eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBF1000- rynek wtorny...Re: CBF1000- rynek wtorny...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!nn
    rpd.internetia.pl
    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Date: Fri, 01 May 2009 11:59:42 +0200
    Organization: Samodzielna, Całkowicie Oddana, Trupa Terminatorów. Astronauci Także
    Atakują Czasami Ale Mało Aktywnie
    Lines: 47
    Message-ID: <s...@e...rdc.pl>
    References: <gt98v3$a3j$1@news.onet.pl> <gt99k2$3u3$1@inews.gazeta.pl>
    <gt9avj$o4e$4@news.wp.pl> <gt9i9j$ch5$1@inews.gazeta.pl>
    <gta0fe$adv$1@news.wp.pl> <s...@p...homelinux.net>
    <s...@l...wkurw.org> <gtajv0$54e$2@news.onet.pl>
    <s...@e...rdc.pl> <gtd16a$fna$1@news.onet.pl>
    <s...@e...rdc.pl> <gteed9$1cq$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: epsilon.rdc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1241172716 30915 77.252.106.53 (1 May 2009 10:11:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 1 May 2009 10:11:56 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Orig-Path: epsilon.rdc.pl!not-for-mail
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
    X-Truskawki: Z cukrem i śmietaną
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:596444
    [ ukryj nagłówki ]

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
    >>>>>>Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
    >>>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
    >>>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
    >>>>A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
    >>>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    >>>mniej wiecej elipsoidalny.
    >> Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    >> powierzchni styku.
    >Teoretycznie nie. Praktycznie dochodzi kwestia wspolpracy elastycznej
    >przeciez mieszanki gumowej z chropowatym asfaltem.

    Owszem, ale guma działa raczej we wszystkie strony tak samo (nie
    słyszałem o oponach, które miałyby kierunkowo utwardzaną mieszankę
    (zresztą, jak to zrobić?)).

    >>>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    >>>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    >>>przyczepnosci. [...]
    >>>Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    >>>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    >>>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    >>>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
    >> W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    >> tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
    >No powiedzmy, ze w pewnym uproszczeniu tak wlasnie napisalem.

    Noooo... W mocno dużym.

    >> Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    >> tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    >> tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
    >Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
    >nie o okregu/kole.

    Zauważ, że koło też jest elipsą. ;-)
    A poważnie - o ile jestem w stanie sobie wyobrazić duże znaczenie np.
    bieżnika w błocie, czy odkształceń opony w przypadku opon diagonalnych w
    starych samochodach, o tyle wydaje mi się (acz przyznam, że twardych
    danych nie mam), że w przypadku współczesnych opon będzie to miało dużo
    mniejsze znaczenie.

    --
    Kruk@ -\ | Professors do it with class.
    }-> epsilon.eu.org |
    http:// -/ |
    |

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: