  • 21. Data: 2015-11-21 16:48:32
    Temat: Re: Czyja wina?
    Od: <5...@5...164832.invalid> (Tom N)

    Shrek w
    <news:n2q1of$91g$1@node1.news.atman.pl>:

    > Rozumiem, ale widzę w twoim rozumowaniu zasadniczy błąd. Czerwone S1
    > zmienia pierwszeństwo i ma wyższą pozycję w hierarchii znaków

    Któryż to przepis "promuje" S-1 w stosunku do S-2 ?

    > Więc jeśli wjechał faktycznie na czerwonym,

    wjechał za sygnalizator S-3, który nadawał sygnał zielony i pojechał w lewo

    > a drugi na zielonym,

    Nie, wjechał na czerwonym S-2 z warunkowym zezwoleniem na wjazd.

    Zresztą zobacz co odpowiedziałem gofiemu o 12:41:58
    "> c) Wspólna

    Tak powinno być"

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2015-11-21 18:46:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 16:48, (Tom N) wrote:

    > Któryż to przepis "promuje" S-1 w stosunku do S-2 ?

    W tym, że S2 dopuszcza wjazd za sygnalizator, a czerwony S1 niedopuszcza.

    > wjechał za sygnalizator S-3, który nadawał sygnał zielony i pojechał w lewo

    Tak - dwa razy w lewo, czyli zawrócił. Czyli nie pojechał w lewo. Nie
    kombinuj.

    > Nie, wjechał na czerwonym S-2 z warunkowym zezwoleniem na wjazd.

    Natomiast tamten wjechał na czerownym S1 (jeśli), czyli bezwarunkowo nie
    wolno mu było.

    Shrek

  • 23. Data: 2015-11-22 10:24:38
    Temat: Re: Czyja wina? odp.: Twoja.
    Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Hej,
    >
    > Taka sytuacja: https://youtu.be/YGNnJ9zdYOw
    >
    > Ja na warunkowej strzałce w prawo, facet na zielonej strzałce w lewo, ale
    > zawraca (mimo że nie może, bo na zielonej strzałce w lewo nie wolno).
    >
    > I teraz gdybyśmy się stuknęli, czyja byłaby wina?
    >
    > a) Moja, bo na warunkowej strzałce muszę wszystkim ustąpić

    Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.
    Wina twoja, bo spowodowałeś utrudnienie ruchu innym jego uczestnikom,
    czyli musisz wszystkim ustąpić.

  • 24. Data: 2015-11-22 15:47:54
    Od: <6...@3...154754.invalid> (Tom N)

    Zenowtek w

    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.

    Owszem, zabrania, a dokładniej pełni funkcje znaku B-33:

    "3.Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w
    lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie,
    chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
    sygnalizatorem S-3.
    [...]
    2.Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
    skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że
    jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
    sygnalizatorem S-3."

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2015-11-22 16:18:41
    Temat: Re: Czyja wina? S-3.
    Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>

    Użytkownik "Tom N" <6...@3...154754.invalid> napisał w wiadomości
    d.151122.invalid...
> [...]
    > że
    > jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany

    Coś ci się kompletnie pop.....o.
    Ja pisałem o sygnalizatorze S-3, a ty piszesz o F-10, F-11 i o strzałce
    kierunkowej z S-2.
    Co ma piernik do wiatraka ?
    W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.

  • 26. Data: 2015-11-22 16:33:37
    Od: <5...@6...163337.invalid> (Tom N)

    Zenowtek w

    > Użytkownik "Tom N" <6...@3...154754.invalid> napisał w wiadomości
    d.151122.invalid...
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > kierunkowej z S-2.
    > Co ma piernik do wiatraka ?
    > W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.

    Nie ma S-3? To co podkreśliłem?
    ^^^^^^^^^^^^^

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2015-11-22 17:04:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.11.2015 16:18, Zenowtek wrote:

> [...]
    > kierunkowej z S-2.
    > Co ma piernik do wiatraka ?
    > W opisie sygnalizatora S-3 nie ma nic o zawracaniu.

