-
21. Data: 2013-10-16 18:47:56
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>
Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
news:l3m59b$ph0$1@mx1.internetia.pl...
> Prawie w każdych masz taką samą funkcjonalność, nie wiem czy ktoś
> sprzedaje DLR bez funkcji "samo-wygaszania" (tylko 2 przewody, zasilanie i
> masa). Jak padają - to padają same ledy, zwłaszcza w wersjach tańszych,
> gdzie ledy mają zbyt wysoki prąd ustawiony (by jasno świeciły, bo tego
> klient chce) i zbyt słabe chłodzenie (bo to kosztuje).
>
>
czyli jest jakaś szansa że "markowość" w tym przypadku zapewni jakąś jakość?
-
22. Data: 2013-10-16 20:40:51
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-10-16 11:43, j...@g...com pisze:
> ...o opinię.
> Przeczytałem w "Automobiliście" dość sensowną, pozytywną ocenę takich świateł
Philips - znalazłem na allegro, pierwsze z brzegu Philipsy:
>
> http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-philips-
4-led-dzienne-i3596963325.html
>
> mają sterownik wykrywający załączenie świateł pozycyjnych, który automatycznie
wyłącza wtedy dzienne i mają certyfikat dopuszczający ze znakiem e.
>
> Czy może ktoś coś dobrego o tym powiedzieć? Czy ten sterownik nie jest awaryjny.
>
> Jestem leniwy, nie chcę się bawić w robienie układów przekaźnikowych
przełączających światła. Chciałbym kupić coś gotowego, kompaktowego co zamontuję i
zapomnę a jakby co to będę miał gwarancję.
>
> Ktokolwiek widział, ktokolwiek coś wie?
>
> Jackare
> Bytom
>
Ja kupiłem te:
http://www.xenonowe.pl/produkt/18/led-2-swiatla-dzie
nne-led-5-x-1w-
Praktycznie to samo. Diody bodajże Samsunga.
Kilka lat bezawaryjnej pracy. Świecą mocno, po podwórku w nocy mogę
spokojnie jeździć tylko na nich. Widać je nawet w chorwackim słońcu w
południe. Sterownik ma dodatkowy przewód podpinany do świateł
pozycyjnych -> włączenie pozycyjnych (i dalej: mijania/drogowych)
wygasza światła dzienne.
Zamontowałem też takie w 2 innych autach, kilku znajomych ma też
podobne. Nikt nie zgłaszał żadnych problemów.
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
23. Data: 2013-10-16 21:21:34
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 16 Oct 2013 14:16:44 +0200, "Hinek" <h...@f...pl> wrote:
>Być może chce używać w dzień świateł do jazdy dziennej?
I potem będzie zapitalał we mgle, jak wczoraj spory odsetek baranów na
DK1, przy włączonych samych dziennych ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
24. Data: 2013-10-16 21:24:25
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 16 Oct 2013 15:31:50 +0200, BartekK <s...@d...org> wrote:
>Reklama dźwignią handlu, aby sprzedać chińskie DLR pakowane w pudełka
>philips za 4-5x wyższą cenę, niż takie same chińskie DLR w chińskim
>pudełku,
Tylko ten Philips działać bezawaryjnie latami. A niby te samo,
chińskie DLR potrafią paść w dwa tygodnie. Niby to samo, a jednak...
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
25. Data: 2013-10-16 21:25:49
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 16 Oct 2013 20:40:51 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>
>Ja kupiłem te:
>http://www.xenonowe.pl/produkt/18/led-2-swiatla-dzi
enne-led-5-x-1w-
Niewiele tańsze od Philipsa :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
26. Data: 2013-10-16 21:38:26
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 16 Oct 2013 21:21:34 +0200 osobnik zwany jerzu napisał:
> On Wed, 16 Oct 2013 14:16:44 +0200, "Hinek" <h...@f...pl> wrote:
>
>>Być może chce używać w dzień świateł do jazdy dziennej?
