  • 31. Data: 2009-01-31 09:37:32
    Temat: Re: Canon przesiadka z 450D (40D - 50D).
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    1. b niestabilnie pracujacy AF - pomiary wykazuja , ze wiele
    obiektywow wskutek niedokladnej pracy osiaga zaledwie 30 - 60 %
    mozliwej rozdzielczosci . Af nie nastawia na ostrosc a trafia gdzies w
    okolice . Najczesciej do powiekszenia rzedu widokowki nieostrosc
    miesci sie w krazku rozproszenia , wiec wielu mniej wymagajacych nie
    zdaje sabie z niej sprawy. TO JEST WADA ZASADNICZA´I DYSKWALIFIKUJACA.

    Szkła canona to zazwyczaj 100% celności, z Sigmą gorzej.

    2. bardzo glosna praca lustra i duze wstrzasy aparatu .NIeamortyzowane
    lustro powoduje koniecznosc stosowania krotszych czasow niz to na
    ogol robimy w innych aparatach .

    Dosy głośna praca i dzwięk byle jaki. Ale wstrząsów nie zauważyłem :)

    3. Zle zrownowazenie barw - b duza nadczulosc na kolor czerwony i
    pokrewne . Oceniam ,ze nadczulosc wynosi ok 2ev.
    Jesli bedziesz mila na zdjeciu jakies elementy w kolorze czerwonym
    beda mocna przepalone - objawia sie to rozmyciem obrazu w obrebie tego
    detalu ( np sfotografowanie czerwonych roz na tle zielonym jest
    praktycznie niemozliwe - tzn da sie wyzwolic spust ale kolor czerwony
    bedzie wyprany ze szczegolow i walorow tonalnych)

    Na słaby niebieski to można narzekac, ale czerwony jest IMHO w sam raz

    i juz drobiazgi z ktorymi mozna sie jednak uporac :
    niezbyt uporzadkowany rozklad przyciskow z tylu aparatu , wymagajacy
    niezbyt wygodnego ruchu palca np z aparatem przylozonym do oczu.

    Mam dokładnie odwrotne odczucia. Wg mnie poza brakiem drugiego kółka nie ma
    się do czego przyczepic

    Tomek

  • 32. Data: 2009-01-31 13:46:07
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 00:29:51 +0100, "Paweł B." napisał(a):

    > Na razie mam kit 18-55 IS, do tego Sigma 28-70 f/2.8-4, i 70-200 f/4 L.
    > W planach mam stałkkę 85 f/1.8 lub coś podobnego, albo jakiś zoom typu
    > 24-105.
    > Chciałbym focić koszykówkę. Zdaję sobie sprawę, że szkła mam marne,
    > dlatego "nadrabiam" ISO, np:

    Zamiast Sigmy i 70-200/4L do koszykówki wziąłbym 70-200/2.8L. Mam pierwszy
    i trzeci obiektyw (z 400D) i dziura pomiedzy 55 a 70 nie jest kłopotliwa a
    przy koszykówce pewnie 2.8 się bardzo przyda.

    --
    Kojer

  • 33. Data: 2009-01-31 17:33:23
    Od: j...@a...at

    On 31 Jan., 10:37, "Tomek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zdaje sabie z niej sprawy. TO JEST WADA ZASADNICZA´I DYSKWALIFIKUJACA.
    >
    > Szkła canona to zazwyczaj 100% celności, z Sigmą gorzej.

    ha ha ha - dobrze sie ssie informacje z palca ... byc moze ale nie z
    450 d
    problem nie w szkle a w systemie AF 450 d

    tutaj masz przykladowe wyniki pomiaru wyniku ostrzenia :

    http://www.colorfoto.de/Testbericht/Canon-EF-2_135-m
    m-L-USM_5121344.html

    ten slupek z prawej na wykresie pokazuje ze uzyskano najnizsza 50 % z
    mozliwej rozdzielczosci ( wynik i tak b dobry gdyz sa i z 25 % ).
    na tych stronach dogrzebiesz sie do wyniku pomiarow parudziesieciu
    obiektywow i jakosci ostrzenia z 450 d

    to sie pokrywa z moimi doswiadczeniami w 3 egzemplarzach 450d jakie
    mialem.
    wszystkie ostrzyly d.d.

    czy aparat dobrze ostrzy mozna sie samemu natychmiast przekonac.
    jesli w wyniku ostrzenia za pomoca software ostrosc obrazu znacznie
    sie poprawia tzn ze ostrosc optyczna nie jest wysoka. Dla zdjec w
    ktorych ostrosc jest nastawiona poprawnie software nie poprawia
    ostrosci , rosnie raczej tylko microkontrast , a jakosc obrazu raczej
    sie pogarsza ( tzw przeostrzenie).
    w 450 d musialem wszystko ostrzyc za pomoca software ( o negatywnej
    stronie takiego ostrzenia nie bede pisal ) . w innych jak np 50 d albo
    hybryda panasonika ostrzenie za pomoca sowftware w postprocesingu nic
    nie daje , gdyz zdjecia sa ostre.

