  • 181. Data: 2017-11-02 16:40:19
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > I to by miało sens, bo jakiekolwiek sankcje typu podwójna opłata,
    > kary za spóźnienie z przeglądem, będą skutkować tylko tym, że ludzie
    > zaczną kombinować, Polak potrafi. A że mandat za brak przeglądu
    > to 50 zeta, więc będą po prostu omijać stacje diagnostyczne w jeszcze
    > większej skali, niż to się dzieje teraz.

    Mandat 50 zł to najmniejsze, co może się stać. Gorzej jak ubezpieczyciel
    się wypnie.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 182. Data: 2017-11-02 17:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Dziwię się.

    To ja sie dziwie ze ty sie dziwisz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 185. Data: 2017-11-02 17:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > biznesie, że czasami prosta logika idzie na bok. Np. sprzedawcy
    > ubezpieczeń dostają prowizję od sprzedanej polisy, nie ważne ile TU
    > na tym straci, ważne żeby sprzedawać. Albo kombinują, że warto
    > obniżyć ceny, żeby ściągnąć do siebie klientów, pozyskać ich dane,
    > profile itp. i liczą na to, że wcisną klientom w pakiecie jeszcze
    > inne ubezpieczenia lub same dane mają wartość, a nieobniżenie cen i
    > nieprzyciągnięcie klientów oznaczałoby wypadnięcie z rynku. Nadzór
    > prześwietlił sprawę i pogroził paluszkiem, że tak nie można.

    ...i kazał podniesc ceny...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 183. Data: 2017-11-02 17:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Owszem pracuje, ale rzadko kiedy w normalnym ruchu przejeżdżasz
    > przez taką ewidentną belkę - zazwyczaj jest jakaś niesymetryczność
    > ale nie takiego rzędu. Nie zastanawiałem się nigdy
    > ile razy trzeba tak najechać, żeby odczuć efekt.
    > Zakładam, że mieści się to w normalnym zużyciu.
    > Tak jak zapewne zmieściło by się rozpędzanie na jedynce do 70km/h
    > ale jakoś nikt tego robi. A już na pewno rzadziej to widać niż
    > najeżdżanie bokiem na próg :-).

    W sumie nigdy sie nad tym nie zastanawiałem, czesto przejezdzam tak
    bokiem bo wtedy komfort przejechania przez próg jest wiekszy a przy busie
    to ma podwójne znaczenie.
    Wazniejsze jest ze staram sie przejezdzac wolno.
    Chyba z tym zuzyciem nie jest tak zle bo autka maja po 400 tysiecy,
    swoznie wymieniane, koncówki drazków tez sie zdazało ale łaczniki
    stabilizatorów nie. Mało tego - w jednym aucie mocowanie łacznika mam w
    takim stanie ze wyglada jakby miał się zaraz rozleciec - i tak wyglada od
    250kkm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 184. Data: 2017-11-02 17:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Gdybym miał mrugać każdemu, kto mnie razi, to musiałbym mrugać do
    > chwilę. Zdarzyło mi się, że ktoś jechał za mną i napie----ł mi po
    > lusterkach, a potem na czerwonym świetle zjechał na pas obok i
    > stanął obok mnie. Wtedy opuściłem szybę i uprzejmie chciałem zwrócić
    > uwagę. W reakcji jest pełne zdziwienie, "ale o co chodzi?". To w
    > najlepszym wypadku. Więc to jest dla mnie dowód, że musi być
    > kontrola z zewnątrz, bo nie ma co liczyć, że dobrego serca wszyscy
    > zaczną dbać o to, czy aby kogoś nie rażą.

    Kazdemu sie nie da bo przewaznie jada jeden za drugim.
    Kotrola z zewnatrz - pełna zgoda - po to własnie jest np. policja ktora
    powinna takich delikwentów wyłapywac i zwracac uwage.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 186. Data: 2017-11-02 17:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > mu się, że sprawne, bo wcześniej jak nacisnął pedał, to hamowało. A
    > może wiedział w jakim stanie są przewody hamulcowe? Pewnie dobrze
    > wiedział, bo oglądał auto od spodu i wiedział, że nie są sparciałe,
    > ani skorodowane, ani nic nie kapie, ani tu, ani tam. Wiedział też,
    > że oleju nie gubi i śliskich plam na jezdni za sobą nie zostawia. Bo
    > oglądał auto osobiście na podnośniku. Więc uznał, że do SKP nie ma
    > sensu jechać. W ogóle obowiązkowe wizyty w SKP powinny być
    > zniesione, bo to zamach na wolność osobistom i demokracje.

