-
21. Data: 2013-01-07 01:53:13
Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 00:21:14 UTC+1 użytkownik v...@i...pl
napisał:
> W dniu 2013-01-06 22:02, k...@g...com pisze:
>
> > W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 21:49:49 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
>
> >> PeJot napisaďż˝(a):
>
> >>
>
> >>> W dniu 2013-01-06 14:29, k...@g...com pisze:
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>>> A nie pro�ciej zainstalowa� kawa�ek filcu zeby dotyka�
>
> >>
>
> >>>> �a�cucha i nas�czy� ten filc olejem. Krzywki w aparatach
>
> >>
>
> >>>> zap�onowych w samochodach by�y tak smarowane.
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Zbyt du�e ryzyko. No i raczej filc m�g�by tego nie prze�y�. :)
>
> >>
>
> >
>
> > Możesz uściślić ryzyko czego? Wiadomo że w takich warunkach filc nie byłby
wieczny. Jak nie filc to strzykawka z cienką igłą. Oczywiście strzykawka bez tłoczka.
Wyregulowane tak że co jakiś dobrany eksperymentalnie czas odpada od igły jedna
kropla. Będzie upadała w sposób przypadkowy i w efekcie cały łańcuch będzie
smarowany.
>
> >
>
>
>
> Moze w motorowerach, w motocyklach lancuch ma taka predkosc, ze kropla
>
> zostanie rozchlapana zanim nasmaruje >2 ogniw. No chyba, ze ktos kupuje
>
> motocykl, by jezdzic jak emeryt - to wtedy i filc da rade ;)
>
>
>
> --
>
> venioo
bardziej mi o ryzyko idzie. jak byś chciał jedną kroplą oleju nasmarować od razu cały
łańcuch to informuję i objaśniam że raczej się nie da. Ale dwa ogniwa bez problemu.
za chwile dwa inne itd. Fakt że jedne będą lepiej nasmarowane w takim systemie od
innych. Ale jest duże prawdopodobieństwo że po kilkuset kilometrach nasmarowane będą
wszystkie jednakowo. Umieszczona w poprawnym miejscu igła spowoduje że do
nasmarowania wykorzystana będzie siła odśrodkowa. Lepsze takie smarowanie od
pomazania łańcucha z zewnątrz. Pomażesz przejedziesz jak emeryt i wszystko
rozchlapane. No i przy smarowaniu kropelkami podstawka niepotrzebna. W motorze to za
dużo miejsca nie ma żeby dodatkowe żelastwo wozić. Strzykawka malutka. Ze sto razy
mniejsza od ceowników jakie pytający kupił. Bo to nie strzykawka dla krów wielkości
małej tawotnicy tylko taka ze 2cm3. Ryzyko smarowania filcem mnie interesuje.
-
22. Data: 2013-01-07 14:54:58
Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
PeJot <P...@m...pl> wrote:
> Trochę dziwne że w motocyklach nic podobnego nie wymyślono, poza
> kieszonkowymi opakowaniami specyfików do smarowania na postoju.
Wymyślono, chociażby scottoiler.
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
23. Data: 2013-01-07 14:59:41
Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
k...@g...com wrote:
> Lepsze takie smarowanie od pomazania łańcucha z zewnątrz. Pomażesz
> przejedziesz jak emeryt i wszystko rozchlapane.
Te spraye mają taką konsystencję, że o ile nie jeździsz w deszczu, to
starczają na dobre kilkaset kilometrów.
> W motorze to za dużo miejsca nie ma żeby dodatkowe żelastwo wozić.
Plecak :)
> Ryzyko smarowania filcem mnie interesuje.
Przy takim momencie i mocy, przenoszonych przez łańcuch (156 Nm, 200 KM),
i przy osiąganych przez ten motocykl prędkościach, nie ryzykowałbym
montowania czegokolwiek w okolicy przeniesienia napędu.
--
Gof
http://www.chmurka.net/
-
24. Data: 2013-01-07 15:01:01
Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
v...@i...pl <v...@i...pl> wrote:
> Bede strzelal patrzac na prezentacje - do wymiany kola tylnego?
Do smarowania łańcucha. Są motocykle z centralną stopką, stawiasz moto na
centralną stopkę, tylne koło się podnosi i możesz smarować nawet na biegu.
Inne nie mają tej stopki i trzeba kombinować...
--
Gof
http://www.chmurka.net/