  • 1. Data: 2012-12-23 22:18:35
    Temat: Zrob to sam
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Nazwisko warte zapamietania: Matthias Wandel
    Taki niemiecki Adam Slodowy

    Czegoz on z drewna nie zrobil
    http://www.youtube.com/watch?v=He04Wzaur_k
    http://www.youtube.com/watch?v=vtm4u583YOQ
    http://www.youtube.com/watch?v=JN-tFBxUwP4

    Aczkolwiek mnie bardziej to pociaga:
    http://www.youtube.com/watch?v=0frbhO-k2BU

    J.

  • 2. Data: 2012-12-23 23:33:43
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Aczkolwiek mnie bardziej to pociaga:
    > http://www.youtube.com/watch?v=0frbhO-k2BU

    Ok, fajnie, tylko nie naśladuj proszę, to bardzo kiepska konstrukcja jest.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-12-27 16:53:11
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-12-23 23:33, Irek N. pisze:

    > Ok, fajnie, tylko nie naśladuj proszę, to bardzo kiepska konstrukcja jest.

    Tym bardziej, ze tutaj pracuje "na sucho", pod obciazeniem kiepsko ja widze.

    --
    venioo

  • 4. Data: 2012-12-28 16:16:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 27 December 2012 16:53:11 UTC+1, v...@i...pl wrote:
    > Tym bardziej, ze tutaj pracuje "na sucho", pod obciazeniem kiepsko ja widze.

    Jak będzie frezować śnieg, to nie widzę problemu.
    Konrad

  • 5. Data: 2012-12-29 12:52:49
    Od: c...@p...onet.pl

    On Sunday, December 23, 2012 10:18:35 PM UTC+1, J.F. wrote:
    > Nazwisko warte zapamietania: Matthias Wandel
    >
    > Taki niemiecki Adam Slodowy

    Takich speców było więcej w historii.

    Zabawki do zrobienia w domu. Podręcznik z 1915 roku:
    http://archive.org/stream/toymakingathomeh00adamiala
    #page/n0/mode/2up

    Podręcznik budowy latawców z 1912 roku:
    http://archive.org/stream/kitecraftkitetou00mill#pag
    e/8/mode/2up

    Jak zrobić papierowe meble.
    Big brother :)
    http://archive.org/stream/whenmotherletsus00rich#pag
    e/48/mode/2up

    Tu książka z cyklu zrób sam z 1922 roku
    http://archive.org/stream/toycraft00baxt#page/8/mode
    /2up

    Katalog automatycznych zabawek, książka z 1882 roku.
    Mozna przy okazji zobaczyć jakie wtedy były niepoprawne politycznie stereotypy
    :)
    http://archive.org/stream/automatictoywork00auto#pag
    e/12/mode/2up
    http://archive.org/stream/automatictoywork00auto#pag
    e/6/mode/2up

    Książka z 19-tego wieku.
    Ciekawy jest rozdział o mechanicznych łamigłówkach.
    http://archive.org/stream/boysowntoymaker00land#page
    /n153/mode/2up
    Opis pułapek na ptaki sugeruje, że to było wtedy normalne zajęcie dla dzieci.

    WM

  • 6. Data: 2013-01-06 01:47:23
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 22:18:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Nazwisko warte zapamietania: Matthias Wandel

> [...]

    Sporo zabawek nie do zrobienia. drewniane szpulki od nici wyszły.

  • 7. Data: 2013-01-13 22:48:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Jak będzie frezować śnieg, to nie widzę problemu.

    Na reklamy w spienionym PVC obleci. Ani dokładności nie trzeba wielkiej
    (przecież to urządzenie się będzie odkształcało w zależności od pogody -
    jeśli już z drewna to z gotowanej w oleju dębiny bym to raczej robił),
    ani siły strasznie wielkie nie będą. Ot, sztuka dla sztuki, żeby pokazać
    że z drewna się da. A jakbym potrzebował naprawdę dokładną maszynę to
    zamiast drewna użył bym granitu - najlepiej czarnego norweskiego,
    najstabilniejszy ponoć jest (żółty chiński to już nie to).

    --
    Darek