>
> I potem będzie zapitalał we mgle, jak wczoraj spory odsetek baranów na
> DK1, przy włączonych samych dziennych ;)
taaa, uwielbiam takich co jeżdżą na nich w deszczu. Ciemno i mokro ale
przecież jest 4 po ołudniu czyli dzień. to przecież nic innego nie zapali.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
27. Data: 2013-10-16 22:35:18
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2013-10-16 11:43, j...@g...com pisze:
> ...o opinię.
> Przeczytałem w "Automobiliście" dość sensowną, pozytywną ocenę takich świateł
Philips - znalazłem na allegro, pierwsze z brzegu Philipsy:
> http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-philips-
4-led-dzienne-i3596963325.html
..
> Ktokolwiek widział, ktokolwiek coś wie?
używam od ok. 2,5 roku, czyli ok.40 tys. km, znam też jeszcze jedną
osobę mającą takowe podobny czas. Bezproblemowe.
Co do sterownika tych lamp - widziałem gdzieś w sieci zdjęcia takiego
rozbebeszonego (wydłubanego z zalewy silikonowej) - żadnego high-techu,
na podzespołach do kupienia w przyzwoitym sklepie elektronicznym - diody
w lampach połączone szeregowo, przetwornica step-up ZTCP na MC34063.
--
Pozdr.
Michał
-
28. Data: 2013-10-16 22:36:30
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "jerzu" napisał:
>
> I potem będzie zapitalał we mgle, jak wczoraj spory odsetek baranów na
> DK1, przy włączonych samych dziennych ;)
>
I dlatego należy zakazać używania tych morderczych światełek!!!
Gdyby to zrobiono - ilość wypadków spadłaby co najmniej o 20%...
Coraz więcej aut ma te nieszczęsne "wynalazki" - przez co są niemal
całkowicie niewidoczne. Po paru latach wracamy do punktu wyjścia.
Światła mijania widać w słoneczny dzień z paru kilometrów a te dzienne
z kilometra ledwie widać. Przez tą głupotę giną rocznie setki ludzi.
Ustawodawca musi wreszcie oprzytomnieć!
--
Hinek
-
29. Data: 2013-10-16 22:37:34
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
W dniu 16 paź 2013 21:24, jerzu pisze:
> On Wed, 16 Oct 2013 15:31:50 +0200, BartekK <s...@d...org> wrote:
>
>> Reklama dźwignią handlu, aby sprzedać chińskie DLR pakowane w pudełka
>> philips za 4-5x wyższą cenę, niż takie same chińskie DLR w chińskim
>> pudełku,
>
> Tylko ten Philips działać bezawaryjnie latami. A niby te samo,
> chińskie DLR potrafią paść w dwa tygodnie. Niby to samo, a jednak...
A propos chińskich i markowych. Też mam podobny pogląd do Twojego,
ale... w przypadku moich DLR się nie sprawdził.
#1
Chciałem dokupić ładne i _porządne_ DLR-y do mojego auta. Wybrałem - ze
względu na rozmiar i kształt - DLR-y na LED-ach marki (bo nie produkcji)
Hella. Wywaliłem na nie 300 zeta siana. Nówki. I tak okazyjnie, bo
oficjalna cena w detalu to 350 zł. Wiem - chore pieniądze. Ale co tam,
zwróci się... :)
#2
Zamontowałem, sprawdziłem, działa. Montaż banalny. Podpięcie pod + i -.
Same wykrywają załączenie silnika. Możliwość podpięcia pod światła
mijania. Co tam, że instrukcja lekko odbiegała od tego, co trzymałem w
ręce - jakiś kabelek się nie zgadzał. Nie pamiętam, albo go nie było
albo był w innym kolorze. Luz. Co tam, że na końcu instrukcji wesoły
komunikat w stylu "w niektórych nowszych samochodach światła mogą nie
działać prawidłowo. Nie znamy przyczyny, ale pracujemy nad tym".
Dosłownie w tym guście tekst. Markowe Hella. Za ponad 300 zeta siana. Luz...
