  • 1. Data: 2009-02-24 11:48:17
    Temat: Jak porownac pomiary rozdzielczosci obiektywu zrobione @8MP i @15MP
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Ogladalem wczoraj wyniki testow na DPreview.

    Moze sie myle ale wydaje mi sie, ze pomiar rozdzielczosci obiektywu zalezy
    od body jakim zostal dokonany pomiar.

    Moral z tego taki, ze wyniki testow sa do kitu?

    1. Bo nie mierza bezwzglednej rozdzielczosci obiektywu ale rozdzielczosc
    obiektywu w funkcji rozdzielczosci body?

    2. A wiec jak ktos w ogole dokonal pomiaru rozdzielczosci obiektywu jesli
    jego narzedzie mialo mniejsza rozdzielczosc niz sam obiektyw?

    3. Jak nalezy porownywac rozdzielczosc obiektywow, jesli wyniki podane sa
    dla roznych body?

    Polon

  • 2. Data: 2009-02-24 12:04:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ogladalem wczoraj wyniki testow na DPreview.
    >
    > Moze sie myle ale wydaje mi sie, ze pomiar rozdzielczosci obiektywu
    > zalezy od body jakim zostal dokonany pomiar.
    > Moral z tego taki, ze wyniki testow sa do kitu?

    Ano, a przynajmniej zaciemnieja obraz...

    Ja mam prosty "sposob" - robie z pliku powiekszenie
    w interesujacym mnie formacie (30x45cm-40x60cm)
    patrze i ...to wszystko na temat :)

    Internetowe testy sa dobre zeby sie z grubsza zorientowac
    ktore szklo lepsze, ktory testujacy wiekszy lamer ;) itd

    A jaka jest faktyczna jakosc trzeba sprawdzic na wlasne oczy -
    jesli robisz zdjecia z przeznaczeniem na papier ogladajac
    powiekszenia, jesli na potrzeby www ogladajac JPGi ;)

  • 3. Data: 2009-02-24 16:19:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Polon pisze:
    > 3. Jak nalezy porownywac rozdzielczosc obiektywow, jesli wyniki podane sa
    > dla roznych body?

    Wziąć rawy, obrobić, porównać.
    Bo na jotpegach ustawionych ''na zero'' to sobie można najwyżej
    porównywać sympatie marketingowców firm.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-02-24 18:36:45
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go0mr9$d9b$1@news.onet.pl>,
    Polon nabazgrał:
    > Moral z tego taki, ze wyniki testow sa do kitu?
    >
    > 1. Bo nie mierza bezwzglednej rozdzielczosci obiektywu ale rozdzielczosc
    > obiektywu w funkcji rozdzielczosci body?

    Zaproponuj więc proszę metodę porównywania rozdzielczości obiektywu
    bez użycia body ;)

    Uwaga: w sumie da się ten wpływ matrycy usunąć, ale jakoś nie widzę
    który serwis miałby na to środki...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 5. Data: 2009-02-24 18:54:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Ja mam prosty "sposob" - robie z pliku powiekszenie
    > w interesujacym mnie formacie (30x45cm-40x60cm)
    > patrze i ...to wszystko na temat :)

    Ile kosztuje ten "prosty" sposób? Chyba jesteś jednym z nielicznych na
    grupie, który może sobie ściągnąć plik, wstać od komputera, pójść do
    drugiego pokoju i zrobić taki wydruk (masz pracownie w domu, czy
    oddzielne studio?) :D
    Reszta musi sobie radzić inaczej. 30x45 to chyba max co może mi
    zaoferować Lab Kodaka 5 minut piechotką od mojego mieszkania, a i tak na
    wyniki muszę czekać co najmniej 24h, bo nie robią na miejscu.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 6. Data: 2009-02-24 18:55:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > Zaproponuj więc proszę metodę porównywania rozdzielczości obiektywu
    > bez użycia body ;)

    Robić na filmie :p

  • 7. Data: 2009-02-24 19:21:14
    Od: m...@a...net.pl

    >Robić na filmie :p

    Lub podobne rozwiazania, np zrzutowac obraz planszy testowej
    na matowke (podpieta do tylu obiektywu bez uzycia body)
    i ogladac to przez lupe lub inny mikroszkop.

    Michal

  • 8. Data: 2009-02-24 19:22:55
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ile kosztuje ten "prosty" sposób?

    Tanio - pozwala zaoszczedzic sporo pieniedzy :)

    Chyba jesteś jednym z nielicznych na
    > grupie, który może sobie ściągnąć plik, wstać od komputera, pójść do
    > drugiego pokoju i zrobić taki wydruk (masz pracownie w domu, czy
    > oddzielne studio?) :D

    Pietro nizej ;)

    > Reszta musi sobie radzić inaczej. 30x45 to chyba max co może mi
    > zaoferować Lab Kodaka 5 minut piechotką od mojego mieszkania, a i tak
    > na wyniki muszę czekać co najmniej 24h, bo nie robią na miejscu.

    Co nagle to po diable ;)

    Wystarczy pomyslec - Wyciac interesujace fragmenty
    i odbic na 10x15cm. Dalej za drogo? ;)

  • 9. Data: 2009-02-24 19:23:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Lub podobne rozwiazania, np zrzutowac obraz planszy testowej
    > na matowke (podpieta do tylu obiektywu bez uzycia body)
    > i ogladac to przez lupe lub inny mikroszkop.

    W przypadku "fotografii cyfrowej" wszystkie te pomysly
    o kant dupy mozna rozbic. O efekcie decyduje body + szklo.

    Informacja jaka ma obiektyw rozdzielczosc powietrzna
    jest pozbawiona wartosci.

  • 10. Data: 2009-02-24 19:23:59
    Od: m...@a...net.pl

    >Reszta musi sobie radzić inaczej.

    Tak, na przyklad pociac na kawalki i zamowic
    skladanke z odbitek 10x15cm.