  • 171. Data: 2017-11-02 14:15:54
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.11.2017 o 12:42, Poldek pisze:
    > W ciągu ostatnich 55 lat utrzymywał się
    > trend wzrostowy, więc w przyszłym roku należy szacować, że suma
    > wypłaconych odszkodować będzie wyższa.

    być może

    Trzeba zebrać więc tyle ze
    > składek, żeby starczyło na wypłaty odszkodowań,

    tak

    >obsługę systemu i zysk
    lub też ktoś może powiedzieć 'macie podnieść składki bo mało
    zarabiacie', więc po co się przejmować kosztami, część pieniędzy się
    wyprowadzi tak że nikt nie zauważy, a jak będzie za mało to będziemy
    jęczeć żeby znowu robić podwyżkę- po co oszczędzać, niech oszczędza
    Kowalski, my mamy zarabiać, a koszty muszą być (celebryta za bańkę czy
    malowanie trawy za kolejną)

    Łukasz

  • 172. Data: 2017-11-02 14:16:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-30 o 18:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Jak walniesz, to wiele nie zmienia, chyba ze ubezpieczyciele jakims
    > cudem dadza rade regres wyprocesowac.
    >
    > No chyba, ze masz na mysli AC ... samochody warte AC raczej nie musza
    > omijac przegladow :-)

    Więc odpuśćmy tym, co nie są takie sprawne, żeby nie musiały omijać
    przeglądów. Zostawmy je w spokoju.

  • 173. Data: 2017-11-02 14:22:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-02 o 13:14, Poldek pisze:

    > Nie wiem, jak tobie, ale mi przy każdym przeglądzie samochodu w SKP
    > sprawdzają ustawienie przednich świateł. I zawsze wychodzi, że jest OK.
    > Ale ja mam taki głupi zwyczaj, że przed udaniem się do SKP oddaję
    > samochód na przegląd do ASO lub dobrego warsztatu, żeby mieć pewność, że
    > w SKP nie będzie niespodzianek.
    > Nie robię też samoróbek, typu ledy wstawione do reflektorów H7. Nie
    > kupuję też żarówek typu 150% więcej NAJT BREJKER MEGA LAJGHT.

    Anie razu nie sprawdzili mi ustawienia. Sprawdzają tylko czy świeci.

    Pozdrawiam

  • 174. Data: 2017-11-02 14:25:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-02 o 13:31, Poldek pisze:

    > Jeśli jedzie za mną facet, napier----a mi po lusterkach tak, że muszę
    > rękami zasłaniać, a wszystkie tablice nad drogą jarzą się jak oświetlone
    > długimi, to nie jest nadwrażliwość. Szczególnie, jeśli facet (albo to
    > była baba) skręca w boczną i nagle wszystko robi się normalnie. A nie
    > jechał/a na długich, tylko miał/a:

    Oślepianie przez lusterko wsteczne jest czymś normalnym jeśli siedzisz
    w osobówce. A skoro jak sam wiesz masz wrażliwy wzrok to nie zwalaj
    wszystkiego na zły stan techniczny innych.

    Pozdrawiam

  • 175. Data: 2017-11-02 14:30:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Anie razu nie sprawdzili mi ustawienia. Sprawdzają tylko czy świeci.

    Bo diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane i juz wie czy dobrze
    ustawione.

    J.

  • 176. Data: 2017-11-02 14:31:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 14:12:30 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Samochód składa się oprócz metalu z dużej ilości plastiku, lakieru,
    > chemikaliów, smarów, paliwa, kwasu, szkła. To wszystko jest straszny syf.
    Dlaczego więc będąc tak mocno ekologiczny kupiłeś kolejne auto?
    Stare zezłomowałeś na certyfikowanym złomowisku czy może odsprzedałeś jakiemuś typowi
    który będzie nim środowisko zatruwał?

  • 177. Data: 2017-11-02 15:02:43
    Od: p...@g...com

    --Bo diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane i juz wie czy dobrze ustawione.

    miedzy dobrze a zle jest duzy margines :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=wmRWf7FMdDc
    30% to troche duzo ale fakt jest ze jak rusza sie na wioske (poza Szczecin) to ilosc
    magikow rosnie

    PS w Niemczech nieprawidlowe ustawienie swiatel to brak TUV cale szczescie ze koles z
    Dekry mial dobry humor i poprawil na miejscu (po przycierce i naprawie w ASO Opla
    gamonie nie sprawdzili swiatel)

  • 178. Data: 2017-11-02 15:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-11-01 o 13:21, RadoslawF pisze:

> [...]
    >oświetlone długimi, to nie jest nadwrażliwość. Szczególnie, jeśli
    >facet (albo to była baba) skręca w boczną i nagle wszystko robi się

    Hm, te tablice to sa z folii odblaskowej i zazwyczaj widzis tam wlasne
    swiatla.
    Chyba, ze ten z tylu jedzie tak blisko, ze jego sa blizej twoich oczu
    niz twoje wlasne.

    >A nie jechał/a na długich, tylko miał/a:
    >a. przekrzywione jedno światło (najprawdopodobniej puknięte i o
    >puknięciu nie ustawione),

    Byc moze.
    Teraz jeszcze jedna mozliwosc jest - po wypadku wstawili mu "od
    Anglika"

    >lub
    >b. zamiast H7 wkręcone ledy lub NAJT BREJKER 150% POWER (świadczy o
    >tym często niebieska poświata),

    Te "najt brejker" powinny nadal byc H7 i swiecic w miare poprawnie ...
    o ile po zmianie sprawdzil/ustawil swiatla.

    LED w swiatlach mijania ... troche watpie - drogie to.

    >c. nowe auto z ledami lub zenonami, ale świeciły ostro i jasno, tylko
    >że blisko i nic nie było widać poza 50 metrów przed samochodem, więc
    >przy pomocy klucza imbusowego facet podkręcił i teraz świecą mu
    >pięknie i innym też pięknie prosto w oczy.

    Byc moze, bo zenony krotko ustawiane.

    No i maja automatyczne ustawianie, wiec kolejna rzecz, ktora moze sie
    popsuc.

    >Dochodzą jeszcze wariacje pośrednie, typu stare BMW z wstawionymi
    >zenonami, ale bez poziomowania, bo z poziomowaniem byłoby drogo itp.

    Dodaj jeszcze ze zle ustawione lub auto przeladowane z tylu.
    Ale glosniki 1000W sa IMO niezbyt ciezkie :-)

    J.

  • 179. Data: 2017-11-02 16:32:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Swiatla to akurat moglby ustawic w ramach obowiazkow ...

    Tam gdzie ja jeżdżę ustawia za chyba +10zł :)

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 180. Data: 2017-11-02 16:37:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Nie zastanawiałem się nigdy ile razy trzeba tak najechać, żeby odczuć
    > efekt.

    Rok codziennej jazdy przez 3km po progach - maglownica do regeneracji,
    drążki kierownicze do wymiany.