eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 11. Data: 2013-01-06 11:36:47
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: k...@g...com

    rerwy. Po rumuńsku piszesz czy wymyśliłeś nowe słowo?


  • 12. Data: 2013-01-06 13:23:37
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    v...@i...pl napisał(a):
    > W dniu 2013-01-05 22:45, k...@g...com pisze:
    >
    >> A tak przy okazji. Do
    >> czego służy taka podstawka?
    >>
    >
    > Bede strzelal patrzac na prezentacje - do wymiany kola tylnego?
    >
    Nie. :)
    Zauważ, że jedna z wersji opiera się na nakrętce osi tylnego koła.
    Poręczność tego ustrojstwa polega na tym, że wozimy je ze sobą i
    korzystamy co kilkaset kilometrów podczas smarowania łańcucha.
    To znaczy, ci łańcuchem gonieni muszą coś takiego wozić. Jak ktoś ma
    "aberkardanbetrieb" to nie musi sobie głowy zawracać pierdołami ;)
    --
    zbigi


  • 13. Data: 2013-01-06 13:27:38
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-01-06 13:23, zbigi pisze:
    > v...@i...pl napisał(a):
    >> W dniu 2013-01-05 22:45, k...@g...com pisze:
    >>
    >>> A tak przy okazji. Do czego służy taka podstawka?
    >>>
    >>
    >> Bede strzelal patrzac na prezentacje - do wymiany kola tylnego?
    >>
    > Nie. :)
    > Zauważ, że jedna z wersji opiera się na nakrętce osi tylnego koła.
    > Poręczność tego ustrojstwa polega na tym, że wozimy je ze sobą i
    > korzystamy co kilkaset kilometrów podczas smarowania łańcucha.
    > To znaczy, ci łańcuchem gonieni muszą coś takiego wozić. Jak ktoś ma
    > "aberkardanbetrieb" to nie musi sobie głowy zawracać pierdołami ;)

    Aaa, no i wszystko jasne ;)

    --
    venioo


  • 14. Data: 2013-01-06 14:29:04
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 13:27:38 UTC+1 użytkownik v...@i...pl
    napisał:
    > W dniu 2013-01-06 13:23, zbigi pisze:
    >
    > > v...@i...pl napisał(a):
    >
    > >> W dniu 2013-01-05 22:45, k...@g...com pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>> A tak przy okazji. Do czego służy taka podstawka?
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >> Bede strzelal patrzac na prezentacje - do wymiany kola tylnego?
    >
    > >>
    >
    > > Nie. :)
    >
    > > Zauważ, że jedna z wersji opiera się na nakrętce osi tylnego koła.
    >
    > > Poręczność tego ustrojstwa polega na tym, że wozimy je ze sobą i
    >
    > > korzystamy co kilkaset kilometrów podczas smarowania łańcucha.
    >
    > > To znaczy, ci łańcuchem gonieni muszą coś takiego wozić. Jak ktoś ma
    >
    > > "aberkardanbetrieb" to nie musi sobie głowy zawracać pierdołami ;)
    >
    >
    >
    > Aaa, no i wszystko jasne ;)
    >
    >
    >
    > --
    >
    > venioo

    A nie prościej zainstalować kawałek filcu zeby dotykał
    łańcucha i nasączyć ten filc olejem. Krzywki w aparatach
    zapłonowych w samochodach były tak smarowane. Przy regulacji
    przerwy styków zapuszczało się w filc oleju z miarki i wystarczało
    do następnej regulacji. Tak smarowana krzywka miała trwałość
    większą niż inne elementy w aparacie zapłonowym.


  • 15. Data: 2013-01-06 14:41:45
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik <k...@g...com>
    > A nie prościej zainstalować kawałek filcu zeby dotykał
    > łańcucha i nasączyć ten filc olejem.

    Może te lepsze/droższe mają.
    Jak w pile łańcuchowej.

    Robert


  • 16. Data: 2013-01-06 14:48:47
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 14:41:45 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com>
    >
    > > A nie prościej zainstalować kawałek filcu zeby dotykał
    >
    > > łańcucha i nasączyć ten filc olejem.
    >
    >
    >
    > Może te lepsze/droższe mają.
    >
    > Jak w pile łańcuchowej.
    >
    >
    >
    > Robert

    Widzisz jakiś problem żeby w tańszym samemu coś takiego zrobić? Ryzyko uszkodzenia
    jak łańcuch filc wciągnie zerowe. Przemieli go jeśli od razu nie wyrzuci. Ciągłe
    smarowanie lepsze jest od okresowego. No i podstawka nie potrzebna. Ręce czyste.


