  • 1. Data: 2009-02-24 11:58:22
    Temat: Czasochłonna konwerscja cr2 na jpg
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    W programie Digital Photo Professional konwertuję pliki cr2 na tif lub jpg.
    Po uruchomieniu opcji konwertuj i zapisz pojawia się okno z paskiem postępu.
    Przez pierwsze kilkanaście sekund wskazanie paska osiąga wartość około 85%
    i zatrzymuje się na 15 do 22 minut. Po tym czasie pasek znowu rusza
    i osiąga 100%. Konwersja się kończy pozytywnie.

    Czy to musi tak długo trwać?

    Pozdrawiam,
    Wiesiek

  • 2. Data: 2009-02-24 12:26:27
    Temat: Re: Czasochłonna konwerscja cr2 na jpg
    Od: bans <g...@o...pl>

    Wiesiek pisze:

    > Czy to musi tak długo trwać?

    Ile ty tych zdjęć tak przerabiasz? Chyba parę setek na raz... Ale to
    dobry powód, żeby skasować niepotrzebne zdjęcia _przed_ konwersją :P

    --
    bans

  • 3. Data: 2009-02-24 13:07:58
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > Ile ty tych zdjęć tak przerabiasz? Chyba parę setek na raz... Ale to
    > dobry powód, żeby skasować niepotrzebne zdjęcia _przed_ konwersją :P
    >

    > --
    > bans

    To co opisałem dotyczy konwersji jednego zdjęcia.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2009-02-24 13:13:31
    Od: bans <g...@o...pl>

    Wiesiek pisze:

    > To co opisałem dotyczy konwersji jednego zdjęcia.

    No to coś ewidentnie jest nie tak. U mnie konwersja jednego zdjęcia (na
    którym pomajtałem krzywymi, ustawiłem balans bieli + zmiana wielkości)
    to kilka-kilkanaście sekund.

    --
    bans

  • 5. Data: 2009-02-24 13:54:18
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > No to coś ewidentnie jest nie tak. U mnie konwersja jednego zdjęcia (na
    > którym pomajtałem krzywymi, ustawiłem balans bieli + zmiana wielkości)
> [...]

    Kilkanaście sekund jest dla mnie do przyjęcia, kilkanaście minut już nie.
    Co może przeszkadzać? Pierwsze sekundy konwersji są optymistyczne, później
    stop i czekanie. Trwa to nawet 22 minuty, w ciągu których nic się nie dzieje,
    ale procesor jest mocno zajęty.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2009-02-24 16:04:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Wiesiek wrote:
    > Co może przeszkadzać? Pierwsze sekundy konwersji są optymistyczne,
    > później stop i czekanie. Trwa to nawet 22 minuty, w ciągu których nic
    > się nie dzieje, ale procesor jest mocno zajęty.

    Moze uzywasz jakichs mocno zasobozernych filtrow? Tak czy inaczej nie
    wyobrazam sobie, by na pojedynczy plik majacy jedna warstwe czekac
    kilkanascie minut. Na moim Pentium M 1,4GHz zapisanie RAW-a jako JPEG trwa
    kilka-kilkanascie sekund (podobnie w RSE i PS). Probowales uzyc innego
    programu?

    k,

  • 7. Data: 2009-02-24 16:23:38
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i zatrzymuje się na 15 do 22 minut. Po tym czasie pasek znowu rusza
    > i osiąga 100%. Konwersja się kończy pozytywnie.

    Cos masz nie tak. 30 sekund to maks. Ile masz pamieci i jaki procesor?

    Zennon

  • 8. Data: 2009-02-24 16:27:01
    Od: m...@a...net.pl

    >Co może przeszkadzać? Pierwsze sekundy konwersji są optymistyczne, później
    >stop i czekanie. Trwa to nawet 22 minuty, w ciągu których nic się nie dzieje,
    >ale procesor jest mocno zajęty.

    Co masz na mysli piszac ze pierwsze sakundy sa optymistyczne.
    Czy moze tak zwany pasek wskaznika postepu?
    Jesli tak, to musze Cie rozczarowac.

    Piszacy soft coraz czesciej oszukuja, robiac nieliniowy wskaznik
    postepu. Praktyka psychologiczna pokazuje, ze jesli wskaznik
    na pasku sie dosc szybko przesunie w okolice 1/2 czy 2/3 zakresu,
    to user jest sklonny nawet dosc dlugo czekac na zakonczenie obliczen,
    gdy tymczasem jesli mu sie pokaze powoli liniowo pelzajacy wskaznik,
    to sie mocno niecierpliwi i sklonny jest obliczenia przerwac.

    W rezultacie niektorzy stosuja dzis paski _celowo_ nieliniowe.

    (Ot taki maly sekret zawodowy)

    >Trwa to nawet 22 minuty, w ciągu których nic się nie dzieje,
    >ale procesor jest mocno zajęty.

    He he he...

    Michal Kukula

  • 9. Data: 2009-02-24 18:16:03
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Zennon pisze:
    > Cos masz nie tak. 30 sekund to maks. Ile masz pamieci i jaki procesor?

    Lo Jesu, a ja myslalem, ze Nikon Capture to chory zolw. Widze jednak, ze
    firmowy software konkurencji, wcale nie jest lepszy. Przez wszystkich
    przeklinany NC konwertuje mocno "upackanego" korektami RAWa (upointy,
    korekcje na maskach, wyostrzanie, balans, obrot, odszumianie w
    najlepszej jakosci, itp.) max 10 sekund. Standardowo zdjecie bez
    udziwnien (tylko krzywe, balans, nasycenie, etc.) zapisuje do TIFFa
    dokladnie w sekunde (z D3, na C2D 1...@...8).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2009-02-24 18:28:59
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

> [...]
    > Co może przeszkadzać? Pierwsze sekundy konwersji są optymistyczne, później
    > stop i czekanie. Trwa to nawet 22 minuty, w ciągu których nic się nie

    Masz za mało pamięci.