#3
Po paru tygodniach użytkowania skumałem, że coś jest nie tak. Kierowcy
mi mrugali, że niby nie mam świateł. Sprawdzałem. Faktycznie, raz nie
było, raz były. Dziwne. Po włączeniu silnika zawsze były.
#4
Co się okazało. Moja fura (wedle instrukcji "niektóra z nowszych") ma
jakiś taki "intelygentny" sterownik napięcia w instalacji i o ile po
włączeniu silnika zawsze podaje te ponad 13,8 V, to później może spaść
poniżej poziomu. Układ od DLR-ów rozumie to jako zgaszenie silnika, a ja
sobie jadę. Stąd efekt - po włączeniu silnika były, a po paru minutach
mogły zgasnąć, znowu się zapalić, zgasnąć itd.
#5
Myślałem, wywalę sterownik, zostawię same światła, dokupię normalny
sterownik (nie-automat), będzie git. Oczywiście nie. Sterownik mieści w
sobie jeszcze przetwornicę, która podaje na światła mniejsze napięcie.
Jakie? Nie dowiem się tego z instrukcji, ani ze świateł. Tajemnica
producenta. Może rozebrać sterownik i polukać? G...no. Zalaminowany,
zalany jakimś guanem, nierozbieralny. Bez dłuta i kilofa nie podchodź.
Wywaliłem - po uprzednim spaleniu świateł, bo się dowidziałem, że na
proste 12V nie chodzą.
#6
Kupiłem chińskie DLR-y za 60 zeta z przesyłką. Można by powiedzieć -
pierwsze lepsze z Allegro. Wizualnie identyczne co Hella. Świecą z taką
samą jasnością, przynajmniej taki jest mój odbiór. Nie mam uwag.
Sterownik normalny, na kabel podpinany pod stacyjkę. Wszystko działa.
Wszystkie diody się palą. Z taką samą intensywnością. Już ponad pół
roku. Ja jestem szczęśliwy.
--
.B:artek.
-
30. Data: 2013-10-16 23:18:48
Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2013-10-16 22:36, Hinek pisze:
> Użytkownik "jerzu" napisał:
>>
>> I potem będzie zapitalał we mgle, jak wczoraj spory odsetek baranów na
>> DK1, przy włączonych samych dziennych ;)
>>
> I dlatego należy zakazać używania tych morderczych światełek!!!
> Gdyby to zrobiono - ilość wypadków spadłaby co najmniej o 20%...
prowadzisz statystyki czy wrozysz z fusow?
> Coraz więcej aut ma te nieszczęsne "wynalazki" - przez co są niemal
> całkowicie niewidoczne. Po paru latach wracamy do punktu wyjścia.
> Światła mijania widać w słoneczny dzień z paru kilometrów a te dzienne
> z kilometra ledwie widać. Przez tą głupotę giną rocznie setki ludzi.
> Ustawodawca musi wreszcie oprzytomnieć!
>
dobre swiatla do jazdy dziennej widac nie gorzej albo i lepiej od
swiatel mijania (nie dasz rady patrzec na nie bezposrednio - powiedzmy z
2m stojąc naprzeciwko auta).
Masz pewnie na mysli jakies ledowe listwy instalowane przez czesc
uzytkownikow, ktore rzeczywiscie w swietle dzienym ledwie widac jako
punkciki.
Wiec ustawodawca nie ma tu nic do gadania - od tego sa kontrole
techniczne samochodow (przeciez ci ludzie nie demontuja tych swiatelek
jadac na przeglad techniczny).
A odnosnie uzywania swiatel do jazdy dziennej w czasie ogranicznonej
widocznosci - czesc wspolczesnych aut ma czujniki oswietlenia i samemu
przelacza pomiedzy swiatlami do jazdy dziennej a mijania (np. o zmroku,
podczas deszczu czy wjazd do tunelu, etc).
U mnie ta funkcja dziala b.dobrze.
Jesli auto nie ma takiej funkcjonalnosci, to uzytkownik sam powinien o
to zadbac - podobnie jak to by wlaczyc jakiekolwiek swiatla przed jazda.