  • 21. Data: 2013-06-19 16:40:41
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, June 19, 2013, 3:50:21 PM, you wrote:

    > Przyjmujac ze "na wszystkie serwery", i przyjmujac ze naprawde
    > potrafisz testowac,

    Wybacz, wiesz od kiedy używam Sieci - tylko troche krócej od Ciebie.
    Miałem modem, miałem SDI, miałem DSL, miałem (a w zasadzie jeszcze
    mam, bo jeszcze nie zdjęty) WiMax. Używałem GPRS, Edge, WCDMA, HSDPA.
    Ja naprawdę wiem, co się dzieje i jak się dzieje. Potrafię odróżnić
    przycinanie połączeń związane z weekendowym ruchem od stanu awarii.

    > bo powtorze - to moze nie miec nic wspolnego z Plusem.

    No wybacz, żebym ja z pozycji zwykłego lusera miał jeszcze diagnozować
    ich problemy z łączami.

    > No i pytanie jak czesto - awarie sie kazdemu operatorowi zdarzaja.

    Kwestia podstawowa jest taka, że operator musi jeszcze mieć sensowne
    procedury przyjmowania zgłoszenia o awarii i nie wkurwiać klienta
    żądaniami przełączania na UMTS oraz twierdzeniami, że jestem poza
    zasięgiem, skoro z okna widzę wieżę nadajnika i w 90+% czasu mam
    transfery rzędu kilkunastu Mbps.

    > I kwestia tylko jak szybko potrafi naprawic.

    Żeby cokolwiek naprawiać, to trzeba przyjąć zgłoszenie o awarii i np.
    zechcieć zajrzeć w logi i się przekonać, że rzeczywiście w podanych
    godzinach coś złego się działo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-06-20 09:44:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.06.2013 15:50, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No i pytanie jak czesto - awarie sie kazdemu operatorowi zdarzaja.
    > I kwestia tylko jak szybko potrafi naprawic.

    Awaria czy normalne działanie...

    W przypadku operatorów komórkowych należy pamiętać, że prędkość bardzo
    silnie zależy od odległości od BTSów oraz (a właściwie przede wszystkim)
    od ich obciążenia - priorytet mają pakiety połączeń głosowych.

  • 23. Data: 2013-06-20 16:12:52
    Od: "JZ" <5...@w...pl>

    Coraz lepsze połaczenie . Obecnie 3,4 Mb/s ( z 10Mb/s max.)

  • 24. Data: 2013-06-20 23:35:28
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-19 12:12, J.F pisze:

    > Praktycznie zaden ... i trzeba to brac pod uwage :-)
    Tia...
    Właśnie Orange daje :)
    w opcji Nemo 10 gwarantuje od 1Mb a w opcji Nemo 20 gwarantuje od 12 Mb

  • 25. Data: 2013-06-21 00:28:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2013 23:35:28 +0200, Jawi napisał(a):
    > Tia...
    > Właśnie Orange daje :)
    > w opcji Nemo 10 gwarantuje od 1Mb a w opcji Nemo 20 gwarantuje od 12 Mb

    A co dokladnie gwarantuje, na pismie ?
    Ze sie modem polaczy z "polka" w centrali na co najmniej 12Mb/s ...
    czy cos wiecej ?

    Kiedys bylo pojecie CIR. U nas strasznie niskie.

    J.

  • 26. Data: 2013-06-21 02:41:26
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > A co dokladnie gwarantuje, na pismie ?
    > Ze sie modem polaczy z "polka" w centrali na co najmniej 12Mb/s ...
    > czy cos wiecej ?
    >
    > Kiedys bylo pojecie CIR. U nas strasznie niskie.

    Taa... jak ktoś chciał CIRa lepszego niż mega-żałośnie-śmieszny, to płacił
    kwotę także mega-żałośnie, ale -wielką... Moja myśl, jak zobaczyłem to w
    cenniku, to była jedynie "kurwa, jaki frajer im to weźmie"...

