  • 31. Data: 2009-02-27 10:29:22
    Temat: Re: Czasochłonna konwerscja cr2 na jpg
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 10:56, bans <g...@o...pl> wrote:

    > Nie, no, to są jakieś bzdury... Mam 1GB RAM-u, procek jakiś AMD 1,8 i
    > konwersja jednego zdjęcia w DPP zajmuje góra kilkanaście sekund. IMHO
    > problem Wieśka nie ma nic wspólnego z RAM-em, czas który podał
    > (15-22min!) świadczy, że coś innego jest nie tak.
    >
    > --
    > bans

    dla kogos bzdury dla kogos raelity show.

    zapis u mnie pojednyczego zdjecia trwa w tle kilkanascie-
    paredziesiat sekund.
    jesli w tle mam od 6 - ciu czdjec w gore to czas nie wydluza sie
    proporcjonalnie do liczby zdjec , ale wielkrotnie wiecej.
    komputer spowalnia obliczenia makabrycznie. ( a mam o tych samych
    parametrach)

    nieco lepszy wynik jest jesli te 6 zdjec po obrobce zapisze na raz
    poprzez batch. wtedy calosc jest zdecydowanie szybciej niz kazde
    zdjecie zapisywalbym oddzielnie .

    Powiekszylem Ram ale nie zauwazylem zeby komputer mi przyspieszyl
    rowniez w innych aplikacjach.

  • 32. Data: 2009-02-27 10:45:42
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd j...@a...at napisał(a):

    > w laptopach po dwukrotnym powiekszenieu ramu kommputer przyspieszal
    > wyraznie .

    Z tym RAMem jest jak z zoomem - dwukrotny dwukrotnemu nierówny. ;)

    Dwa razy więcej RAMu to znaczy 500MB zamiast 250MB, czy 4GB zamiast 2GB?
    :)

    Poza tym w laptopie RAM jest przeważnie współdzielony z grafiką, która
    potrafi zabrać go nawet kilkaset MB, a kto wie, co go jeszcze
    podgryza...

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 33. Data: 2009-02-27 11:00:32
    Od: bans <g...@o...pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > proporcjonalnie do liczby zdjec , ale wielkrotnie wiecej.
    > komputer spowalnia obliczenia makabrycznie. ( a mam o tych samych

    W skrócie: mam 1GB RAMu, procek AMD 1.8, odpalam w DPP konwersję 40-50
    zdjęć i te kilkadziesiąt zdjęć otrzymuję po 10 minutach góra. Wieśkowi
    jedno zdjęcie w DPP konwertuje się 15-22 minut. O czym ty chcesz jeszcze
    tu dyskutować?

    Nie mam nic do dodania, EOT.

    --
    bans

  • 34. Data: 2009-02-27 11:02:15
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 11:45, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

    > Z tym RAMem jest jak z zoomem - dwukrotny dwukrotnemu nierówny. ;)

    a kto pisal ze rowny ?

    > Dwa razy więcej RAMu to znaczy 500MB zamiast 250MB, czy 4GB zamiast 2GB?

    dwa razy wiecej tzn w jednym z 250 do 500 MB
    w drugim z 1 G do 2 G . w obydwu laptach zaobserwowalem widoczny
    wzrost szybkosci dzialania

    w descu ( o takich parametrach jak Wiesiek ) po powiekszeniu z 500 mb
    do 1 G nie zaobserwowalem wzrostu predkosci - widac nie Ram byl tym
    czynnikiem limitujacym predkosc.
    DPP nie przyspieszyl dzialania ani o sekunde , inne aplikacje tez nie.
    Dalej powiekszac mi sie nie chce.

    XXX

  • 35. Data: 2009-02-27 12:34:10
    Od: Kell a <d...@d...pl>

    bans <g...@o...pl> wrote:

    >Nie mam nic do dodania, EOT.

    Jest co dodac :)
    Zeby porownania mialy _jakikolwiek_ sens
    (a na razie go nie maja), to trzeba test przeprowdzac
    chociaz w podobnych warunkach.
    Mozna miec na pokldzie 2GB ramu tylko co z tego,
    ze free bedzie np. 100MB.
    Lapiesz?

  • 36. Data: 2009-02-27 13:11:14
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 12:00, bans <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zdjęć i te kilkadziesiąt zdjęć otrzymuję po 10 minutach góra. Wieśkowi
    > jedno zdjęcie w DPP konwertuje się 15-22 minut. O czym ty chcesz jeszcze

    Przciez nie zapraszalem Cie do dyskusji.

    > Nie mam nic do dodania, EOT.

    i tak jest lepiej - nie dodaj bo nic dodac istotnego nie mozesz.

    Boze , alez ta grupa obrodzila prostactwem.

  • 37. Data: 2009-02-27 18:31:11
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyraznie .
    >

    > nie chce mi sie dalej powiekszac , ale jesli bys sie decydowal to

    Witam,

    Dziękuję za sugestie, jest dla mnie bardzo cenna. Zawiera konkretną
    informację, o ile przynajmniej powinienem rozbudować pamięć RAM.
    Chętnie poznałbym relacje innych użytkowników na ten temat. Ile czasu
    zajmuje konwersja i zapis jednego zdjęcia przy określonej pojemności
    pamięci w programie DPP?

    Przeprowadziłem jeszcze jedno doświadczenie. Uruchomiłem DPP bezpośrednio
    po załadowaniu systemu. Czasy skróciły się z 15-22 minut do 70-90 sekund.
    Poprzednio usuwałem tylko programy z pamięci, tak by tylko DPP było
    jedynym aktywnym programem. Okazuje się, że to nie to samo.
    Po wcześniejszej aktywności prawdopodobnie zostają śmieci, które
    zabierają zasoby i ograniczają działanie DPP.

    Pozdrawiam,
    Wiesiek

  • 38. Data: 2009-02-27 18:39:37
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 19:31, "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Po wcześniejszej aktywności prawdopodobnie zostają śmieci, które
    > zabierają zasoby i ograniczają działanie DPP.

    jest jeszcze jedno i to chyba jedno z wazniejszych pytan

    z jakiego aparatu obrabiasz pliki ?
    np na pliki/zdjecia 15 mpx i 24 bit potrzebuje u mnie znacznie wiecej
    czasu
    na 12 mpx i 12 bitach smigal zdecydowanie szybciej.

  • 39. Data: 2009-02-27 19:13:55
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasu
    > na 12 mpx i 12 bitach smigal zdecydowanie szybciej.

    Pliki RAW mam 12 mpx i 14 bitowe.

    Wiesiek

  • 40. Data: 2009-02-27 19:19:52
    Od: j...@a...at