyszymy najbardziej wtedy, kiedy
pojazd porusza się najwolniej. Do tej układanki dodajmy ogólną
tendencję do wprowadzania ograniczeń prędkości w miejscach
zabudowanych nawet do 30 km/h. Rosnąca ilość elektrycznych samochodów
na drogach sprawia, że coraz częściej dochodzi do wypadków związanych
z tym, że pieszy nie słyszał nadjeżdżającego pojazdu. Właśnie dlatego
Unia Europejska wkrótce wymusi na producentach tych samochodów, aby te
emitowały specjalne odgłosy przy poruszaniu się z niewielką
prędkością."
I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
https://web.archive.org/web/20130305141413/http://ww
w.nhtsa.gov/SampleSounds
J.
-
2. Data: 2018-11-28 13:14:50
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:
>
> https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/sam
ochody-elektryczne-są-za-ciche-więc-co-logiczne-unia
-europejska-wymusi-montowanie-generatorów-odgłosów-s
ilnika/ar-BBPRnDp
>
>
> "Samochody elektryczne poruszające się poniżej prędkości około 20 km/h
> są bowiem praktycznie całkowicie niesłyszalne. Dopiero powyżej tej
> prędkości auto ,,wytwarza" hałas związany z aerodynamiką i odgłosem opon
> na asfalcie. Silnik samochodu słyszymy najbardziej wtedy, kiedy pojazd
> porusza się najwolniej. Do tej układanki dodajmy ogólną tendencję do
> wprowadzania ograniczeń prędkości w miejscach zabudowanych nawet do 30
> km/h. Rosnąca ilość elektrycznych samochodów na drogach sprawia, że
> coraz częściej dochodzi do wypadków związanych z tym, że pieszy nie
> słyszał nadjeżdżającego pojazdu. Właśnie dlatego Unia Europejska wkrótce
> wymusi na producentach tych samochodów, aby te emitowały specjalne
> odgłosy przy poruszaniu się z niewielką prędkością."
>
> I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla, 2
suwa albo gulgoczącą wolnossącą "V" :)
>
>
>
> https://web.archive.org/web/20130305141413/http://ww
w.nhtsa.gov/SampleSounds
>
Pewnie przyjdzie teraz Shrek i napisze że oczywiście wina kierowcy.
Ja sobie napiszę tak: Gdyby kierowcy jeździli na słuch, tak jak łażą
piesi to by było bardzo ciekawie :)
Pieszy ma się rozgladać przede wszystkim. Nie po to wprowadzono
obowiązek włączania świateł w dzień, żeby je było słychać :)
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
OPOZYCJA ZNÓW WTRĄCA SIĘ W NIE SWOJE AFERY
-
3. Data: 2018-11-28 13:32:57
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5bfe86ce$1$494$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:
> https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/sam
ochody-elektryczne-są-za-ciche-więc-co-logiczne-unia
-europejska-wymusi-montowanie-generatorów-odgłosów-s
ilnika/ar-BBPRnDp
>> I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
>Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla,
>2
suwa albo gulgoczącą wolnossącą "V" :)
W niektorych modelach pewnie tak - trzeba sprawdzic Tesle w przyszlym
roku :-)
>> https://web.archive.org/web/20130305141413/http://ww
w.nhtsa.gov/SampleSounds
>
>Pewnie przyjdzie teraz Shrek i napisze że oczywiście wina kierowcy.
>Ja sobie napiszę tak: Gdyby kierowcy jeździli na słuch, tak jak łażą
>piesi to by było bardzo ciekawie :)
>Pieszy ma się rozgladać przede wszystkim. Nie po to wprowadzono
>obowiązek włączania świateł w dzień, żeby je było słychać :)
"Co ciekawe - nowe prawo w Szwajcarii jest krytykowane. Pojawiają się
głosy, które twierdzą, że rozwiązania powinny być bardziej
rygorystyczne. Bardzo krytyczne są zwłaszcza organizacje zrzeszające
osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny
emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te
czekające na zmianę świateł."
A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
"ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)
J.
-
4. Data: 2018-11-28 13:43:57
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2018-11-28 13:14, LordBluzg(R) wrote:
> W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:
[...]
>> I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
>
> Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla, 2
> suwa albo gulgoczącą wolnossącą "V" :)
Przecież pomysł nie jest nowy. Zdaje się tak z 10 lat temu miszcze
marketingu i dizajnu z BMW doszli do wniosku, że ówczesne M5 za słabo
brzmi i dodali ,,wspomaganie" brzmienia silnika za pomocą systemu audio.
:-) Pomysł iście koreański. Tudzież chiński. :-)
-
5. Data: 2018-11-28 14:22:26
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.
> I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
Etam, mam to w PHEV zaimplementowane. Raz że można wyłączyć (niestety
każdorazowo przy starcie, co mi już weszło w nawyk), a dwa że to raczej
huczy ze zmiennym natężeniem. Do 10km/h słychać w kabinie, później już nie.
Zresztą tutaj to trochę słychać na filmie w przypadku białego OL (mój
niebieski miał wyłączone huczenie):
https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4
Tylko trzeba jeszcze wiedzieć czego słuchać. :P
--
Pozdor
Myjk
-
6. Data: 2018-11-28 14:24:30
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 28 Nov 2018 13:32:57 +0100, J.F.
> A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
> "ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)
dwukropekde
--
Pozdor
Myjk
-
7. Data: 2018-11-28 14:28:15
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.
> I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
Tak w ogóle dla mnie to jest absurd, przecież zaletą elektryka jest właśnie
brak smogu dźwiękowego, a ci idioci nakazują wprowadzać hałasowanie zamiast
uczyć ludzi żeby patrzyli gdzie lizą. :/ Ja już trochę jeżdżę EV (5kkm) i
faktycznie teog nie słychać jak podjeżdżam z tyłu szczególnie, niemniej jak
już pisałem wyłączam huczenie zawsze i dziwnych akcji że ktoś mi wlazł pod
koła jeszcze nie miałem.
--
Pozdor
Myjk
-
8. Data: 2018-11-28 14:32:47
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 28.11.2018 o 13:32, J.F. pisze:
> osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny
> emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te
> czekające na zmianę świateł."
>
Spalinowe z systemem start/stop też są bezgłośne w zatrzymaniu...
> A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
> "ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)
Patataj, patataj.
MJ
-
9. Data: 2018-11-28 14:46:48
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:w...@m...org...
Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.
>> I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)
>Etam, mam to w PHEV zaimplementowane. Raz że można wyłączyć (niestety
>każdorazowo przy starcie, co mi już weszło w nawyk),
No to teraz juz nie bedzie mozna wylaczyc :-)
>a dwa że to raczej
>huczy ze zmiennym natężeniem. Do 10km/h słychać w kabinie, później
>już nie.
To teraz bedzie slychac do 20 lub 30 :)
J.
-
10. Data: 2018-11-28 14:53:07
Temat: Re: Elektryczne klopoty
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 28 Nov 2018 14:46:48 +0100, J.F.
> No to teraz juz nie bedzie mozna wylaczyc :-)
No i to jest absurd tej sytuacji.
> To teraz bedzie slychac do 20 lub 30 :)
Na zewnątrz słychać od 0 do 40 (jak tylko wrzucę na D), w kabinie do 10/h
bo później już głośniej jęczy silnik i opony. Czytać co się pisze. :P
--
Pozdor
Myjk