  • 1. Data: 2012-12-29 17:27:46
    Temat: Zagadka
    Od: c...@p...onet.pl

    Czy ktoś wie do czego to urządzenie służy?
    http://img.gawkerassets.com/img/181iqxek4bmy6jpg/xla
    rge.jpg

    Tu pokaz pomysłowego zgaszenia ognia bez gaśnicy, lub sikawki
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=esxpEoDENsk

    WM

  • 2. Data: 2012-12-29 18:33:28
    Temat: Re: Zagadka
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > Czy ktoś wie do czego to urządzenie służy?
    > http://img.gawkerassets.com/img/181iqxek4bmy6jpg/xla
    rge.jpg

    eprouvette czyli tester siły prochu

  • 3. Data: 2012-12-29 19:11:08
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Tu pokaz pomysłowego zgaszenia ognia bez gaśnicy, lub sikawki
    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=esxpEoDENsk

    to działa. Ze dwa lata temu na Bełdanach znajomemu na łódce
    przycumowanej do brzegu skuter wodny zgasił w ten sposób papierosa,
    mocząc zresztą też ostatnią paczkę LS. Bardzo chwalebna technika walki z
    nieszczęściami, smutasami i ich nałogami, na WJM doprowadzona do perfekcji.

  • 4. Data: 2012-12-29 19:39:54
    Od: c...@p...onet.pl

    On Saturday, December 29, 2012 7:11:08 PM UTC+1, anhin wrote:

> [...]
    >
    > nieszczęściami, smutasami i ich nałogami, na WJM doprowadzona do perfekcji.

    Ten na filmie chlapie chyba strumieniem wody spod śruby?
    Podpływa, obraca się tyłem i dodaje gazu?

    WM

  • 5. Data: 2012-12-29 21:39:52
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Ten na filmie chlapie chyba strumieniem wody spod śruby?
    > Podpływa, obraca się tyłem i dodaje gazu?

    niee, to tak nie działa. Kluczowe jest zagarnięcie spłaszczonym
    fragmentem dna/burty jak największej masy wody i pchnięcie jej w
    pożądanym kierunku, co najłatwiej zrobić właśnie w przechyle na ostrym
    wirażu. Strumień wody ze śruby jest owszem, "szybki" ale niesie sporo
    energii przy niewielkiej masie, więc rozprasza się tuż za rufą. Dotyczy
    to nawet napędów strugowodnych, z których sika jak z hydrantu.

  • 6. Data: 2012-12-29 22:23:03
    Od: c...@p...onet.pl

    On Saturday, December 29, 2012 9:39:52 PM UTC+1, anhin wrote:

> [...]
    >
    > energii przy niewielkiej masie, więc rozprasza się tuż za rufą. Dotyczy
    >
    > to nawet napędów strugowodnych, z których sika jak z hydrantu.

    Patrzę na tego szaleńca i widzę, że czasem wystarczy małe przycięcie,
    dajace lekkie zarzucenie tyłem, aby uzyskać dobry efekt chlapnięcia:
    http://www.youtube.com/watch?v=YTn7k_1Vezk

    WM

  • 7. Data: 2012-12-30 11:05:36
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Patrzę na tego szaleńca i widzę, że czasem wystarczy małe przycięcie,
    > dajace lekkie zarzucenie tyłem, aby uzyskać dobry efekt chlapnięcia:
    > http://www.youtube.com/watch?v=YTn7k_1Vezk

    aha... cała rzecz w tym że 1. łódź nie ma hamulców 2. jest stale
    półzanurzona w gęstym środowisku. Po skręcie zmiana kursu następuje
    zawsze z opóźnieniem, to jakby odpowiednik "poślizgu kontrolowanego".
    Dlatego szybka łódź przez chwilę płynie bokiem, zagarniając burtą
    materiał na sporą falę. Im większa szybkość, tym mniej zagarniętej wody
    potrzeba aby wytworzona fala się załamała, tworząc grzywacz/fontannę.
    Dlatego ciężkie, głęboko zanurzone łodzie tworzą potężne, ale stosunkowo
    niskie fale, a lekkie ślizgówki i skutery potrafią efektownie chlapać
    stosunkowo niewielką ilością wody. Nie jestem motorowodniakiem -powyższe
    bierze się z teorii i obserwacji działalności takowych na WJM i Zegrzu,
    czasem bolesnych (destrukcyjna lewitacja gorącej zupy po przepłynięciu
    gigantycznej dresmotorówy w odległości kilkunastu metrów itp. przyjemności)