> [...]
    > ogol robimy w innych aparatach .
    >
    > Dosy głośna praca i dzwięk byle jaki. Ale wstrząsów nie zauważyłem :)

    gdyz masz za malo doswiadczenia , glosna praca lustra jest skutkiem
    slabej amortyzacji , a dodatkowo mala masa aparatu powoduje iz
    wstrzasy od lustra przenosza sie na ostrosc - aby temu zapobiec
    nalezy skrocic czas naswietlania. Jest na ten temat sporo badan. NIe
    chce mi sie grzebac w sieci.

> [...]
    > bedzie wyprany ze szczegolow i walorow tonalnych)
    >
    > Na słaby niebieski to można narzekac, ale czerwony jest IMHO w sam raz

    jesli czerwony jest wsam raz a na niebieski narzekasz to sadze ze nie
    bardzo wiesz jak wyglada kolor czerwony. Cecha charakterystyczna
    kazdej matrycy jest wieksza wrazliwosc na kolor czerwony . kompensuje
    sie to dwukrotnie wieksza iloscia pixeli w kolorze zielonym w filtrze
    bayera. tutaj z rownowaga canon nie trafil idealnie - ja obserwowalem
    we wszystkich trzech egz . identyczna nadwrazliwosc na kolor czerwony.
    Jesli uwazasz ze tak nie jest to przeslij zdjecie . ot chocby czerwony
    kwiaty w jakims gazonie , na lace itp.

> [...]
    > niezbyt wygodnego ruchu palca np z aparatem przylozonym do oczu.
    >
    > Mam dokładnie odwrotne odczucia. Wg mnie poza brakiem drugiego kółka nie ma

    mozna sie przyzwyczaic , ale przyciski nie sa uporzadkowane , sa
    rozrzucone ,
    np aby wybrac z przylozonym do twarzy aparatem odpowiedni sensor AF
    nalezalo wykonac dosc odlegly i niewygodny ruch kciuka. jasne ze da
    sie to zrobic , ale nie jest to optymalne rozwiazanie.

    z tym ze generalnie do ergonomii 450d zastrzezen nie mialem .
    ostatecznie nie kupuje aparat ze wzgledu na ergonomie ale przede
    wszystki na jakosc zdjec i niezawodnosc jego pracy.

    XXX

  • 34. Data: 2009-01-31 21:49:18
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

[...]

    Nie biorę informacji ze słupków tylko z doświadczenia z body

[...]

    :)

[...]

    To powiedz mi ile musiałem zwiększy czas żeby zamortyzowa trzaskanie lustra
    w 450

    Tomek

  • 35. Data: 2009-02-02 10:10:56
    Od: j...@a...at

    > Nie biorę informacji ze słupków tylko z doświadczenia z body

    inaczej mowiac na wyczucie.
    i takie sa najczesciej opinie - na wyczucie.
    komus sie wydaje , ze jest dobrze - no wiec pisze ze jego kamera jest
    jak najbardziej o.k.
    dopiero w porownaniu z innymi wychodza roznice.

    > chce mi sie grzebac w sieci.
    >
    > To powiedz mi ile musiałem zwiększy czas żeby zamortyzowa trzaskanie lustra
    > w 450

    nie musiales.
    ale jesli tego nie zrobiles to sie to odbilo na ostrosci zdjecia.
    mozna powiedziec ze ostrosc to wypadkowa ruchu i rozdzielczosci
    obiektywu.
    w tym przypadku klapniecie lustra jest powodem wstrzasu czyli ruchu to
    sie odbija negatywnie na ostrosci niestety przy dluzszych czasach
    naswietlania.

    co do pomiarow jakosci ostrzenia za pomoca MTF

    gdzie jest granica , ze moznaby uznac iz obiektyw rysuje ostro ?

    dla aps-c przyjmijmy wariant optymistyczny krazek rozproszenia 0,015
    mm
    oznacza to ze graniczna rozdzielczosc obrazu powyzej ktorej bedzie on
    interpretowany jako ostry wynosi ok. :
    18 /0,015 =1200 lini na wysokosc obrazu czyli 600 par lini / wysokosc
    obrazu.
    majac wykres rozdzielczosci za pomoca MTF oraz informacje z jaka
    dokladnoscia % ostrzyl obiektyw mozna sobie odpowiedziec czy zdjecia
    beda postrzegane jeszcze jako ostre czy juz nie.
    Dla takiego obiektywu jak 2,0 / 135 L - jeden z lepszych obiektywow
    canona wogole 450d osiagal rozdzielczosc nawet rzedu 50% tzn
    rozdzioelczosc na granicy nieostrosci dla tego drogiego jak na stalke
    obiektywu.
    ale norma to rzad 30 - 70% dla obiektywow o nizczej rozdzielczosci niz
    2,0/135.
    oznacza to, iz pomierzono dla 450 d , ze norma jest nietrzenie przez
    AF.
    Cos takiego , ze przykladasz aparat do oka , celujesz w mgnieniu oka
    wskaznik AF potwierdza prawidlowe nastwienie I ZDJECIE JEST OSTRE
    ( tzn co najmniej ok 80% rozdzoielczosci obiektywu ) nie istnieje.
    I niestety to sie pokrywa z moim doswiadczeniem.Regulka sa zdjecia
    nieostre , rzadkoscia ostre .

    XXX