  • 1. Data: 2009-02-24 07:38:45
    Temat: Tele Pentax
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Mam K200D Pentax i obiektyw 55-300 f/4-5.8.
    Przydałoby sie coś bardziej tele.
    Do zastosowan czysto amatorskich - głównie latem duże ptaki w gniazdach.
    Rozważam dwa sposoby przedłużenia ogniskowej.
    Jeden to http://tiny.pl/bmhx (Allegro)
    drugi http://tiny.pl/bmhg (e-Cyfrowe)
    (DCR-1540 PRO z podobno rewalacyjną rozdzielczością)
    Obie zabawki dadzą ogniskową ok 700 i obie kosztują m/w tyle samo.
    Które z rozwiązań jest rozsądniejsze, gdzie będzie teoretycznie lepsza
    ostrość?
    PK

  • 2. Data: 2009-02-24 08:26:31
    Temat: Re: Tele Pentax
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    1. nie fotografujemy ptaków na gniazdach.
    2. zdjęcia zrobione każdym z wymienionych przez Ciebie rozwiązań i tak będą
    baaardzo kiepskie (do kosza).

  • 3. Data: 2009-02-24 09:16:06
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 24 Lut, 09:26, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:
    > 1. nie fotografujemy ptaków na gniazdach.
    Fotografujemy, tylko trzeba mieć do tego sprzęt a nie partyzantkę, ze
    światłem 6.3
    Jak nie będzie wchodził "z butami" do środka to czemu nie - ale nie z
    takim ciemnym obiektywem ( a konwerter jeszcze przyciemni i 1-2EV)

  • 4. Data: 2009-02-24 10:57:42
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    slaweks pisze:
    > Fotografujemy, tylko trzeba mieć do tego sprzęt a nie partyzantkę, ze
    > światłem 6.3

    bzdura, nie fotografujemy, jedna z pierwszych zasad fotografii
    przyrodniczej w naszym kraju (i coraz częsciej w innych krajach).

    > Jak nie będzie wchodził "z butami" do środka to czemu nie - ale nie z
    > takim ciemnym obiektywem ( a konwerter jeszcze przyciemni i 1-2EV)

    bo jest to nie etyczne - stanowi zagrożenie dla lęgów, zdjęcie stanowi
    zachetę dla innych do podobnych prób które już mogą nie być tak udane
    (będą niebezpieczne - popatrzcie na plfoto i podobne serwisy)

    Qbab

  • 5. Data: 2009-02-24 11:27:35
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > bo jest to nie etyczne - stanowi zagrożenie dla lęgów, zdjęcie stanowi
    > zachetę dla innych do podobnych prób które już mogą nie być tak udane

    Spokojnie Panowie. Nie dość ze sie fotografuje to właśnie włazi sie z butami
    do gniazda i to w sensie doslownym.
    http://tiny.pl/bmxp (to robione jeszcze Canonem A75)
    Ciągle mam na mysli amatorskie fotki od czasu do czasu robione w rozsadnych
    warunkach z zachowaniem szacunku dla przyrody. Jestem lesnikiem wiec raczej
    wiem co robie.
    Jesli juz nie powyzsze rozwiazania to moze cos typu
    http://tiny.pl/bmxk
    CONVERTER 1.4x mocowany miedzy obiektyw a body.
    Zna ktoś taki wynalazek wspólpracujący z
    K200D Pentax i obiektyw 55-300 f/4-5.8
    Oczywiście może być ostrzenie ręczne.
    PK

  • 6. Data: 2009-02-24 11:42:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "PK" <p...@e...pl> napisał:

> [...]
    > Ciągle mam na mysli amatorskie fotki od czasu do czasu robione w
    > rozsadnych warunkach z zachowaniem szacunku dla przyrody. Jestem lesnikiem

    Ty wiesz, ale... czy Twoi nasladowcy też będą wiedzieć? Zobaczy jakiś
    dzieciak takie zdjęcie jak Twój 'portrecik' pisklaka, spodoba mu się i
    będzie się pchał z cyfrowym kompaktem do najbliższego napotkanego gniazda. I
    może zniszczyć lęg nawet nie zadając sobie sprawę że wyrządził
    fotografowanym ptaszkom jakąś krzywdę. Dlatego rozsądnym wydaje mi się
    przyjecie zasady, że bez uzasadnionej potrzeby takich zdjęć nie robimy, a
    jeśli już robimy - to tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni, że potrafimy to
    zrobić nie szkodząc ptakom, zaś po zrobieniu nie pokazujemy ich w sposób
    mogący zachęcać innych do naśladownictwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-02-24 12:32:47
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > zrobić nie szkodząc ptakom, zaś po zrobieniu nie pokazujemy ich w sposób
    > mogący zachęcać innych do naśladownictwa.

    dokładnie, lepiej dmuchać na zimne.

    pozdrawiam
    Qbab

  • 8. Data: 2009-02-24 15:23:41
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > dokładnie, lepiej dmuchać na zimne.
    Rozumiem że w TEMACIE nie macie nic do powiedzenia.
    No cóż to pociągnijmy watek dalej. A co z ograniczeniami mocy samochodów?
    Raz ze szkoda przyrodzie a dugi ze sa niebezpieczne takie 150-200 KM w
    rekach "nasladowcow" Kubicy.
    Moze podmuchamy na zimne i zacznijmy moralizowanie chcacych posiadac
    samochodziki pow np 100 KM? Albo takich co podrasowuja?

  • 9. Data: 2009-02-24 16:09:36
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    PK pisze:
> [...]
    > Moze podmuchamy na zimne i zacznijmy moralizowanie chcacych posiadac
    > samochodziki pow np 100 KM? Albo takich co podrasowuja?

    smutne jest to że nie widzisz problemu tam gdzie przyrodnicy (nie
    ekolodzy) go widzą bardzo wyraźnie.
    A to że sporo ludzi wogóle nie powinno mieć prawa jazdy to inna sprawa.

    pozdrawiam
    Qbab

  • 10. Data: 2009-02-24 19:25:50
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Qbab pisze:

> [...]
    > ekolodzy) go widzą bardzo wyraźnie.
    > A to że sporo ludzi wogóle nie powinno mieć prawa jazdy to inna sprawa.

    panowie, kolega zadał bardzo konkretne pytanie a wy zamiast na temat
    wypowiadacie się o tym że nie powinien robić zdjęć. Pytanie było czysto
    techniczne... taki sposób reakcji jest bardzo zniechęcający do grupy.
    Pytający chce dokumentować swoją pracę zawodową... a wy zamiast pomóc w
    doborze sprzętu.....

    pozdrawiam
    Andrzej