  • 11. Data: 2009-10-24 07:26:28
    Temat: Re: D90 vs 500d - obiektywy etc.. ogolne dylematy przedzakupowe
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
    news:hbstsc$kgu$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam, prosze o porade. Jak wyglada kwestia jakosc zdjec nasycenia itp
    > pomiedzy tymi 2 aparatami. Dzisiaj przymiarke robilem do jednego i jesli
    > chodzi o ergonomie - i trzymanie w dloni NIKON wypada lepiej i solidniej.
    > Jaki jest odpowiednik do NIKONA obiektywu 70-200 4L(Canona)? Dzieki za
    > pomoc.
    >
    > M.

    D90 ma dobre opinie, jeśli chodzi o matrycę (szumy, dynamika). Gdybym
    zaczynał budowę systemu od zera, dryfowałbym w kierunku Nikona. Co tu dużo
    mówić - od jakiegoś czasu Canon raczej ustępuje Nikonowi w wielu segmentach.
    Oczywiście może się to zmienić (patrz nadzieje związane z 7D Canona), ale na
    razie wygląda to tak, że narzekań na AF jest więcej u Canona i mało kto
    potrafi rzetelnie wytłumaczyć potrzebę stosowania wysokorozdzielczych matryc
    (zwłaszcza w APS-C), które najczęściej mają gorsze parametry szumowe,
    mniejszą dynamikę, wymagają bardzo ostrych obiektywów, a obróbka wymaga
    większej uwagi.
    Wśród użytkowników Nikona jest trochę narzekań na kolory (np. kolor skóry).
    Pooglądaj sample i kieruj się własnymi odczuciami. Totalnych różnic pomiędzy
    aparatami z tych samych segmentów nie ma, ale wydaje się, że Nikon jest
    obecnie na czele stawki.

    --
    Lol

  • 12. Data: 2009-10-24 08:41:32
    Od: Zorka <c...@v...pl>

    sailling8 pisze:

    > boje sie nieco tego nikona ;-))

    co w nim takiego strasznego?

  • 13. Data: 2009-10-24 09:12:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Lol pisze:
> [...]
    > mówić - od jakiegoś czasu Canon raczej ustępuje Nikonowi w wielu segmentach.

    Nikon ma przewagę w zarządzaniu lampami błyskowymi. Ma też sporo
    rozsądnych zoomów w rozsądnej cenie. Za to przy jasnych stałkach Canon
    ma przewagę.
    Canon chyba ma największą średnicę bagnetu ze wszystkich systemów, więc
    łatwiej mu uzyskać większe światło. I można w Canonie stosować obiektywy
    z innych systemów i ostrzyć na nieskończoność. Za to słynna jest
    współpraca AF Sigmy z Canonem. Bardzo dużo osób ma z tym problemy. Więc
    korzystanie z obiektywów producentów niezależnych może być problemem.

    wer

  • 14. Data: 2009-10-24 09:39:46
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > problemy. Więc korzystanie z obiektywów producentów niezależnych może być

    Problem nie dotyczy tylko szkieł Sigmy. Nie chciałbym, żeby wątek przerodził
    się kolejne opisywanie problemów z BF/FF, bo to raczej nie pomoże w wyborze
    pytającemu, więc krótko: w ciągu 2 ostatnich lat miałem 2 body Canona - 400D
    i 50D oraz ponad 10 obiektywów tego producenta (i 2 Sigmy). Więcej niż
    połowa szkieł canona _nie_ trafiała w granicach przyzwoitości. Aktualnie z
    50D używam 3 zoomy i 3 stałki - 4 z tych 6 obiektywów wymagały ustawienia
    microadjustment znacznie większego niż +-1 (takie drobne odchyłki pomijam).
    Canon 500D nie ma możliwości samodzielnej regulacji AF, Nikon D90 - ma.
    Regulacja to nie panaceum, ale jej brak może być mocno uciążliwy. To
    oczywiście nie jedyny argument, który należy brać pod uwagę przy wyborze.

    --
    Lol

  • 15. Data: 2009-10-24 09:41:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Valwit wrote:

    > jakby odsiac pieniactwo to jednak niewiele tego zostaje, biorac pod
    > uwage ilosc sprzetu jaki przez serwis przechodzi.

    Pieniactwo? Czekanie ponad miesiąc na aparat, który nawet nie został
    naprawiony to pieniactwo?! Motyw opieszalosci i brak korekcji FF/BF pojawia
    się chyba w co drugim wpisie...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-10-24 17:46:55
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Jaki jest odpowiednik do NIKONA obiektywu 70-200 4L(Canona)? Dzieki za
    > pomoc.

    Zdaje się, że nikt Ci nie odpowiedział na to pytanie. Pewnie nia ma? Jeśli
    odpowiada Ci ten obiektyw (a jest naprawdę bardzo fajny), to bierz 500d, bo
    różnice pomiędzy d90 i 500d są do pominięcia. Ew. popatrz na oba systemy pod
    kątem przyszłej rozbudowy szklarni. Wbrew pozorom ciągle jeszcze są spore
    różnice pomiędzy ofertą obiektywów C i N.

  • 17. Data: 2009-10-24 21:03:11
    Od: md <m...@g...com>

    On 24 Paź, 19:46, sailling8 wrote:
    > Jaki jest odpowiednik do NIKONA obiektywu 70-200 4L(Canona)? Dzieki za
    > pomoc.

    nikon nie ma współczesnej linii zoomów f4, w przeciwieństwie do
    Canona. jest f4/70-210 z af śrubokrętowym (baardzo wolny), ale z
    cyframi spisuje się koszmarnie (wbrew opisom na allegro).
    koło 2000 można na allegro znaleźć 2.8/80-200 n d-ed, który jest dużo
    cięższy od canona, ale optycznie od niego nie odstaje, no i jest
    "szybszy".

    pozdrawiam
    Maciek

  • 18. Data: 2009-10-24 21:34:41
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 23 Paź, 20:49, "sailling8" <s...@U...fm> wrote:
    > chodzi o ergonomie - i trzymanie w dloni NIKON wypada lepiej i solidniej.
    > Jaki jest odpowiednik do NIKONA obiektywu 70-200 4L(Canona)? Dzieki za

    Jest nikon 70-300 4-5.6, jest nikon 50-200 4-5.6
    70-200 to widziałem 2.8.
    Sigmy chyba tez jest tylko f/2.8
    czegos dokłednie jak pytasz to nie ma.