  • 27. Data: 2013-06-21 10:47:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości

> [...]
    >płacił kwotę także mega-żałośnie, ale -wielką... Moja myśl, jak
    >zobaczyłem to w cenniku, to była jedynie "kurwa, jaki frajer im to

    Z tym ze ja to znam tez z drugiej strony Odry.
    Chce pan lacze 512k ? To musi pan kupic CIR co najmniej 128k. 1/4.

    No i i to rozsadne, bo skoro klient chce szybko, to klient musi
    zaplacic.

    Nawiasem mowiac to ten CIR w TP byl gwarantowana przepustowoscia w
    sieci FR do "routera brzegowego". A jakie lacza mial router brzegowy
    do internetu, tego TP juz nie gwarantowala.

    J.

  • 28. Data: 2013-06-21 22:23:33
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-21 00:28, J.F. pisze:
    > A co dokladnie gwarantuje, na pismie ?
    > Ze sie modem polaczy z "polka" w centrali na co najmniej 12Mb/s ...
    > czy cos wiecej ?

    Co jest na umowie to nie wiem, bo posiadam neostrade, ale do umowy nie
    zaglądałem i nawet nie wiem gdzie mam. Mnie parametry zadowalają więc
    nie było potrzeby.

  • 29. Data: 2013-06-22 00:40:46
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Z tym ze ja to znam tez z drugiej strony Odry.

    Yy... że tak spytam, z tej bardziej, czy mniej zachodniej? :))

    > Chce pan lacze 512k ? To musi pan kupic CIR co najmniej 128k. 1/4.

    Jak bym był bogaty, to bym wykupił CIR większy, niż "szypkość" "macieżysta"
    (orty celowe), a następnie coś bym wymyślił... jeszcze nie wiem co, źle mi
    się w tym upale myśli...

    > No i i to rozsadne, bo skoro klient chce szybko, to klient musi zaplacic.

    Czytaj - dać się wyruchać. Przypomniało mi się, jak NASK, w sytuacji, gdy
    łącza zaczęły się zapychać, zamiast kupować nowe, to podwyższył ceny.

    > Nawiasem mowiac to ten CIR w TP byl gwarantowana przepustowoscia w sieci
    > FR do "routera brzegowego". A jakie lacza mial router brzegowy

    Czyli ewidentnie pole do nadużyć. Wiem, że przy fizycznym interfejsie
    (chodzi o relację wartości) np. 2Mbit/s, potrafiono sprzedać 3 CIR-y po 1
    Mbit/s...

    > do internetu, tego TP juz nie gwarantowala.

    Było to żałośnie mało... Większość z nas ma większe swoje łącze, niż całość,
    czym kręciła Tepsa. Pamiętam, jakie hece miałem na SDI, jak do USA rypło
    łącze, nominalnie nie wiem, 8, czy 10Mbps, a przewalili cały kraj na 2Mbit
    (czyli coś, z którego powodu Netię spuściłem na drzewo) i tylko pingi
    przechodziły ledwo-ledwo... Juz nie pamiętam, czy na SDI były w ogóle jakieś
    CIRy, ale dużo tego widziałemw innych miejscach i wydawało mi się to
    niedorzeczne, surrealistyczne...

    PS Pardon za literówki, ale nie mam siły ich teraz poprawiać...

  • 30. Data: 2013-06-22 01:20:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Było to żałośnie mało... Większość z nas ma większe swoje łącze, niż
    > całość, czym kręciła Tepsa.

    Odgrzebałem w swoich zasobach rysunek podpisany "Struktura sieci POLPAK-T
    po rozbudowie na koniec 1997 roku". Łącza o najwyższej prędkości 34 Mbps
    są tylko między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem, Katowicami i Krakowem oraz
    między Gdańskiem a Olsztynem i Poznaniem a Bydgoszczą. Reszta, to 2 Mbps
    (a tu i ówdzie było jeszcze mniej).

    --
    Jarek