    Szkoda ze nie skupiłes sie na poprawieniu czesci w której na podstawie
    gdyban wyciagałes wnioski. Pochopne wnioski oczywiscie bo jakies inne
    mozna wyciagnac z danych typu "chyba", "wydaje mi sie" oraz "ja ze
    szwagrem"...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 187. Data: 2017-11-02 17:19:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.11.2017 o 15:40, Adam Wysocki pisze:

    > Mandat 50 zł to najmniejsze, co może się stać. Gorzej jak ubezpieczyciel
    > się wypnie.

    przy OC nie ma prawa, chyba że udowodni że auto było niesprawne - ale to
    może też zrobić w aucie z aktualnym przeglądem

    w jednym aucie nie robiłem przeglądu z premedytacją - okazało się że
    miejsca na pieczątki nie ma (a zauważyłem to pół roku po terminie, więc
    zaoszczędziłem 50zł ;) i trzeba by zmarnować dzień na wymianę dowodu +
    tablic (bo nie przerejestrowany jeszcze był na nowy adres) - bo koszt
    wymiany to nie głupie 160zł, a 160zł+dniówka pracy. Auto jeździło
    codziennie, w warsztacie było średnio co 2 miesiące i wymieniałem
    wszystko co wskazywało na przyszły problem - bo auto miało pracować na
    siebie, a nie miałem czasu sam do niego zerkać.

    Łukasz

  • 188. Data: 2017-11-02 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > szacować, że suma wypłaconych odszkodować będzie wyższa. Trzeba
    > zebrać więc tyle ze składek, żeby starczyło na wypłaty odszkodowań,
    > obsługę systemu i zysk. Nie tylko ty jeden masz pojazd, który jeździ
    > sporadycznie. Gdyby były OC na "dni, tygodnie", to by realnie
    > wyglądało tak, że liczba poruszających się po drogach aut bez
    > wykupionego OC była wyższa. Bo nie jeden by jechał "tylko krótki
    > odcinek", a OC by nie wykupił/a. Już widzę kobietę, która ma mało
    > używany samochód, więc nie płaci normalnego OC, tylko przed
    > wyjechaniem na miasto nagle wykupuje polisę...

    Moze bym zapłacił tyle samo, moze wiecej a moze mniej bo np. auto
    jezdziłoby tylko tydzien w roku.
    Z ta suma masz oczywiscie teoretycznie racje - tyle ze wtedy wiecej
    zapłaciliby ci co ubezpieczaliby na cały rok.
    A moze nie bo TU naliczałoby sobie wysokie koszty obsługi - kto wie.
    Nawet z ta suma to do konca nie wiadomo, bo jak widzisz gdyby nie nadzór
    to TU chetnie sprzedawałoby tansze polisy. Ale załatwili sobie zmowe
    cenowa poprzez nadzór finansowy i teraz trzeba płacic tak czy siak.

    Wiesz, ja sie nie upieram, ze to powinny byc ubezpieczenia ktore dawałaby
    mozliwosc kupowania na 3 dni, potem 5 dni postoju itp. Chociaz to tez
    dałoby sie zrobic.
    Ale to ze ktos remontuje sobie autko i powiedzmy robi to trzy lata i w
    tym czasie musi płacic OC to jest bzdura na resorach i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 189. Data: 2017-11-02 18:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > stawiać auto na ogrodzonej posesji i demontować komputer, to nie
    > jest sprawą pierwszorzędną, ani nawet drugorzędną. Zawsze się
    > znajdzie jakiś, któremu ciężko jest dogodzić. Oczywiście, jak mu
    > ktoś wjedzie i narobi szkód w zdrowiu i majątku, to będzie chciał
    > odszkodowania. Jak masz fantazję postawić swoje auto nowe-stare,
    > piękne-brzydkie, sprawne-niesprawne na swojej posesji, wymontować
    > komputer, otoczyć płotem i wyjechać za granicę, to masz takie prawo
    > i nikt ci nie zabrania. Trzeba liczyć się z kosztami. Jak mawiał

    Ok, to uszczelnijmy system w druga strone - ldaczego po kupnie samochodu
    polisa nie przedłuza sie automatycznie tylko wygasa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 190. Data: 2017-11-02 20:56:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-02 o 01:00, Maciek pisze:
    > Kupujesz przekonanie, że masz sprawne auto.

    A w rzeczywistości mam niesprawne?

    > A co takiego ma homologacja do prawidłowego ustawienia świateł?

    http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach
    -homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/