  • 17. Data: 2013-01-06 16:12:37
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-06 14:29, k...@g...com pisze:

    > A nie prościej zainstalować kawałek filcu zeby dotykał
    > łańcucha i nasączyć ten filc olejem. Krzywki w aparatach
    > zapłonowych w samochodach były tak smarowane.
    /.../

    Często na zawodach MTB często obserwuje się różne patenty na smarowanie
    łańcucha "w locie", np. przyczepiona do ramy strzykawka z olejem, z
    krótkim wężykiem wycelowana wprost na łańcuch. Użytkownik dozuje olej
    ręcznie w miarę potrzeb. Piły motorowe mają ciągłe podawanie oleju na
    łańcuch. Trochę dziwne że w motocyklach nic podobnego nie wymyślono,
    poza kieszonkowymi opakowaniami specyfików do smarowania na postoju.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 18. Data: 2013-01-06 21:49:49
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    PeJot napisał(a):
    > W dniu 2013-01-06 14:29, k...@g...com pisze:
    >
    >> A nie prościej zainstalować kawałek filcu zeby dotykał
    >> łańcucha i nasączyć ten filc olejem. Krzywki w aparatach
    >> zapłonowych w samochodach były tak smarowane.
    >

    Zbyt duże ryzyko. No i raczej filc mógłby tego nie przeżyć. :)

    > /.../
    > Często na zawodach MTB często obserwuje się różne patenty na smarowanie
    > łańcucha "w locie", np. przyczepiona do ramy strzykawka z olejem, z
    > krótkim wężykiem wycelowana wprost na łańcuch. Użytkownik dozuje olej
    > ręcznie w miarę potrzeb. Piły motorowe mają ciągłe podawanie oleju na
    > łańcuch. Trochę dziwne że w motocyklach nic podobnego nie wymyślono,
    > poza kieszonkowymi opakowaniami specyfików do smarowania na postoju.
    >
    Wymyślono, wymyślono :)
    http://www.scottoiler.com.pl/
    Oraz mnósto domowych samoróbek...
    --
    zbigi


  • 19. Data: 2013-01-06 22:02:10
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 21:49:49 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    > PeJot napisaďż˝(a):
    >
    > > W dniu 2013-01-06 14:29, k...@g...com pisze:
    >
    > >
    >
    > >> A nie pro�ciej zainstalowa� kawa�ek filcu zeby dotyka�
    >
    > >> �a�cucha i nas�czy� ten filc olejem. Krzywki w aparatach
    >
    > >> zap�onowych w samochodach by�y tak smarowane.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Zbyt du�e ryzyko. No i raczej filc m�g�by tego nie prze�y�. :)
    >

    Możesz uściślić ryzyko czego? Wiadomo że w takich warunkach filc nie byłby wieczny.
    Jak nie filc to strzykawka z cienką igłą. Oczywiście strzykawka bez tłoczka.
    Wyregulowane tak że co jakiś dobrany eksperymentalnie czas odpada od igły jedna
    kropla. Będzie upadała w sposób przypadkowy i w efekcie cały łańcuch będzie
    smarowany.


  • 20. Data: 2013-01-07 00:21:14
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-01-06 22:02, k...@g...com pisze:
    > W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 21:49:49 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    >> PeJot napisaďż˝(a):
    >>
    >>> W dniu 2013-01-06 14:29, k...@g...com pisze:
    >>
    >>>
    >>
    >>>> A nie pro�ciej zainstalowa� kawa�ek filcu zeby dotyka�
    >>
    >>>> �a�cucha i nas�czy� ten filc olejem. Krzywki w aparatach
    >>
    >>>> zap�onowych w samochodach by�y tak smarowane.
    >>
    >>>
    >>
    >>
    >>
    >> Zbyt du�e ryzyko. No i raczej filc m�g�by tego nie prze�y�. :)
    >>
    >
    > Możesz uściślić ryzyko czego? Wiadomo że w takich warunkach filc nie byłby wieczny.
    Jak nie filc to strzykawka z cienką igłą. Oczywiście strzykawka bez tłoczka.
    Wyregulowane tak że co jakiś dobrany eksperymentalnie czas odpada od igły jedna
    kropla. Będzie upadała w sposób przypadkowy i w efekcie cały łańcuch będzie
    smarowany.
    >

    Moze w motorowerach, w motocyklach lancuch ma taka predkosc, ze kropla
    zostanie rozchlapana zanim nasmaruje >2 ogniw. No chyba, ze ktos kupuje
    motocykl, by jezdzic jak emeryt - to wtedy i filc da rade ;)

    --
    venioo

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: