  • 1. Data: 2013-01-06 18:54:41
    Temat: Rura 1" gdzie
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Czy 250 mm rury konstrukcyjnej ze stali o przyzwoitej wytrzymałości, o
    średnicy zewnętrznej *1"*, bez szwu, to marzenie ściętej głowy, czy da
    się gdzieś zdobyć ? Może ktoś dysponuje jakimś odpadem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-01-06 23:09:45
    Temat: Re: Rura 1" gdzie
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 18:54:41 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    >
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    A co Ci szew przeszkadza i dlaczego musi być z lepszej gatunkowo stali. Moździerz
    kieszonkowy dla Palestyńczyków chcesz zrobić czy co?

  • 3. Data: 2013-01-07 00:15:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 6 January 2013 17:54:41 UTC, PeJot wrote:
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    Zmeń ten cytat.

    Taka rura nazywa się "precyzyjna" (tube) i służy do laboratoryjnych sieci dystrybucji
    gazów technicznych, tam gdzie używa się "compression fittings" (jak to po polsku?),
    spawanych obwodowo złączek np triclamp, w instalacjach próżniowych itd. Występuje
    wyłącznie w gatunkach nierdzewnych, jak się uprzesz to w stopach niklu też dasz radę
    znaleźć. http://www.ebay.co.uk/itm/25MM-OD-X-21MM-ID-316-STAI
    NLESS-STEEL-TUBE-X-500MM-/320450350887?pt=UK_BOI_Met
    alworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&h
    ash=item4a9c544f27
    Inny trop to rurki do wymienników ciepła, one też potrafią występować w średnicach
    milimetrowych, ale wtedy szukaj 25mm a nie 1in. Spodziewaj się raczej gatunków
    kotłowych, dobrze nadających się do rozwalcowania. Tu już nie liczyłbym na
    jakąkolwiek dostępność w ilościach mniejszych niż jeden pociąg, aczkolwiek jak
    pojedziesz do Indii i pośmigasz po fabrykach jako potencjalny klient, dostaniesz
    skrzynkę próbek o fantastycznych rozmiarach i w gatunkach których przez resztę życia
    nie zobaczysz.
    Konrad
    PS co majstrujesz tym razem?

  • 4. Data: 2013-01-07 07:40:07
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-07 00:15, Konrad Anikiel pisze:

    > Zmeń ten cytat.

    Jesteś drugi w ciągu ~10 lat któremu klasyka wadzi ;)

    > Taka rura nazywa się "precyzyjna" (tube)
    /.../

    Nieno, ja potrzebuję ćwierć metra, a nie wagon :]

    > PS co majstrujesz tym razem?

    Jak zwykle, czyli części rowerowe nie występujące w otoczeniu.

    http://www.sporti.pl/product-pol-13638-Reduktor-wspo
    rnika-kierownicy-Q-8-5D-25-4-28-6-stalowy.html

    Takie coś zwykle ma ok. 170 mm długości, a ja potrzebuję ok. 250 mm. Da
    się kupić coś podobnego, ale *parszywej* jakości, co się wygina od
    patrzenia na to.

    A oto dawca ćwierć metra rury 1":

    http://www.sporti.pl/product-pol-7447-Wspornik-siodl
    a-ZOOM-SP-65-srebrny.html

    Wolałbym co prawda stal, bo się wygodnie klei, ale duraluminium powyżej
    też się nada, no i otwór wewnętrzny jest stożkowy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2013-01-07 15:23:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 7 January 2013 06:40:07 UTC, PeJot wrote:

> [...]
    >

    > Wolałbym co prawda stal, bo się wygodnie klei, ale duraluminium powyżej
    >
    > też się nada, no i otwór wewnętrzny jest stożkowy.

    Klei się? Ciekawe kryterium doboru materiału :-)
    Nie wiem czemu się uparłeś na rurę bezszwową, bo spawaną znajdziesz prawie od ręki
    (chociaż raczej 25.0 mm niż 25.4 mm). Różnica w Twoim zastosowaniu będzie żadna.
    Konrad

  • 6. Data: 2013-01-07 15:36:16
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-07 15:23, Konrad Anikiel pisze:

    > Klei się? Ciekawe kryterium doboru materiału :-)

    A co w tym dziwnego - klejenie łożysk, tulejek i wałków jest znane od
    lat. Stal klei się łatwo i przy odpowiednim doborze spoiwa i szczeliny
    daje prawie niedemontowalne spoiny. Aluminium klei się także, ale już
    nie tak łatwo.

    > Nie wiem czemu się uparłeś na rurę bezszwową, bo spawaną znajdziesz prawie od ręki
    (chociaż raczej 25.0 mm niż 25.4 mm). Różnica w Twoim zastosowaniu będzie żadna.

    Przy 25.0 nie da się tego zmontować.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2013-01-07 16:02:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 7 January 2013 14:36:16 UTC, PeJot wrote:
> [...]
    > lat. Stal klei się łatwo i przy odpowiednim doborze spoiwa i szczeliny
    > daje prawie niedemontowalne spoiny. Aluminium klei się także, ale już

    Raczej się spodziewałem że wytrzymałość będzie ważniejsza.

    > Przy 25.0 nie da się tego zmontować.

    Mieszkam w UK, tutaj 25.4 występuje chyba nawet częściej niż 25.0. Pięć lat temu, jak
    mieszkałem w Polsce, 25.4 byłoby w niskostopowych gatunkach herezją. Teraz nie wiem.
    Konrad

    PS a gdybyś dotoczył buca i na ciasno go młotkiem (no dobra, prasą) wbił w rurę tak
    żeby przeszedł na drugą stronę, to by się nie dało tak roztłoczyć z 25.0 na 25.4 na
    takim kawałku? Gruba to ścianka ma być? Potrzebujesz czegoś w rodzaju HSLA, więc
    łatwo by nie było...

  • 8. Data: 2013-01-07 16:48:10
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-07 16:02, Konrad Anikiel pisze:

    > Mieszkam w UK, tutaj 25.4 występuje chyba nawet częściej niż 25.0.

    Zdaje się że to normalne :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2013-01-07 17:37:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PeJot wrote:

    > Przy 25.0 nie da się tego zmontować.

    Skoro już musisz mieć calową,
    (metrycznych prezycyjnych rurek stalowych bez liku
    na rynku) to sobie wytocz. Zakładam, ze wewnetrzna
    srednica bez istotnego znaczenia.

  • 10. Data: 2013-01-07 19:30:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 7 January 2013 16:37:02 UTC, cef wrote:

    > Skoro juďż˝ musisz mieďż˝ calowďż˝,
    >
    > (metrycznych prezycyjnych rurek stalowych bez liku
    >
    > na rynku) to sobie wytocz. Zak�adam, ze wewnetrzna
    >
    > srednica bez istotnego znaczenia.

    Dokładnie. Wziąć przewodową 3/4in (fi 26.9 mm) i na tokarce ją zjechać do tego 25.4
    mm.
    Konrad