  • 1. Data: 2009-05-22 07:16:34
    Temat: Co muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów
    Od: " Asfo" <a...@g...pl>

    Fotografią zajmowałam się do tej pory raczej amatorsko, chociaż kiedyś tam,
    jako plastyk, miałam z tego zajęcia w szkole. Ale nie była to bynajmniej
    fotografia cyfrowa.

    Obecnie stoi przede mną zadanie wykonania zdjęć katalogowych taniej biżuterii
    do sklepu internetowego. Muszę je robić na miejscu w sklepie, co oznacza
    maksymalnie spartańskie warunki, w postaci ciasnego zaplecza pozbawionego
    światła dziennego. Zdjęcia nie muszą być perfekcyjne, ale musi być widać co
    autor miał na myśli i ludzie nie mają ich wstawiać na blogi z "dziwnymi
    zdjęciami z allegro".

    Mam do dyspozycji aparat Minolta Dimage Z3. Prawdopodobnie powinnam mieć jakąś
    lampę, niewykluczone też, że przydałby się statyw, tyle że nie miałabym go za
    bardzo gdzie postawić. Lampa nie powinna być bardzo droga, ponieważ nie
    fotografuję diamentów, tylko szkiełka i budżet nie jest wielki, a ponadto nie
    wiem, czy będę się tym zajmować w przyszłości. Jakieś rady?

    Pozdrawiam - Asf.

  • 2. Data: 2009-05-22 07:19:37
    Od: conik <c...@i...pl>

    Asfo pisze:
> [...]
    > fotografuję diamentów, tylko szkiełka i budżet nie jest wielki, a ponadto nie
    > wiem, czy będę się tym zajmować w przyszłości. Jakieś rady?

    okresl budzet to sie znajdzie jakies rozwiazanie
    bo mozna to zrobic i za 10 zl (w sensie planu do zdjec) i za 1000

  • 3. Data: 2009-05-22 07:33:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik " Asfo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > wiem, czy będę się tym zajmować w przyszłości. Jakieś rady?

    Ekspertem nie jestem ale jak mają być zdjęcia błyszczących przedmiotów to ja
    bym próbował bez lampy. A jak bez lampy to próbowałbym zapewnić sobie w
    miarę mocne oświetlenie. Jak zdjęcia nie muszą być super- hiper to pewnie
    kilka lamp odpowiednio rozmieszczonych tak żeby dawały mało cienia. Wazne
    pewnie bedzie tez ustawienie balansu bieli odpowiedniego do warunków.

  • 4. Data: 2009-05-22 07:38:50
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    conik <c...@i...pl> napisał(a):

    > okresl budzet to sie znajdzie jakies rozwiazanie
    > bo mozna to zrobic i za 10 zl (w sensie planu do zdjec) i za 1000

    Pewnie jak najmniej, ale bez przesady - chcę mieć przyzwoite zdjęcia, żeby jak
    najmniej siedzieć nad nimi przy kompie. Pewnie z 500 zł mogłabym zainwestować.
    Zupełnie się nie orientuję w kwestiach sprzętowych.

    Asf

  • 5. Data: 2009-05-22 07:44:20
    Od: conik <c...@i...pl>

    zrob sobie cos na ksztalt bezcieniowego namiotu z tektury i kalki
    pudelko wielkosci mysle ok 30x30x30powinno wystarczyc
    wycinasz scianki zostawiajac po pare cm przy krawedzi a dziury zaklejasz
    dwoma warstwami kalki technicznej
    podloze na ktorym bedziesz fotografowac blyskotki mozesz zrobic z
    kawalka pplexi albo szkla polozonego na bialy brystol
    oczywiscie nalezy pamietac o zostawieniu dziury na obiektyw w calej
    konstrukcji;)
    do tego statyw i sio na zewnatrz robic zdjecia

    a jak masz kase to kupujesz takiego bezcieniowego klock i lampy;)

  • 6. Data: 2009-05-22 07:45:56
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    Ja też ekspertem nie jestem ale biżuteria raczej się nie rusza. Kup statyw
    (ekspozycja może być długa) i poprawnie ustaw balans bieli.
    Jeżeli to sklep to wystawa będzie dobrze oświetlona (nie chodzi mi o moc ale
    jakość światła). Bez trudu znajdziesz sobie odpowiednie miejsce. W
    najgorszym przypadku od okna też pięknie świeci, weź jeszcze białe
    prześcieradło (wyprasuj :)) i tyle.

    Pzdr, MW

  • 7. Data: 2009-05-22 07:46:06
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Agent <w...@o...ue> napisał(a):

> [...]
    > kilka lamp odpowiednio rozmieszczonych tak żeby dawały mało cienia. Wazne
    > pewnie bedzie tez ustawienie balansu bieli odpowiedniego do warunków.

    No właśnie w tym problem. Potrzebuję oświetlenia innego niż lampa błyskowa.
    Udawało mi się zrobić z lampą błyskową zdjęcia przedmiotów niebłyszczących i
    nieco większych (można się wtedy trochę odsunąć od obiektu - zdjęcie nie jest
    oświetleniowo artystyczne ale od biedy może być), ale biżuteria w ten sposób
    nie wyjdzie.

    Asf

  • 8. Data: 2009-05-22 07:55:36
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    conik <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > do tego statyw i sio na zewnatrz robic zdjecia
    >

    > a jak masz kase to kupujesz takiego bezcieniowego klock i lampy;)

    Ból polega na tym, że mam do dyspozycji zaplecze _bez_okna_.
    Nie mogę robić przy oknie bo malutki sklep i mnóstwo klientów, ani na ulicy -
    ruchliwa ulica w centrum, wąski chodnik.

    Jakbym mogła to robić przy świetle dziennym to nawet bym nie pisała tej
    wiadomości, chociaż dziękuję za instrukcję wykonania pudełka i inne rady,
    zapewne się przydadzą.

    Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy do przychodzenie tam bladym świtem,
    kiedy sklep jest jeszcze zamknięty.

    Asf

  • 9. Data: 2009-05-22 07:56:43
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    a...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > oświetleniowo artystyczne ale od biedy może być), ale biżuteria w ten sposób

    A dwie lampy z dyfuzorami? :)

  • 10. Data: 2009-05-22 08:03:03
    Od: conik <c...@i...pl>

    a...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
    > zapewne się przydadzą.
    >
    > Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy do przychodzenie tam bladym świtem,

    jesli tak kup ze to najtansza wersja kupic ze 3 100 watowe lampu w
    castoramie i uwazac na balans bieli oraz temperature otoczenia;) bo po 4
    minutach sie ugotujesz
    pudelko jak wyzej

    wersja drozsza zarowki blyskowe

    wersja najdrozsza normalne lampy studyjne z softboxami 60x60 jesli to
    male pomieszczenie