  • 11. Data: 2009-01-29 15:21:17
    Temat: Re: Canon przesiadka z 450D (40D - 50D).
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    lukawar pisze:
    > a ja bym prosił o tę listę wad, namyślam się nad zakupem tego canonka, a i
    > innym przyda się opinia posiadacza. Dużo ludzi na forach psioczy na ten
    > model, ale jakoś nigdy nic konkretnego.

    Wg mnie, najważniejsza wada to wielkość, a raczej jej brak. Pomimo, że
    nie mam specjalnie wielkich dłoni, trzymam toto trzema palcami.
    Ergonomia tak małego aparatu jest bardzo słaba. Miniaturyzacja powinna
    mieć jakieś granice.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 12. Data: 2009-01-29 15:39:51
    Od: j...@a...at

    On 29 Jan., 16:17, "lukawar" <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    > innym przyda się opinia posiadacza. Dużo ludzi na forach psioczy na ten

    wiele konkretnych rzeczy i sa na to dowody , nie chce szukac mi sie
    linkow wiec uwierz na slowo

    1. b niestabilnie pracujacy AF - pomiary wykazuja , ze wiele
    obiektywow wskutek niedokladnej pracy osiaga zaledwie 30 - 60 %
    mozliwej rozdzielczosci . Af nie nastawia na ostrosc a trafia gdzies w
    okolice . Najczesciej do powiekszenia rzedu widokowki nieostrosc
    miesci sie w krazku rozproszenia , wiec wielu mniej wymagajacych nie
    zdaje sabie z niej sprawy. TO JEST WADA ZASADNICZA´I DYSKWALIFIKUJACA.
    2. bardzo glosna praca lustra i duze wstrzasy aparatu .NIeamortyzowane
    lustro powoduje koniecznosc stosowania krotszych czasow niz to na
    ogol robimy w innych aparatach .
    3. Zle zrownowazenie barw - b duza nadczulosc na kolor czerwony i
    pokrewne . Oceniam ,ze nadczulosc wynosi ok 2ev.
    Jesli bedziesz mila na zdjeciu jakies elementy w kolorze czerwonym
    beda mocna przepalone - objawia sie to rozmyciem obrazu w obrebie tego
    detalu ( np sfotografowanie czerwonych roz na tle zielonym jest
    praktycznie niemozliwe - tzn da sie wyzwolic spust ale kolor czerwony
    bedzie wyprany ze szczegolow i walorow tonalnych)
    4. Duza aberacja od soczewek matrycy - obiektywy starszej generacji
    nietelecentryczne i o krotszch ogniskowej daja bardzo slaby rysunek.

    i juz drobiazgi z ktorymi mozna sie jednak uporac :
    niezbyt uporzadkowany rozklad przyciskow z tylu aparatu , wymagajacy
    niezbyt wygodnego ruchu palca np z aparatem przylozonym do oczu.

    mnie podoba sie w tym aparacie jedynie wylacznik glowny - najlepszy ze
    wszystkich canonow - wygodniej dostepny i latwiejszy w obsludze od
    tego na tylnej sciance , albo w glownym pokretle jak to niektore
    canonki mialy.

    XXX

  • 13. Data: 2009-01-29 15:40:40
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.stronie>

> [...]
    > nie mam specjalnie wielkich dłoni, trzymam toto trzema palcami.
    > Ergonomia tak małego aparatu jest bardzo słaba. Miniaturyzacja powinna

    Po to sa aparaty z roznych polek by moc roznym osobo dogodzic.
    Widocznie ta polka jest nie dla ciebie. Dla mnie mala lekka dyskretna
    lustrzanka to ideal. 450D jest pod tym wzgledem OK, ale poprzednie
    modele byly fajniejsze bo delikatnie mniejsze. Olympusy sa pod tym
    wzgledem swietne. Lekki, malenki aparat, obiektyw mieszczacy sie w dloni
    a dajacy odpowiednik 300mm dla FF. I to wszystko ciagle przy matrycy
    wiekszej niz paznokiec (jak w kompaktach).
    Sam uzywam 40D i dla mnie jedyna jego wada to waga.

    A moja zasada glosi ze najlepszy aparat to nie ten ktory jest najlepszy,
    tylko ten ktory akurat MASZ przy sobie gdy jest najbardziej potrzebny.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 14. Data: 2009-01-29 15:59:27
    Od: j...@a...at

    On 29 Jan., 16:40, Waldemarrr <m...@n...mojej.stronie> wrote:

    > Po to sa aparaty z roznych polek by moc roznym osobo dogodzic.
    > Widocznie ta polka jest nie dla ciebie. Dla mnie mala lekka dyskretna
    > lustrzanka to ideal. 450D jest pod tym wzgledem OK,

    tak pod tym wzgledem jest o.k.. maly lekki
    ale z dyskrecja juz gorzej bo glosny i do tego nieostro pracujacy af.
    coz mi z malego aparatu , ktory nieostrzy ?

