  • 41. Data: 2009-02-27 19:45:19
    Temat: Re: Czasochłonna konwerscja cr2 na jpg
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > Piszesz jakby lykal te cala papke marketingowa.
    > Na pudelkach gier tez sa minimalne wymagania i .. grac sie
    > da, ale miedzy grac a grac jest kolosalna roznica.
    > Ktorej i Ty tez doswiadczyles. Program wykonal co chciales,
    > tylko jak dlugo.
    > Sugeruje uswiadomic sobie, ze minimalne wymagania zazwyczaj
    > sa niewystarczajace do komfortowej pracy / zabawy.

    W dotychczasowej eksploatacji wystarczała mi ta konfiguracja,
    na efekty nie musiałem długo czekać. Jest pewna różnica między grą,
    a programem tego typu. W grze ilość przetwarzanej informacji jest
    zdecydowanie większa i nie sądzę, by autorzy gier wykorzystywali
    narzędzia, które były wykorzystane przy pisaniu DPP. Przy tej
    technologii programowania trudno byłoby wygenerować kilkadziesiąt
    klatek na sekundę. W końcu mały procesor w aparacie konwertuje
    dane z matrycy na jpg i zapisuje plik w ułamku sekundy, a na samo
    DPP potrzebuje mocnej konfiguracji, która pobiera moc rzędu
    kilkuset wat i przetwarza to 22 minuty.

    Wiesiek

  • 42. Data: 2009-02-27 23:21:09
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > robiles defragmentaryzacje dysku ?
    > czasami pomaga

    Defragmentaryzacja była robiona kilka dni temu, nie miała wpływu
    na wydajność DPP.

    Wiesiek

  • 43. Data: 2009-03-02 09:32:30
    Od: k...@g...com

    On 25 Lut, 13:45, "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Wystarczała mi ta konfiguracja do chwili zabawy z DPP. W tym przypadku
    > połączyły się apetyty windowsa i DPP na zasoby.

    to może jeszcze popatrz na inne konwertery, ja używam raw shooter-a,
    ale całkiem pozytywne wyniki daje też raw therapee, inne też są,
    możesz potestować.

    > Na tym etapie DPP zachowuje się poprawnie. Wprowadzane modyfikacje do zdjęć
    > są wykonywane szybko. Nie zauważyłem wzmożonej aktywności dysku.

    > Jest wyraźny wpływ obecności innych aplikacji, ale tylko przy wykonywaniu
    > funkcji konwertuj i zapisz.

    czyli ja bym stawial na jakiś problem z dyskiem bądź jakimś
    programikiem, który 'przeszkadza' w zapisie na dysk. Sprawdź sobie też
    usługę indeksowania
    w windowsie, może ona dorobiła się pokaźnego cacha i się cieli. A tak
    swoją droga, jak weźmiesz tego tiffa i otworzysz w jakims innym
    edytorze i zapisujesz po zmianach, to też się tak cieli czy tylko z
    dpp? a moze dpp ma cache obrabianych obrazków gdzieś i się zapchał?

    > To wymaga czasu, ale postaram się sprawdzić poszczególne wątki dla lepszego
    > poznania kondycji komputera. Pozwoli to mi zrozumieć problem, ale go nie
    > rozwiąże.
    czemu nie, po defragmentacji może się wiele zmienić, szczególnie w
    sprawie obsługi dużych plików.

    > Czy w tym przypadku miałbym program do edycji i konwersji cr2 na jpg lub tiff,
    > który dawałby nie gorsze wyniki?

    Pod linuxem jest konsolowy dcraw (dziła jako plugin w róznych
    programach np w gimpie), jest rawtherapee, lightroom. Rawshooter
    działa pod wine, photoshop cs2 też, przy czym ps działa pod linuxem
    lepiej, bo zajmuje mniej pamięci niż pod windowsem :) Raw shooter też
    działa lepiej, bo linux znacznie sensowniej zarządza wątkami: w
    trakcie jak w tle leci konwersja plików można swobodnie edytować
    następne rawy, w windowsie strasznie się zapychało wszystko i
    reagował na zmiany skokowo. Dpp o ile pamietam nie instalujowało się
    pod wine (ale to sprawdzałem ze 3 lata temu, może się coś zmieniło w
    tej kwestii).
    A ogólnie zmiana win>linux nie jest bezbolesna, wymaga zmiany wielu
    rzeczy i przyzwyczajeń i wymaga duuuużo czasu ;)
    pozdr Krzysiek