    Za wiki:

    4. Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla
    pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie
    drogi. Sygnalizator kierunkowy posiadający tylko strzałkę w lewo nie
    zezwala na zawracanie, nawet jeżeli znaki poziome na to zezwalają. Jest
    to istotna różnica w stosunku do innych krajów.

    Shrek.

  • 28. Data: 2015-11-22 17:20:02
    Od: "Zenowtek" <d...@s...pl>

    Użytkownik "Tom N" <5...@6...163337.invalid> napisał w wiadomości
    d.151122.invalid...
    > Zenowtek w

    d.151122.invalid...

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie ma S-3? To co podkreśliłem?
    > ^^^^^^^^^^^^^>
    > 'Tom N'

    To znaczy, że strzałka na F-10 lub F-11 nic nie znaczy, jeżeli
    działa sygnalizator S-3. Należy stosować się do S-3.
    Wiadomo, że sygnalizacja świetlna jest ważniejsza od znaków.

    Przy kopiowaniu tekstu 2. coś ci się pop...o, bo w rozporzadzeniu
    nic nie pisze o S-3.
    Jest to logiczne - jeżeli jest strzałka kierunkowa z sygnalizacją S-2
    to nie może jednoczesnie być S-3 na tym samym skrzyżowaniu
    w tym samym kierunku.

    W opisie sygnalizatora S-3 nic nie ma o zawracaniu, czyli zawracać wolno
    jeżeli jest zielona strzałka w lewo i przed skrzyżowaniem nie ma zakazu
    zawracania B-23.

  • 29. Data: 2015-11-22 17:37:18
    Od: <1...@4...173718.invalid> (Tom N)

    Zenowtek w

    > Użytkownik "Tom N" <5...@6...163337.invalid> napisał w wiadomości
    d.151122.invalid...

    > To znaczy, że strzałka na F-10 lub F-11 nic nie znaczy, jeżeli
    > działa sygnalizator S-3.

    Owszem, znaczy -- nie wolno zawracać jeżeli działa sygnalizacja

    > Należy stosować się do S-3.

    Jak najbardziej nie, S-3 to nie znak/sygnalizator nakazujący, znak F-10 też
    nie *nakazuje* Ale są takie S-3 i F-10 i P-8c ze strzałka do zawracania
    <http://www.januszs-prawojazdy.pl/public/userfiles/i
    mage/znaki/S3%20do%20skr%C4%99tu%20w%20lewo%20i%20za
    wracania%20-%202.jpeg>

    > Wiadomo, że sygnalizacja świetlna jest ważniejsza od znaków.

    W przypadku regulacji pierwszeństwa owszem

    > Przy kopiowaniu tekstu 2. coś ci się pop...o, bo w rozporzadzeniu
    > nic nie pisze o S-3.

    Pokaż linka do tego "swojego" rozporządzenia

    > Jest to logiczne - jeżeli jest strzałka kierunkowa z sygnalizacją S-2
    > to nie może jednoczesnie być S-3 na tym samym skrzyżowaniu
    > w tym samym kierunku.

    Misiu czytaj literka po literce:
    Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    skrajnym lewym pasie ruchu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Tu mowa o znaku na jezdnia aka P-8b

    > W opisie sygnalizatora S-3 nic nie ma o zawracaniu, czyli zawracać wolno
    > jeżeli jest zielona strzałka w lewo i przed skrzyżowaniem nie ma zakazu
    > zawracania B-23.

    Ale jest w opisie znaków F-10 i P-8b.

    Idź oddaj prawo jazdy jeżeli je masz.

    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2015-11-23 01:15:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zenowtek,

    Sunday, November 22, 2015, 10:24:38 AM, you wrote:

    > Sygnalizator S-3, zielona strzałka w lewo, nie zabrania zawracać.

    Zabrania.

    > Wina twoja, bo spowodowałeś utrudnienie ruchu innym jego uczestnikom,
    > czyli musisz wszystkim ustąpić.

    --
    Best regards,
    RoMan