> [...]
    > wiekszej niz paznokiec (jak w kompaktach).
    > Sam uzywam 40D i dla mnie jedyna jego wada to waga.

    tak zgadzam sie z tym to jedyna chyba istotna wada.
    wlasciwie nie rozumiem dlaczego canon decydowal sie na ciezka
    elektronowa obudowe w tam modelu ?
    gdyby byla wersja B identyczna ale z tworzyw sztucznych jak np dawny
    canon 5 to pewne bym te wybral.

    XXX

  • 15. Data: 2009-01-29 16:28:20
    Od: "Patryk P. Nowak" <p...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Niewiele.
    > Zacznij od gripa.

    Najlepiej z bocznym paskiem.

    Pozdrawiam -

    P.

    Patryk P. Nowak
    "...You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
    e-mail: p...@w...pl http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~patrykp/
    Poglady wyglaszane przez autora nie zawsze sa zgodne z pogladami autora.

  • 16. Data: 2009-01-29 16:29:38
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Patryk P. Nowak napisał(a):

    > Najlepiej z bocznym paskiem.

    Nie lepiej z trzema paskami?

    wer

  • 17. Data: 2009-01-29 16:31:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > 1. b niestabilnie pracujacy AF - pomiary wykazuja , ze wiele
    > obiektywow wskutek niedokladnej pracy osiaga zaledwie 30 - 60 %
    > mozliwej rozdzielczosci .

    Skończ chłopie pieprzyć wprowadzając ludzi w błąd - ten sprzęt ma blisko
    100% trafialność, podobnie zresztą jak 400, 40 i 50D - i to do tego
    stopnia, że przestałem robić duble w studio. Albo ci się trafił zepsuty,
    albo nie potrafisz używać af.

    > 2. bardzo glosna praca lustra i duze wstrzasy aparatu .NIeamortyzowane
    > lustro powoduje koniecznosc stosowania krotszych czasow niz to na
    > ogol robimy w innych aparatach .

    Jest głośny jak dwucyfrowe modele, natomiast wstrząs to następna bzdura
    - jest standardowy.

    > 3. Zle zrownowazenie barw - b duza nadczulosc na kolor czerwony i
    > pokrewne . Oceniam ,ze nadczulosc wynosi ok 2ev.

    I znowu te same kretyństwa...

    > 4. Duza aberacja od soczewek matrycy - obiektywy starszej generacji
    > nietelecentryczne i o krotszch ogniskowej daja bardzo slaby rysunek.

    I to jest wina 450D :)
    Tak mają cyfrowe lustrzanki, a siła niedopasowania rośnie wraz z
    rozdzielczością - ale ty innej nie miałeś w ręku :)

    > i juz drobiazgi z ktorymi mozna sie jednak uporac :
    > niezbyt uporzadkowany rozklad przyciskow z tylu aparatu , wymagajacy
    > niezbyt wygodnego ruchu palca np z aparatem przylozonym do oczu.

    Ale już o własnym menu nie wspomniałeś?

> [...]
    > wszystkich canonow - wygodniej dostepny i latwiejszy w obsludze od
    > tego na tylnej sciance , albo w glownym pokretle jak to niektore

    Tylko że nie jest potrzebny - tego aparatu nie ma sensu wyłączać.

    Wisi mi to co tam ludzie kupują, ale jak widzę znanego grupowego chama
    kręcącego regularnie te same bzdury to muszę skomentować.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 18. Data: 2009-01-29 16:33:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Nie lepiej z trzema paskami?

    Ale trzymałeś kiedyś w ręce aparat z gripem i bocznym paskiem? To
    podstawowy sposób na wysoki uzysk zdjęć kotletowych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 19. Data: 2009-01-29 16:53:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ale trzymałeś kiedyś w ręce aparat z gripem i bocznym paskiem? To
    > podstawowy sposób na wysoki uzysk zdjęć kotletowych.

    A byłeś kiedyś na bazarze? Wszyscy mają spodnie z trzema paskami i
    buty też.

    wer

  • 20. Data: 2009-01-29 17:03:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > A byłeś kiedyś na bazarze? Wszyscy mają spodnie z trzema paskami i buty
    > też.

    A, to taki żarcik był...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/